hoja 30.12.2004 22:43:45 | |
---|
Olen aloittelemassa omaa kitaranrakennusprojektia ja silmiini osui oheinen telesetti Millbrookin sivuilla. Hintakin vaikuttaa amatöörin silmin kohtuulliselta (210 eetä). Onko kellään kokemuksia? http://www.millbrook.fi/wd_rakennussarjat.htmK100 #8
Oleminen on havaituksi tulemista - esse est percipi |
tonicaster 30.12.2004 23:24:40 | |
---|
Ehkä suurin heikkous noissa saattaa olla virityskoneistot/talla. Itse ostin joskus yläasteella väkästelessäni ihan ekaa kitaraa jonkin vastaavan setin, jossa viri-koneistot olivat täysin kuraa.. Toisaalta on tässä asiassa toinenkin puoli, eli: mikäli nuo osat ovat vähänkään toimivia, ja projektisi ensimäinen laatuaan ei sinulla ole järkyttävää määrää rahaa hardwaressa kiinni, mikäli projekti ei otakkaan tuulta siipiensä alle. Ja voihan sen aina vaihtaa =)... Eli minun mielipiteeni on, että jos suinkin mahdollista, niin käy tsekkaamassa paikan päällä noi kamat. |
Olen aloittelemassa omaa kitaranrakennusprojektia ja silmiini osui oheinen telesetti Millbrookin sivuilla. Hintakin vaikuttaa amatöörin silmin kohtuulliselta (210 eetä). Onko kellään kokemuksia? Eipä ole kokemuksia tuosta setistä. However, laskeskelin tuossa pikaisesti SP-elektroinan hinnastosta vastaavaa satsia. Päädyin inasen alle sataseen + mikit halvimmillaan 30e + haluamasi vahvuinen kielisetti < 10. Halvemmallakin voi siis päästä ellei halua maksaa noista WD:n settiin sisältyvistä huonosta kitarapiuhasta, puhdistusrätistä, työkaluista jne. EDIT: näppihäriö Ite olis taas tarvinnu tehdä |
hoja 31.12.2004 18:32:38 | |
---|
Eipä ole kokemuksia tuosta setistä. However, laskeskelin tuossa pikaisesti SP-elektroinan hinnastosta vastaavaa satsia. Päädyin inasen alle sataseen + mikit halvimmillaan 30e + haluamasi vahvuinen kielisetti < 10. Halvemmallakin voi siis päästä ellei halua maksaa noista WD:n settiin sisältyvistä huonosta kitarapiuhasta, puhdistusrätistä, työkaluista jne. EDIT: näppihäriö Joo, niinpäs onkin.. Laskeskelin itekin, että sieltä se kannattanee hankkia. Huonoja kitarapiuhoja en tarvii enää yhtään enempää! K100 #8
Joel Harald 02.01.2005 00:10:01 | |
---|
Eikä tuollainen kielenpyöritin-veivi varmasti ole se oleellisin kitaraa rakentaessa vaikka sellaiselle käyttöä onkin säätövaiheessa kun kieliä irrotellaan kokoajan. Ps. offtopic, kattokaas mun omalta sivulta linkistä kuva jossa näkyy mun projektin tämänhetkinen vaihe. R.I.P Dimebag Darrel |
hoja 03.01.2005 12:05:09 | |
---|
Kiitti vinkeistä, kamat on nyt tilattu spelektroniikasta. Siellä on muuten synttäreiden kunniaksi tällä vkolla 10 pinnan alennus kaikesta kamasta... K100 #8