tthei 28.12.2004 14:38:04 | |
---|
Oon huomannut että 5a:sta löytyy aikas pieniä ja aikas paksujakin... mitä nuo muuten tarkoittaa ja minkä perusteella, mitkä ovat rajat? Kuitenkin siis rytkeeseen käytän jotain sikahalpoja aikas paksuja 5a tikkuja ja teknillisempään soittoon, pro markin 5a, on tuntunut kestävän aika hyvin. Pari kuukautta per kapulat... Jos jaksais testailla kapuloita niin kai niitä parempiakin löytyis. Vic Firtit meni tunnissa paskaks, eikä edes mätetty?, niihin en enää kyl oikein luota... niin ja mun ride soi nylonilla huomattavasti paremmin, niitä aina kun ehjänä on... Kumma kyllä sillä mulla on Vic Firthit aina kestäny vähintään pari kuukautta. Ja mun tulee välillä lujaakin mätettyä niillä. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
arse 28.12.2004 15:24:31 | |
---|
5A:lla vetelen. Vic Firth on jees. Pitkään aikaan en ole keppejä ostanut, kun yritän käyttää pärekorin jämäkapulat pois nurkista pyörimästä. Eikä ole hauska mennä musaliikkeisiin, kun myyjät tapaavat katsoa kuin halpaa makkaraa. Hiton kalliita muuten mokomat puutikut. Ootsä ookoo? |
Antti1997 28.12.2004 15:33:31 | |
---|
En oo viel löytäny "sitä oikeaa", siksipä ostelenki hyvinkin erikokosia keppejä. Nyt taitaa olla Vic Firthin 55A -malli käytössä. "Naama umpeen kun minä olen oikeassa!" -hanuristi |
Mikael 28.12.2004 15:41:53 | |
---|
Good Wood 7A eli 2.-laatu Vater Manhattan 7A. mutta miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
iovr 28.12.2004 16:34:05 | |
---|
Isoja 7a, pieniä 5a tai jotain siltä väliltä. Mulla sama homma. |
DimensionZ 28.12.2004 19:56:06 | |
---|
Itse olen tykästynyt Vic Firthiin todella paljon. Vähään aikaa ei ole muilla tullutkaan soiteltua. Mallit joita käytän ovat: 5B Dave Weckl Evolution, eli 5B Steve Gadd Signature, eli 5A Noilla pärjää kyllä kaikennäkösessä musiikissa ja kaikilla voluumeilla. Nykyään vielä enemmän tykkään noista signature-malleista sen lakkapinnan takia, tuntuu hyvältä käteen ja pysyy kapulat koossa kauemmin. ''He jumped right out of a building!!'' |
Stratton 29.12.2004 14:28:24 | |
---|
Sain rumpupenkin oston yhteydessä verticalin 2B kapulat mukaan. Uskomattomat halothan ne on, mutta toisaalta ihan veikeät soittaa, sillointällöin. Älä jätä mitään soittamatta tänään minkä voit mokata huomisella keikalla |
Jaakob 29.12.2004 14:48:06 | |
---|
Vähän offtopikkia, mutta mistähän nuo kapuloiden nimitykset tulee? Eli miksi 2b-kapulat on paksummat kuin 7a:t, vaikka järjellä ajateltuna sen pitäisi olla toisinpäin. Vai voikohan se nimitys tulla ehkäpä siitä, että 2b:t on esim. 1/2 tuumaa paksut, ja 7a:t 1/7 tuumaa paksut. Tai jotakin muuta yksikköä. Ja mikä se virallinen ero on a- ja b-mallien välillä? Pliis selventäkää tyhmää kun tuntuu että pää hajoaa jos en saa tietää. Rokkiva: http://www.keen.fi |
Katiska 29.12.2004 15:54:06 | |
---|
Vähän offtopikkia, mutta mistähän nuo kapuloiden nimitykset tulee? Eli miksi 2b-kapulat on paksummat kuin 7a:t, vaikka järjellä ajateltuna sen pitäisi olla toisinpäin. Vai voikohan se nimitys tulla ehkäpä siitä, että 2b:t on esim. 1/2 tuumaa paksut, ja 7a:t 1/7 tuumaa paksut. Tai jotakin muuta yksikköä. Ja mikä se virallinen ero on a- ja b-mallien välillä? Pliis selventäkää tyhmää kun tuntuu että pää hajoaa jos en saa tietää. Niin no nuo nimitykset ei nyt muutenkaan eri firmojen välillä oo niin yhtenäiset. Esim. Vic Firthin 7A:t on hieman eri paksuset ku Pro-Markin. (0.540" vs. 0.500") Eroa noin milli, hoho. Muutenkin eri firmat vetää hatusta omiin uusiin malleihinsa vaikka minkälaista kirjainta ja numeroa. Ja sitten hieman copypastea Pro-Markin sivuilta: "Many years ago, the "A" indicated Orchestra meaning that stick was suitable for orchestral uses. The "B" stood for Band, indicating it was suitable more for a dance band application. The "S" stood for Street, meaning parade or marching use. Those designations, while still in use (2B, 5A, 5B, 7A, 2S for example), don't really mean anything anymore. Drummers today enjoy many more choices of sticks for given applications. While there are certainly some exceptions, generally there is no direct relationship between the size of a stick and its model number." |
miän vain 29.12.2004 18:24:27 | |
---|
Taman tammiset, 213 ja 214, mallia B niinkuin ballobää. Kestävät ja halvat ja hyväntuntuiset. Ohuempaan olen siirtymässä, eli enimmäkseen 213 käytössä. Vastaa noin suunnilleen 7A:ta. Nylonia ei tueta. Rakkoja oli joskus kauan sitten, nyt on kovettumia. 2B on julma koko. 2S pitäisi nähdä kanssa joskus, lienee suorastaan pelottava. 2B:lläkin jo tuntee miten pelti ottaa lyönnistä kipeää. Like I was a bird midflight
Fast and smooth and out of sight
-------
Monochromatic |
Pacific 29.12.2004 18:50:50 | |
---|
En ole vielä mieleistä kokoa löytänyt. Nyt käytössä on 5a kokoa olevat kepit. |
Barley 29.12.2004 20:35:04 | |
---|
Vic Firthejä tulee aina käyteltyä, 5A tai 7A. Yhdet 2B:tkin on, mutta eipä tule käytettyä kuin välillä johonkin lyöntiharjoituksiin, kun tuntuvat hieman liian tankeilta. Kuriositeettina ostettuina on pari Danny Careyn signatuurikeppejä, joissa on hieman eksoottisempi levenevä kahvapuoli. I gotta have more cowbell, baby! |
savopie 29.12.2004 23:14:40 | |
---|
5a on mun valinta. eipä tässä muuta ku YaaaR!!!..!!!
Pietu |
GroundZero 30.12.2004 13:22:45 | |
---|
Vic Firthin 5B on mun käteen sopiva. VF2Btä käytän sitten pädin kanssa...tuntuu muuten sen jälkeen 5B ihan risulta =) |
anstir 31.12.2004 10:28:55 (muokattu 31.12.2004 10:31:09) | |
---|
Vic Firth American Custom SD10 Swinger. Vaahteraa, vähän paksumpi kuin 5B mutta reilusti kevyempi. |
Itse soittelin joskus vain ja ainoastaan 7A -kapuloilla, poikkeuksetta aina Firthin. Sitten kun niitä rupesi jostain syystä katkeilemaan mahdottomista kohdista parin minuutin soiton jälkeen, niin vaihdoin Pro-Markin 5B -kapuloihin ja ainakaan toistaiseksi en niistä ole vaihtamassa pois. |
ÄM 31.12.2004 12:37:56 | |
---|
Ai niin, mulla on myös padi-kapuloina Vic Firthin "American Consept Hammerhead"-kapulat. Ne ei pikku peltiin edes pysähdy. Mittaa on pari senttiä 9A:takin enemmän ja päässä oleva pallo on normaalin kapulan paksuinen. Kyllä tekee kummia, kun rudimenttia hakkaa. |
Remo 31.12.2004 13:55:32 | |
---|
No nyt on vic Firthin 5A ja tuntuu vaivan mahtavalta. Pro markit ei kestäny ja vatereis oli sama ongelma. Tai sitten niitä meni ne kärjet onko ne nyt sitte ne tipit. Vic Firthit on kyllä aivan mahtavat ei mitään hajoamisen merkkejä. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
Liver-Box 31.12.2004 16:09:01 | |
---|
vater 7 manhattan aina. Jakso. |
asa 02.01.2005 05:04:46 | |
---|
Ehdottomasti Pro Markit, mutta koko saattaa välillä vaihdella. Juuri nytten se on Simon phillips signature (oliko se nyt 808?), mutta 5A:ta saatan myös käyttää. On tullut aikoinaan hakattua 2B:lläkin, mutta sitä ei enää ranteet kestäneet, joten oli pakko siirtyä kevyempiin ja ohuempiin. Myös tasapaksu Rock knocker -kapula on välillä käytössä virvelikädellä, toisessä kädessä 5A, eivät suuresti eroa kooltaan. Varsinkin Blast Beatia ja Grindia soitettaessa se tuo munaa ja volyymia siihen iskuun. UP THE IRONS! |