Aihe: Symbaalit
1 2 3 4 513 14 15 16 17
Tangled**
29.12.2004 11:28:38
Paas:ille kiitos selvennyksestä!
Huominen on eilinen jo ylihuomenna.
joravuo
30.12.2004 21:35:32

mikä se oikeen on se semmonen Crash/Ride pelti ku tuli uuden setin mukana semmonen enkä oikeen oo päässy jyvälle miten sitä soitetaan
Tangled**
04.01.2005 17:37:33
mikä se oikeen on se semmonen Crash/Ride pelti ku tuli uuden setin mukana semmonen enkä oikeen oo päässy jyvälle miten sitä soitetaan
Se on paska. Sillä pitäisi pystyä sekä komppaamaan että sitten aksentoimaan. Mutta kumpaankan se ei oikein kykene... Pyykkikorin kanneksi sitä joskus sovitin, ja siihen oli ihan hyvä.

Mut siis, ne on yleensä sellaisia niin halppishalppis peltejä kun olla ja voi, millä ei sit loppujen lopuks kauheasti tee mitään... On setissä vaan sen takia, että olis kaikkeen käyvä pelti.

(tosin voi olla, että tehdään kalliimpia ja parempia crash/ride peltejä, mut noi setin mukana tulevat on yleensä aika paskoja)
Huominen on eilinen jo ylihuomenna.
tthei
04.01.2005 17:41:33

Se on paska. Sillä pitäisi pystyä sekä komppaamaan että sitten aksentoimaan. Mutta kumpaankan se ei oikein kykene... Pyykkikorin kanneksi sitä joskus sovitin, ja siihen oli ihan hyvä.

Mut siis, ne on yleensä sellaisia niin halppishalppis peltejä kun olla ja voi, millä ei sit loppujen lopuks kauheasti tee mitään... On setissä vaan sen takia, että olis kaikkeen käyvä pelti.

(tosin voi olla, että tehdään kalliimpia ja parempia crash/ride peltejä, mut noi setin mukana tulevat on yleensä aika paskoja)

Et sä voi sen perusteella sanoa peltiä paskaksi että se on crash/ride. Se on totta että niitä yleensä tökätään kaikenmaailman halpissettien lisukkeiksi, mutta ei kaikki crash/ridet ole silti halpiksia (esim: Rude)
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist ------------------------------- www.innervision-fin.tk
jazzmies
04.01.2005 23:02:24
Et sä voi sen perusteella sanoa peltiä paskaksi että se on crash/ride.

Totta. Oma 1980-luvun alun K Zildjian Crash/ride hyvä kakkosride jazzissa ja totaalinen, synkkä rock-crash. Se on paksuudeltaan medium-riden tai rock-crashin luokkaa. Välillä huvittaa tehtaiden kaikenkirjava symbaalien nimirhumba: fast, mellow, ping, doom, medium-thin, brilliant, rock...hyvä keskipaksuinen symbaali toimii sekä crashina että ridena. Jos ei, niin se ei ole yksinkertaiseesti hyvä symbaali, vaan torso. Katso symbaalikattaus linkki esim. tällä jäbällä, ride crashina: http://www.zildjian.com/EN-US/artis … l.ad2?artistID=1049&genreID=7,9
Jeltz
05.01.2005 22:12:12
Et sä voi sen perusteella sanoa peltiä paskaksi että se on crash/ride. Se on totta että niitä yleensä tökätään kaikenmaailman halpissettien lisukkeiksi, mutta ei kaikki crash/ridet ole silti halpiksia (esim: Rude)

Näinhän se on. Josta tulikin mieleeni, että Rude 20" ride/crash olisi kiva olla, noin niinkun ride-käyttöön. Ei niin hevi siinä käytössä kun mitä voisi olettaa. Crashiksi ainakin minulle liian iso ja raskas pelti.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
dictatorsh*t
06.01.2005 18:30:39
Josta tulikin mieleeni, että Rude 20" ride/crash olisi kiva olla, noin niinkun ride-käyttöön. Ei niin hevi siinä käytössä kun mitä voisi olettaa. Crashiksi ainakin minulle liian iso ja raskas pelti.

Voin kertoa olevan aivan huippu ridenä. Toisaalta olen nyt myymässä sitä.
Jeltz
06.01.2005 18:32:13
Voin kertoa olevan aivan huippu ridenä. Toisaalta olen nyt myymässä sitä.

Oletko? Mihin hintaan? Voisin olla kiinnostunut, jos on tarpeeksi edukas. Olisi vaan metallirymistelyyn hyvä ride.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Shitmanek
03.02.2005 22:19:38
Mitkä olisivat hyvät hinta/laatu-suhteen omaavat pellit metallin soitteluun? Onko Paiste 502:sta mihinkään?
KoRn88.
04.02.2005 10:32:42
Näinhän se on. Josta tulikin mieleeni, että Rude 20" ride/crash olisi kiva olla, noin niinkun ride-käyttöön. Ei niin hevi siinä käytössä kun mitä voisi olettaa. Crashiksi ainakin minulle liian iso ja raskas pelti.

itsekin voin kyllä tuota peltiä suositella. Omasta mielestäni ainakin sopii loistavasti rideksi.
NKVD
06.02.2005 22:15:59
Mitkä olisivat hyvät hinta/laatu-suhteen omaavat pellit metallin soitteluun? Onko Paiste 502:sta mihinkään?

Itselläni on ollut käytössä yks 502 vai oliko se 505? Noh se ei ollut kovin kaksinen omaan makuun. Ihan hyvä peruspelti silti treenikäyttöön.
Meinlin Amun sarja on ainakin kohtalaisen halpaa ja omasta mielestäni se käy hyvin metalliräimeeseen. Itselläni on ollut testissä myös Zildjianin k-sarjan dark crash, mutta se on jotenkin liian hiljainen omaan soittoon. Eikä toi Zildjian ole kovin edullinen.

Meinlin Byzancea ostaisin heti jos vain varallisuus antaisi myöten.
Narodny Komissaryat Vnutrennikh Del
Tama (Royal Star)
12.02.2005 14:19:36
älkää vetäkö mua hirteen, mutta mun on PAKKO mainostaa tätä: kattokaa mun käyttäjä tiedot, mulla on torilla 802 crash vaihdettavana. menin vahingossa ostamaan powerin, ku piti tavan pelti tilata.
mikä ihmeen zildjian.....?
AP
12.02.2005 18:21:29
No se on sellainen crashin ja riden välimuoto. Eli pitäisi löytyä sekä ride että crash ominaisuuksia.

Ja crash/rideä vastaa sitten Paisteen 2002-sarjassa Medium-pelti, jokka on samanlaisia yleiskäyttölättyjä. Vallankin isommat on kyllä selkeästi jazz-henkisiä ridejä ennemmin kuin aksetteihin...
K100 #7
viluri
14.02.2005 14:00:28

Ehdotus: FAQ:hun voisi lisätä "symbaalien huolto" -kappaleen.
Progressor
14.02.2005 17:28:07

Kannatan!
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
afro
21.02.2005 20:12:24

Eihän niitä tarvii muuten huoltaa, kun vaan kattoo ettei hajota. Vai? En minä niitä ainakaan hinkkaile, hyi hyi.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
LumPus
23.02.2005 00:27:12
Eihän niitä tarvii muuten huoltaa, kun vaan kattoo ettei hajota. Vai? En minä niitä ainakaan hinkkaile, hyi hyi.

jotkut meistä hinkkaa. eli kannatan faqia. muuten kirjoittaisin ite mutta muuton lomassa en jaksa.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
ltg
23.02.2005 11:03:20

Pikemminkin symbaalien soitto-kappaleen. Eli muunmuassa kuinka soittaa peltejä rikkomatta niitä. Eri soittotekniikoita yms.
Varpunen lensi kuin paskaparvi.
afro
23.02.2005 22:53:35
jotkut meistä hinkkaa. eli kannatan faqia. muuten kirjoittaisin ite mutta muuton lomassa en jaksa.

Joo, aattelin vaan, että saako siitä nyt faqia aikaseksi, aika suppea aihe kuitenkin... Vai? En minä tiiä.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)