client 29.12.2004 21:56:48 | |
---|
Eli tampereen suunnalle paukahtamassa kohtapuoliin uusi kotistudio opiskelijakämppään. Laitteistoa tuli tilattua seuraavanlaisesti, behkun ub1204pro-fx mikseri truht 2031A monitorit shuren sm58 emun 0404 +n erilaista kaapelia tarpeeseen ennestään laitteistoa on, Korg 01/w syna Muutama kitara marsun 100w valvestate +4x12" Ja ohjelmistoina toimivat, Nuendo Reason cubase Tarkoitus olisi oppia studiotyöskentelyn saloja ja kikkoja! Näiltä sivuilta ja foorumilta olen saanut paljon hyviä neuvoja ja kikkoja, kiitos kaikille! Pistäkääs jotain rakentavaa kommenttia. |
Torniojaws 30.12.2004 01:29:53 | |
---|
Kannattaisi vielä hankkia tuo ratsuista mainioin: Shure SM57 "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Kemppilä 30.12.2004 10:20:01 | |
---|
Ihan näpsäkän olonen paketti. Millanen kone on millä meinaat työstää? www.evvk.fi |
Vilhelmus 30.12.2004 10:46:29 | |
---|
Kannattaisi vielä hankkia tuo ratsuista mainioin: Shure SM57 Heitänpä kärkeen eriävän mielipiteen, sillä mun mielestä ei suinkaan kannata, koska viiskasilla mennään niin samassa maastossa kuitenkin. Mutta todellakin, sitten vaan kokeilemaan kaikkea mahdollista ja muista ettei sääntöjä ole, kannattaa totella omia korvia. Ei samoja juttuja puhuta.
Ei muuten samoja juttuja puhuta. |
Jouni Antero 30.12.2004 11:04:13 (muokattu 30.12.2004 12:15:50) | |
---|
Mä neuvoisin vakavasti hankkimaan kondensaattorimikin heti alkuunsa. Esim Roden NT1-A ei maksa maltaita (n 200 eukkia). Huomaat eron kaiken akustisen (ja muunkin matskun) äänittämisen kanssa - etenkin laulun. Meinaan itse kauan äänittelin vain dymaamisilla ja sitten kun ostin ekan konkka-mikin huomasin äänenlaadussa huikean eron ja kirosin, kun en aiemmin ollut jo hankkinut... Edit: lisäys |
client 30.12.2004 13:21:10 | |
---|
Ihan näpsäkän olonen paketti. Millanen kone on millä meinaat työstää? Tietokoneena toimii vanha sotaratsuni. Olisiko joku 1,7 GhZ prossu ja muistia 256mt. suunnitteilla päivitystä kiintolevypuolelle, ehkä myös muistia lisää. Tuota konkkamikkiä olen miettinyt, mutta näillä näkymin lähden liikkeelle tuolla 58:lla, myöhemmin sitten lisäinvestointeja. Toisaalta poikkihuiluakin kiinnostaa nauhoitella, niin osaisiko joku kertoa tuleeko tuolla 58:lla siedettävää jälkeä huilusta? |
d-iivil 30.12.2004 13:53:20 | |
---|
Tietokoneena toimii vanha sotaratsuni. Olisiko joku 1,7 GhZ prossu ja muistia 256mt. suunnitteilla päivitystä kiintolevypuolelle, ehkä myös muistia lisää. Muistin lisäys ensimmäisenä. Prossaa tuskin tarvitsee heti päivitellä, mutta muistia tosiaan se 512 sais löytyä vähintään... ellet sitten ole masokisti? |
Jouni Antero 30.12.2004 14:47:37 | |
---|
Kyllä 58:lla äänittää jokseenkin mitä vain siedettävästi, mutta kun jossain vaiheessa vertailet omia tuotoksia "oikeisiin" äänitteisiin ja huomaat omien olevan hivenen tunkkaisia, niin sitten mars mikkikauppaan ;) Ihan oikeasti: mun exiterit jäi pölyttymään kun siirryin kondensaattorimikkeihin. |
zmb 30.12.2004 14:56:43 | |
---|
Esim Roden NT1-A ei maksa maltaita Behkun bee-ykönen käy mainiosti myös. Siinä on sama kapseli kuin jossain rödessä. Oliko peräti sama kuin tuo nt1nen! 115e Setti:
kannut: Tama Granstar (6 tomilla)
pellit: Meinl, Amun ja Byzance, New Sound krässi, Zild. Oriental trash kiina |
Jouni Antero 30.12.2004 15:22:29 | |
---|
Niin joo - olen lukenut tosta Behkun mikistä paljon hyvää ja hintakin on kovin ystävällinen, eli minäkin suosittelen sitä. |
PwrChordAccent 30.12.2004 16:20:10 | |
---|
Ja ohjelmistoina toimivat, Nuendo Reason cubase Pistäkääs jotain rakentavaa kommenttia. Hmm, sori vaan, pakko vähän kokeilla kepillä jäätä... Vanha tietokone, yksi mikki ja Valvestate. Silti softia 2500€ :n edestä Ymmärtääkseni Muusikoiden.Net ei hyväksy piraattituotteiden ja crackattujen ohjelmistojen käyttöä. Korostan että olen pahoillani ja täysi idiootti mikäli softapuoli on kunnossa. Itse en Nuendon käyttäjänä vain olisi tuhlannut rahojani toiseen, lähes identtiseen softaan. Joka tapauksessa onnea uuden pajan suhteen, siitä se opettelu alkaa!
|
Jos oikein tiukka budjetti on niin jopa t.Bone:n neljänkympin EM800 konkkapuikollakin saa ihan hyvää jälkeä aikaiseksi, ainakin paljon parempaa kuin pelkän hinnan perusteella odottaisi. Autokuume iski, kamat myyntiin. Klikkaa nimimerkkiä ja tsekkaa kuvauksesta mitä on tarjolla. Jos joku tavara kiinnostaa niin tee tarjous tai kysy päivän hintaa. |
client 30.12.2004 16:31:01 (muokattu 30.12.2004 16:31:26) | |
---|
Hmm, sori vaan, pakko vähän kokeilla kepillä jäätä... Joo softapuoli on ihan kunnossa.. Siksi tuo cubase on listassa lisäksi koska se sattuu tulemaan tuon emu 0404 mukana mikäli oikein luin myyntiartikkelin. Nuo kaksi muuta ohjelmaa hankittu huomattavasti aiemmin. Nyt kun olen lukenu noita kommentteja, niin ilmeisesti olisi hyvinkin kannattavaa hankkia tuo konkkamikki. Pitää laittaa harkintaan myssyn alle! Ja tähän väliin kiitos kaikista kommenteista, niitä on tullut runsaasti! |
Torniojaws 30.12.2004 20:36:51 | |
---|
Siksi tuo cubase on listassa lisäksi koska se sattuu tulemaan tuon emu 0404 mukana mikäli oikein luin myyntiartikkelin. Ihan vaan ettet liikoja odota, niin kyseessä on erittäin suurella todennäköisyydellä jokin Cubasen halpisversioista, joilla ei käytännössä pysty tekemään mitään.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Zammy 30.12.2004 21:12:33 | |
---|
Ihan vaan ettet liikoja odota, niin kyseessä on erittäin suurella todennäköisyydellä jokin Cubasen halpisversioista, joilla ei käytännössä pysty tekemään mitään. Mä kyllä väittäisin, että noilla halpisversioillakin pystyy tekemään uskomattoman paljon. Melkein kaiken minkä tarvitsee, enemmän kuin aloittelija ymmärtää edes vaatia. Ei tuosta ohjelmasta varmaan jää kiinni, jos vaikka kokonaisen levynkin haluaisi vääntää. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
zmb 30.12.2004 22:04:29 | |
---|
siinä emun nolla-nelosen mukana tulee cubasis. ja sitä ei ainakaan kannata käyttää.... Setti:
kannut: Tama Granstar (6 tomilla)
pellit: Meinl, Amun ja Byzance, New Sound krässi, Zild. Oriental trash kiina |
Torniojaws 30.12.2004 22:10:01 | |
---|
Mä kyllä väittäisin, että noilla halpisversioillakin pystyy tekemään uskomattoman paljon. Melkein kaiken minkä tarvitsee, enemmän kuin aloittelija ymmärtää edes vaatia. Ei tuosta ohjelmasta varmaan jää kiinni, jos vaikka kokonaisen levynkin haluaisi vääntää. Eikös niissä jossain vaiheessa ollut rajoituksia niin, että mitään ei voinut tallentaa, tai sitten tallennettuihin lisättiin minuutin jälkeen pauketta ja napsua. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
MattiAuer 30.12.2004 22:37:00 (muokattu 30.12.2004 22:37:41) | |
---|
Eikös niissä jossain vaiheessa ollut rajoituksia niin, että mitään ei voinut tallentaa, tai sitten tallennettuihin lisättiin minuutin jälkeen pauketta ja napsua. Ei sillä eikä millään, mutta et nyt tiennyt yhtään mistä puhuit. Mitään tuollaista ei ainakaan tässä uusimmassa halpaversiossa (Cubase SE) ole. Sehän se versio käsittääkseni kaikissa aloittelijapaketeissa nykyään on. Ei siitä minusta nähden puutu mitään olennaista - 8 nauhoituskanavaakin riittää minulle kotikäyttöön mahtavasti. Opiskelin aikanaan miksailua ja äänitöitä Pro Toolsillakin, eikä sitä ole edes ikävä SE:llä kotona värkätessä. Muissakaan halpis-Cubaseissa en ole kuullut tuollaista olevan, mutta enpä ole asiaan perehtynytkään. "Uniikki unikorni olikin korni koni"
DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään. |
sami_sumea 30.12.2004 22:46:43 | |
---|
(Cubase SE) ole. Sehän se versio käsittääkseni kaikissa aloittelijapaketeissa nykyään on. Ei siitä minusta nähden puutu mitään olennaista - 8 nauhoituskanavaakin riittää minulle kotikäyttöön mahtavasti. Agreed. SE on hinta/laatusuhteeltaan aivan loistava softa. Se on käytännössä melkein sama softa kuin SX1, vähemmillä sisäänmenoilla, parilla puuttuvalla (turhalla) plugarilla ja rajoitetuilla grouppimäärillä (8:lla stereogroupilla pärjää tosin vaikka kuinka pitkälle). ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
PIM 30.12.2004 23:49:43 | |
---|
Kannattaa käydä lataamassa myös toi Tractionin ilmaisversio (1.6) niin kauan kuin sen ilmaiseksi saa eli viimeistään huomenna. Itse latasin sen pari tuntia sitten ja kun alkuhämmennyksestä on selvitty, käyttöliittymä vaatii nimittäin pientä perehtymistä, niin se näyttää aika pätevältä raiturilta, ainakin hintaansa nähden. Itse löysin siitä ainakin heti yhden mm. n-Trackistä kaipaamani ominaisuuden eli mahdollisuuden määrätä kuinka monella bitillä äänitetyt raidat tallennetaan levylle. http://my.mackie.com/tracktionpromo.aspAutokuume iski, kamat myyntiin. Klikkaa nimimerkkiä ja tsekkaa kuvauksesta mitä on tarjolla. Jos joku tavara kiinnostaa niin tee tarjous tai kysy päivän hintaa. |