Aihe: Paras ohjelma?
1
jepaa
18.02.2003 15:28:17
Mikä olisi paras ohjelma tämmöiseen dance/yms. musiikin tekoon..?? Siis pystyisi soittamaan synalla siihen biitin päälle ja tekemään näin biisejä..?? Siis Daruden tyyliin..??
Ja minkälainen johto tähän tarvitaan koneen ja syntikan väliin..
Kertokaa ihmiset..!!
ååbu
18.02.2003 22:29:58
Eikös Darude duunaillut niitä biisejään jollain PC:n FastTrackerilla alun perin? Ja siitä sitten Jaakko Salovaara lähti tuottamaan kamaa eteenpäin.
Capria
20.02.2003 08:53:18
Se Sandstormin "DIKI-DIKI-DII" on kuulemma vanha sämple jostaki amigan ajoilta... :) (Mut onhan sitä pikkusen muutettu)...Anyway... :)
Fuck with the best, Die like the rest.
Tracker FS
24.02.2003 11:38:03
1. Darude tekee huonoa poppia
2. Fruity Loops on erittäin per***stä
3. Homma Trackeri, esim paras minun mielestäni on Renoise (www.renoise.com) Trackerit ovat musiikin teon helmi

Anteekis jos suututin darude/fl faneja. Ilmaisin vain mielipiteeni.
Diz
24.02.2003 13:33:39

3. Homma Trackeri, esim paras minun mielestäni on Renoise (www.renoise.com) Trackerit ovat musiikin teon helmi

1. Aivan

2. Aivan, kai silläkin ehkä saa jotain tehtyä(?) En voi sanoa kun en ole tarpeeksi tutustunut. Vaikutelman olen kyllä saanut että ihan leluhan se on, niinkuin joku Baby Born

3. Ei ne trackerit nyt ihan helmiä ole, ei tarpeeksi monipuolisia, käsittääkseni. Oma mielipiteeni on että kunnon ohjelmat vaan suoraan, ei mitään leluja. n.500 egee kun investoi niin pääsee jo alkuun ;) Jos tykkää tehdä palikkaa niin siitä sitten vaan, kunhan ei kuunteluta mulle varoittamatta. =) hähä
Jabbe
24.02.2003 15:31:16
1. Aivan

...poppia josta suurin osa on vieläpä Salovaaran käsialaa.

2. Aivan, kai silläkin ehkä saa jotain tehtyä(?) En voi sanoa kun en ole tarpeeksi tutustunut. Vaikutelman olen kyllä saanut että ihan leluhan se on, niinkuin joku Baby Born

samaa mieltä, itsekään en tuohon hirveästi ole perehtynyt.

3. Ei ne trackerit nyt ihan helmiä ole, ei tarpeeksi monipuolisia, käsittääkseni. Oma mielipiteeni on että kunnon ohjelmat vaan suoraan, ei mitään leluja. n.500 egee kun investoi niin pääsee jo alkuun ;) Jos tykkää tehdä palikkaa niin siitä sitten vaan, kunhan ei kuunteluta mulle varoittamatta. =) hähä

niinpä.
"Eiku..."
Capria
26.02.2003 13:25:47
1. Makuasia!
2. Makuasia!
3. Makuasia!

*Eipä tässä muuta...*
Fuck with the best, Die like the rest.
krushing
27.02.2003 12:54:40

jeh, mä käsitin että tarkoitus ois päästä helpolla alkuun, kyllähän sitä fruityloopsia voi demona vaikka kokeilla - monet siitä tykkää kuitenkin (minä en). tai sitten reasonia, joka on jo paljon mielekkäämpi juttu. kumpikaan noista ei kamalasti vaadi, midipiuha vaan koneeseen kiinni ja soittamaan. voihan sitä suoraan sijoittaa johonkin cubaseen tai sonariin, mutta oppimiskynnys voi tulla äkkiä vastaan.
l_laiho
28.02.2003 22:41:14
joo-o...fruity on hyvä...hoppii tulee kyl kyhäiltyy semmosil sample systeemeil,mut fruity o hintasa väärti vapaast muunneltava ym........
sami_sumea
08.03.2003 21:20:35

Ammattimiehen kommentteja selvästi. Hienosti perusteltu! HUVA!

1. Daruden Music on oikeasti aika hyvän kuuloista materiaalia.. Toimii erinomaisesti bilemusana teinihelveteissä, eli juuri siellä minne se on suunnattukin.

2. Tsekkaapa vaikka uusi FL Studio.. Luulisi menevän hiljaiseksi. Itse käytän sekä Cubase SX:ää että läjää softa/hardwaresynia, samplereita yms ja voin sanoa suoraan että olen aika helvetin vakuuttunut FL:n studioversiosta (joka tipahti mailiboxiin viimeyönä :-)

Ja vanhaa perusfruityä olen ruuvaillut jo useamman vuoden ajan... Enkä ole vielä cubase + fl -kombinaatiota parempaan softasettiin törmännyt.

3. Hommasin Renoisen jonkin aikaa sitten, se on mielestäni myös erittäin jees softa, varsinkin filtterit rulaavat 100%. Ensimmäinen "pro"-tason träkkeri (asio + midituki on jees).

...
Jabbe
08.03.2003 22:02:35
Reason + ReBirth + ReCycle + Cubase SX. Siinä olis kova softapaketti. Ja vielä jotain Native Instrumentsin softasynia niin kyllä olis elämää. Mutta Reason kuitenkin ensimmäiseksi kannattaa hommata, joskaan en tiedä fruitystä paljoa...
"Eiku..."
Mikke83
08.03.2003 23:52:19

Tällä hetkellä itse käytän Steinberg Cubase SX ohjelmaa. Mutta myös Orion Platinum tai Pro on ihan hyvä ohjelma.
fiNetUne
24.03.2003 19:16:50
fl studio on suorastaan jo uskonnollinen kokemus.

...ja ellei halua tarkoituksellisesti tehdä lo-fi/retrokamaa, kannattaa pysyä niistä träkkereistä kaukana.

itselläni tällähetkellä fl3.5 standalonena, studiolla fl VSTi:nä, isäntänä logic 5. sillä kelpaapi tviikata.

..mut budjettimuusikolle toi flstudio on kyl kova. sen jälkeen saundin rajana on vaan samplen (ja oman korvan) laatu.
krushing
25.03.2003 10:53:56 (muokattu 25.03.2003 10:56:38)

tällä hetkellä käytössä
reason/sonar/recycle-kombo (+softasynia +vempeleitä). hyvin noilla pärjää.

kohta tulee sitten cakewalkin project5. kiinnostaa kovasti.
http://www.cakewalk.com/Products/Project5/default.asp
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)