Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Johnny Cash
1 2 3 4 5
Renki
17.02.2003 18:28:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä hänen levyjään kannattas hommata levyhyllyyn?
Eikös siltä tullu joku isompi kokoelmakin tässä hiljattain markkinoille. Kertokaa joku.
 
Yrittänyttä ei panna.
Mika Antero
17.02.2003 18:38:23 (muokattu 17.02.2003 18:40:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Man in black tupla-cd ilmestyi viime vuonna.
 
Asiasta kolmanteen: Minä luulin, että kriitikot ovat hehkuttaneet näitä Cashin viime vuosien levyjä (American trilogy, tjsp) ihan vain huvin vuoksi, osoittaakseen että he diggaavat kaikenlaisesta musiikista. Kuvittelin, että Cash on parhaat työnsä tehnyt -50, -60 ja -70-luvuilla. Mutta kyllä tuo eilinen Levyraadissa tullut biisi veti hiljaiseksi. Huh, mitä tavaraa. Taitaa olla pakko ostaa äijän uusin levy, ei mahda mitään. Oli se vaan niin loistavaa tulkintaa.
 
Tuolla Man in blackilla ei sitten niitä uusimpia biisejä valitettavasti ole, mutta ne kaikkein klassisimmat jutut sieltä löytyy ja hyvä levy se on muutenkin. Silti käy levykauppaan tieni näitä 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun levyjä etsimään.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Renki
17.02.2003 18:48:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta kyllä tuo eilinen Levyraadissa tullut biisi veti hiljaiseksi. Huh, mitä tavaraa. Taitaa olla pakko ostaa äijän uusin levy, ei mahda mitään. Oli se vaan niin loistavaa tulkintaa.
 
Levyraatia minäkin eilen katoin ja mahtavastihan Cash sen biisin veti.Heti joutu tänään kirjastosta lainaamaan Cashin murder levyn ja hyviä biisejä siitäkin löytyy.Pakko lähtee levykauppaan.
 
Yrittänyttä ei panna.
bayoubum
17.02.2003 19:06:21
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä hänen levyjään kannattas hommata levyhyllyyn?
Eikös siltä tullu joku isompi kokoelmakin tässä hiljattain markkinoille. Kertokaa joku.

 
Satunnaiseen kuunteluun vois myös suositella jokunen vuosi takaperin ilmestynyttä trilogiaa Murder/Love/God joka esittelee kohtuullisen onnistuneesti äijän tuotantoa Sun-ajoista aina 90-luvun American-levytyksiin asti teemoittain...
 
Le Haba
17.02.2003 20:34:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskomattoman hyviä levyjä ovat livet In San Quentin ja In Folsom Prison ja 70-luvun alkupuolella ilmestynyt Man in black
 
Mage
18.02.2003 08:56:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole Cashilta yhtään huonoa levyä kuullut, jopa Anttilan halpakokoelmat ovat kuluneet soittimessani. Jotenkin vain nämä American Recordings levyt ovat nostaneet miehen aivan uudelle tasolle. Vaikka kappaleet ovat toisten tekemiä ovat ne Cash/Rubin pajalta tullessa puhdasta Johnny Cash laatua. Melkoisen vaikuttavia ovat myös miehen gospel levytykset joissa on oma tunnelmansa.
 
Kuinka moni tunnustaa nähneensä miehen livenä?
Itse olin Highwaymenin konsertissa Turussa joskus 90 luvun alussa ja äijät vetivät melkoisen setin tuttuja biisejä.
 
Forget your lust for the rich man's gold All that you need is in your soul
Le Haba
18.02.2003 11:06:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka moni tunnustaa nähneensä miehen livenä?

 
Tunnustan! Lahdessa joskus -83 tai -84
 
samueld
18.02.2003 13:49:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Tunnustan! Lahdessa joskus -83 tai -84

 
Voi nyt saatana. Täällä valahti mies vihreäksi.
 
Alkuperäiseen kysymykseen minäkin voin vastata sillä, että eipä ole kotona yhtään huonoa Juhanin levyä. Jos aitoa Cashia haluaa kuunnella niin varmaan tuolla Man in blackillä voisi olla hyvä aloitella tai sitten ostaa yllä mainitun Live At Folsom Prisonin. Paras livelevy koskaan.
 
Uudemmat American-sarjan levytkin ovat todella hyviä, mutta eivät ehkä sitä mistä Johnny on tunnettu. Monet kaverit kylläkin pitävät niitä Johnnyn parhaina levyinä.
 
Yksi omista suosikeistani on Ragged Old Flag. Siinä on meininkiä.
 
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
samueld
18.02.2003 15:06:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole Cashilta yhtään huonoa levyä kuullut, jopa Anttilan halpakokoelmat ovat kuluneet soittimessani. Jotenkin vain nämä American Recordings levyt ovat nostaneet miehen aivan uudelle tasolle. Vaikka kappaleet ovat toisten tekemiä ovat ne Cash/Rubin pajalta tullessa puhdasta Johnny Cash laatua. Melkoisen vaikuttavia ovat myös miehen gospel levytykset joissa on oma tunnelmansa.

 
Onhan joka levyllä piiseistä osa Johnny itse tekemiä.
 
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
monotone
18.02.2003 21:55:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charlyn julkaisema "His Sun years" 3cd'n boxi on vallan suositeltava. Ei muistaakseni ollut pahan hintainenkaan, ei tuommoisesta klassikko tavarasta.
 
Oliko se tuolla uusimmalla juuri Cashin versio Beatlesin In my life'stä. Hieno biisi alkujaankin, mutta mykistävää kuulla kuinka Cashin suussa sanat muuttuvat _aivan_ eri tavalla uskottaviksi. Substanssia, nääs.
 
If knowledge hangs around your neck like pearls instead of chains, you are a lucky man.
samueld
18.02.2003 22:58:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Oliko se tuolla uusimmalla juuri Cashin versio Beatlesin In my life'stä. Hieno biisi alkujaankin, mutta mykistävää kuulla kuinka Cashin suussa sanat muuttuvat _aivan_ eri tavalla uskottaviksi. Substanssia, nääs.

 
Cashin uskottavuus on sitä luokkaa, että jos se kaveri mulle suosittelisi, niin ostaisin Jacksonin ykköskepiksi tai ranskalaisen auton...
 
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
Mage
19.02.2003 07:03:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charlyn julkaisema "His Sun years" 3cd'n boxi on vallan suositeltava. Ei muistaakseni ollut pahan hintainenkaan
 
20 Egee anttilassa, hinta/laatu kohdallaan
 
Forget your lust for the rich man's gold All that you need is in your soul
Mage
19.02.2003 07:12:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan joka levyllä piiseistä osa Johnny itse tekemiä.
 
Sorry ilmaisin jälleen itseni huonosti. Ajatuksena oli jotain semmoista että Cash saa melkoisen turhistakin biiseistä loistavia Johnny Cash monumentteja (esim U2 one). Miehen omat biisitkin ovat loistavia Drive on ehkä omana suosikkina.
 
Forget your lust for the rich man's gold All that you need is in your soul
weelie
26.02.2003 09:25:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä hänen levyjään kannattas hommata levyhyllyyn?
Eikös siltä tullu joku isompi kokoelmakin tässä hiljattain markkinoille. Kertokaa joku.

 
Mä hankkisin nämä 60-luvun live in vankila-levyt: at Folsom Prison ja at San Quentin.
 
Le Haba
02.03.2003 23:40:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samueld & Co, onko teille tuttu vuodelta 1969 levy at Madison Square Garden. Löysin sellaisen taannoin. En vielä itse sitä ostanut mutta kaipa tuo on jotain omistamisen arvoista.
 
piccolo
03.03.2003 09:14:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin....kuunnelkaapa vaikkapa tuolta uusimmalta se personal jesus tulkinta, vau!
 
samueld
03.03.2003 14:18:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mä hankkisin nämä 60-luvun live in -levyt: at Folsom Prison ja at San Quentin.

 
Noissa on kyllä meininkiä. Aika kattava otos myös Juhanin hittipiiseistä.
 
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
samueld
03.03.2003 14:25:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samueld & Co, onko teille tuttu vuodelta 1969 levy at Madison Square Garden. Löysin sellaisen taannoin. En vielä itse sitä ostanut mutta kaipa tuo on jotain omistamisen arvoista.
 
Mistä löysit? En ole levyä kuullut, mutta AMG:n mukaan vaikuttaisi sisällöltään mielenkiintoiselta.
 
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
samueld
03.03.2003 14:26:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin....kuunnelkaapa vaikkapa tuolta uusimmalta se personal jesus tulkinta, vau!
 
Minä olen kyllä ykköspiisin kannalla enemmän.
 
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
Le Haba
03.03.2003 22:47:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mistä löysit? En ole levyä kuullut, mutta AMG:n mukaan vaikuttaisi sisällöltään mielenkiintoiselta.

 
Viiskulmassa Digeliusta vastapäätä on levyliike, jonka nimeä en just muista, mutta siellä tää levy oli. Täytynee käydä poimimassa talteen
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «