Aihe: Petruccin Music Man
1
Ytse Jakke
29.12.2004 09:34:14

Ajattelin tuossa tulevana keväänä ostaa uuden kepin ja varteenotettava vaihtoehtona olisi John Petruccin Musiikki Mies. Hintaa kepillä on noin 2000€, joten olisi hyvä tässä etukäteen hieman tietää mistä ylipäätään kitaraa voi tilata/testata (lähinnä pääkaupunkiseudulla) ja onko kyseinen härveli hintansa väärtti. Kaikki muutkin kokemukset ja kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita.. Kiitän!
Take care!
Mrezzye
29.12.2004 10:25:05

DLX on ainakin pitänyt noita hyllyssä. Yllättävän rimpulan tuntuinen kitara, kun vertaa siihen Petrucci -Ibaneziin. Johtuu varmaan ohuemmasta kaulasta. Käypä kokeilemassa. Tosin parempiakin Musareita mielestäni on. Esim. Luke tai Morsen malli. Makuasioita tietty.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
sähkö
29.12.2004 11:11:54

Ajattelin tuossa tulevana keväänä ostaa uuden kepin ja varteenotettava vaihtoehtona olisi John Petruccin Musiikki Mies. Hintaa kepillä on noin 2000€, joten olisi hyvä tässä etukäteen hieman tietää mistä ylipäätään kitaraa voi tilata/testata (lähinnä pääkaupunkiseudulla) ja onko kyseinen härveli hintansa väärtti. Kaikki muutkin kokemukset ja kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita.. Kiitän!

Itse haaveilin tuosta kitarasta silloin, kun niitä ei ollut vielä edes saatavana. Kova Petrucci fani kun olin. Jotenkin ostin kuitenkin hiukan eri kitaraan eli Gibsonin Standard LesPauliin, ennen kuin olin edes päässyt kokeilemaan tuota MusicMania.

No, ERITTÄIN tyytyväinen olen ollut LesPauliin ja myöhemmin kun olen kokeillut tuota Musicmania, niin ei ole kylä minua vakkuuttanut. Kuten Mrezzye sanoi, aikamoisen rimpulan oloinen. Kyllä 2000e mielestäni paremman kitaran saa.

Jos haluat nimen omaan Petruccin kitaran, niin suosittelen harkitsemaan että kannattaako kitaraa ostaa "fani" tuotteena. Jos haluat kitaran johon olet tyytyväinen vielä 15vuoden kuluttua, niin suosittelen vielä harkitsemaan...

Tosin jos olet tuota kitaraa testannut ja se on "paras ikinä koskaan aikaisemmin" soittamasi kitara, niin ei muuta kuin rahat tiskiin ja kitara mukaan.
Kitarasankari
29.12.2004 11:36:27
jos musaria oot ostamassa niin kannattaa tsekata myös toi morsen malli ja sit silhuette vai mikä se nyt oli, no kuitenkin se perus malli...
Jazz is not dead...it just smells funny...
PoLFus
29.12.2004 11:37:39

itse kun kokeilin Petrucci-mallia, en lainkaan vakuuttunut.
IRC-lakko-päiväkirja , menestys, vai menetys?
Ytse Jakke
29.12.2004 11:51:20

Kiitoskia viesteistä... lisää saa toki laittaa! Itse kokeilin joskus sitä Petruccin Ibanezia ja sen kaula tuntui liian paksulta... tällä hetkellä omistan halpis Ibanez RG ja sen ohueen kaulaan olen ollut todella tyytyväinen. Les Paulejakin olen testaillut, mutta ne ovat mulle ehkä vähän liiän "kömpelön" oloisia. Soundeissa ei ole vikaa.

En niin sanotusti ole ostamassa "fani" tuotetta vaan lähinnä haluaisin ostaa laatu kitaran ja Petruccin soundeista pidän erityisen paljon.... tosin myöhemmin pitää sitten päivittää loppu kalusto.... mutta hiljaa hyvä tulee. Enkä toisaalta halua ruveta mikkien vaihto rumbaan. Olen niin laiska ihminen, että luultavasti soittasisin samoilla vielä 10 vuoden päästä.

Olen myös harkinnut Jemin ostamista, mutta toisaalta haluasin kitaran joka ei olisi niin Hevin näköinen.
Take care!
Jucciz
29.12.2004 12:10:47
Kiitoskia viesteistä... lisää saa toki laittaa! Itse kokeilin joskus sitä Petruccin Ibanezia ja sen kaula tuntui liian paksulta...

Käsittämätöntä. Itse testasin kitaraa joskus ja olin lähinnä sitä mieltä, että niitä kauloja saisi olla kaksi päällekkäin että olisi edes jollain tapaa järkevän tuntuinen. :)

Mutta kai nämä on niitä kuuluisia makuasioita.

Kitaraa ei kannata missään nimessä ostaa ainoastaan sen takia, että se on jonkun signature-malli. Niissä on yleensä ilmaa ihan tolkuttomasti. 2000 eurolla saa siis todennäköisesti ominaisuuksiltaan, soitettavuudeltaan (ja ulkonäöltään!) varmasti paremman kepin kuin yksikään signature-malli: tuohonhan hintaan teettää kitaran jo monella suomalaisella kitarasepällä ja varmasti on uniikki eikä toisilla ole samanlaista.
PoLFus
29.12.2004 12:12:31

2000 eurolla saa siis todennäköisesti ominaisuuksiltaan, soitettavuudeltaan (ja ulkonäöltään!) varmasti paremman kepin kuin yksikään signature-malli: tuohonhan hintaan teettää kitaran jo monella suomalaisella kitarasepällä ja varmasti on uniikki eikä toisilla ole samanlaista.

Tämän mäkin kyllä tekisin.
Mrezzye
29.12.2004 12:17:54

Tämän mäkin kyllä tekisin.

Minä jo tein.
Ytse Jakke
29.12.2004 12:30:22

Kerokaahan jotain laadukkaita KitaraSeppiä ja niiden yhteystietoja... esim nettisivuja jne...
Take care!
PoLFus
29.12.2004 12:37:44 (muokattu 29.12.2004 12:37:56)

Kerokaahan jotain laadukkaita KitaraSeppiä ja niiden yhteystietoja... esim nettisivuja jne...

http://www.amfisound.fi
http://www.ruokangas.com
http://koti.japo.fi/~jsoittim/
Jucciz
29.12.2004 12:39:27

Polfuksen mainitsemien lisäksi:

http://www.jasesoi.fi/
http://www.lottonen.com/
VelvetTune
29.12.2004 12:51:58 (muokattu 29.12.2004 12:52:18)
Mansi- ja mustikoita.
trih
29.12.2004 14:26:51
Jos oot Petruccifani niin osta se halvempi malli jota OLP(Officially Licensed Products) tekee. OLP:tä on kehuttu suhthyvästä hintalaatusuhteesta.
Tuolta löytyy ainakin:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-172406.html
Ytse Jakke
29.12.2004 14:35:03

Jos oot Petruccifani niin osta se halvempi malli jota OLP(Officially Licensed Products) tekee. OLP:tä on kehuttu suhthyvästä hintalaatusuhteesta.
Tuolta löytyy ainakin:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-172406.html

Mitäs eroa tolla OLPilla on alkuperäiseen?
Take care!
Ze Kink
29.12.2004 14:46:06
Itselläni on tuo Ibanezin jpmp3, eli vanhempi Petruccimalli. Koitin Dlx:ssä joskus sitä Musarimallia, ja tosiaan aika rimpulalta tuntui verrattuna tohon Ibaan. Itse ostaisin mielummin jonkun muun, vaikkapa Musarin Luken.
trih
29.12.2004 15:27:05
thejmh
29.12.2004 17:07:13
Mitä ihmettä!!? Music Manin Petruccihan on aivan loistava keppi! Mulla on se ja myös Luke. Petruccin kaula on mun mielestä just hyvä, parempaa tallaa saa hakea, pysyy vireessä vaikka kuinka kampeais ja saundit koko kitarassa on loistavat. Tallamikki on mahtava, ja väliasento jossa kummankin humpparin toinen kela on käytössä on cleanilla kans sairaan hyvä. Mulla ei ainakaan oo ollut tähän mennessä vielä mitään valittamista.

Mut on Lukekin hyvä. Hakkaa ainakin perinteisen straton. Vähän tyhmä kaula vaan, mut ei se nyt juurikaan haittaa. Mutta raskaampaan musaan Petrucci toimii tietenkin paremmin.

Makuasioita... Mä en oo ostanut kumpaakaan kitaraa nimen vuoksi vaan sen takia että ne on molemmat loistavia kitaroita.
Mrezzye
29.12.2004 19:23:37

Makuasioita... Mä en oo ostanut kumpaakaan kitaraa nimen vuoksi vaan sen takia että ne on molemmat loistavia kitaroita.

Mutta tolla rahalla olisit saanut vieläkin paremman ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)