Aihe: Kuka on Dixie Chicksin sähkökitaristi (mies)?
1
oulukyllosa
21.12.2004 15:43:53

Joo,Chicksien "Fly" levyllä on biisi "Somedays you gotta dance". Siinä on lyhyt mutta käsittämättömän hieno ja hyväsoundinen tele-soolo.Kuka on se äijä, joka sen sillä levyllä tykittää? Mulla on ei-alkuperäinen versio levystä, joten sieltä ei selviä.

Googlettamalla sai jonkun viittauksen Keith Urban-nimiseen heppuun, joka on soittanut saman biisin myös (!) omalle levylleen, vaikka biisin tekijäkaksikko on ihan joku muu.Mikä mies tää Keith Urban on?Joku kantrilegenda tietysti mitä en tunne :-(

Top of the world-DVD:llä em. biisin soolon soittaa joku musta kiharapää-äijä,joka ei oo kuitenkaan tuo Urban.
-play some skynyrd, man!-
KantriKatri
21.12.2004 16:40:47 (muokattu 21.12.2004 16:41:07)

Pikainen tarkistus levyhyllystä ja toden totta, Keith Urban soittaa "electric guitar":ia kappaleessa Somedays You gotta Dance.Keithistä en tiedä mitään sen kummempaa:-)
"Olen Erittäin hyvä ellen Täydellinen"
samueld
22.12.2004 10:41:58

Keith Urban on näitä nuoren polven nättejä kantripoikia.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
duane
29.12.2004 10:29:36
Näytti toi urbanin poika oleva aika vastikään Guitar Playerissä...
Funk U Too
oulukyllosa
30.12.2004 12:30:10

Ai näköjään Dixie Chicks on myös levyttänyt biisistä version. Mulle ei ole tuttu kuin tuo mainittu Keith Urbanin versio. Todella hyvä levy on tuo The Ranch (äijän entinen bändi), jolta biisi löytyy. Tulee kuunneltua varmaan vähintään kerran tai pari viikossa levy läpi. Muutenkin olen tykästynyt tuohon Urbaniin laulajana ja kitaristina. Olkoon kuinka nätti poika tahansa, niin soittaa ja laulaa osaa.

Urban on minun listallani samalla viivalla esim. Brent Masonin, Brad Paisleyn ja Brent Rowanin kanssa soittajana. Oma tyyli ja soundi. Nykykantri/kantrirock on mielestäni todella hyvätasoista niin biisien osalta kuin soitannollisesti. Ei tietenkään kaikki matsku, mutta pitää osata valita ne oikeat artistit ja levyt. Usein ne parhaat on löytyneet sieltä Top10:n ulkopuolelta. En minäkään niitä siirappisia balladeja yms. kovin kantrina pidä, vaikka olisikin hyvä biisi.

Jotkut Urbanin uusimmat biisit (ei kaikki) on ehkä vähän kaukana kantrista, mutta juuret kuulee selvästi. Minä tykkään ainakin kuin hullu puurosta. Tuota The Ranch levyä voin suositella hienoista tele-soundeista pitävälle varauksetta.

No, tais mennä jo vähän off-topic, mutta menköön. Sitä innostuu, kun niin harvoin Urbanin nimi mainitaan. :-)

Kiitokset Pertsalle näistä tiedoista,näitä kaipasin,olin ihmeissäni kun etsin "Somedays you gotta dance"-biisin tabeja,niin vaan sanat löytyi Keith Urbanin nimellä,loput viitaukset oli Chickseihin.Jep pitää ettiä tuo Ranch-levy käsiin..
Veikko
03.01.2005 18:10:58
Voitti muuten toi Keith Urban CMA:n palkinnon: Paras mies esiintyjä 2004 tai joku sen tapainen.
Lahjakas multilatentti
duane
03.01.2005 21:26:51
Oli kyllä ihme sunnuntai...eka avasin telkkarin levyraadin aikaan, siellä oli Urbanin video...hieman myöhemmin kanavapujottelin CMA:n lähetykseen ja siellähän se aussipoika taas patsasteli. Levyjä hankintaan...
Funk U Too
oulukyllosa
18.02.2005 18:57:54

No niin...tänään sain käsiini tuon Keith Urban in the Ranch-levyn.HE-LE-VE-TIN makoisia riffejä ja Tele helisee hienosti
Pertsa
18.02.2005 23:40:54
No niin...tänään sain käsiini tuon Keith Urban in the Ranch-levyn.HE-LE-VE-TIN makoisia riffejä ja Tele helisee hienosti

Jep, ja kompressori napsuu. Mukava, että tykkäät! Siitä sitten Clutterbilly -biisiä reenaamaan... ;-)

Saisin varmaan treenata tuota(kin) biisiä lopun ikääni eikä se silti kuulostaisi läheskään tuolta. Ei nämä nakkisormet ihan taipuisi. Tosi hienoja biisejä koko levy täynnä mun mielestä. Esim. tuo Ghost in this guitar on hieno sekoitus kantria, bluesia rockia ja mitä vielä. Biisin viimeisessä soolossa on jopa hieman AC/DC:tä heitetty mukaan. :-) Tai ainakin vähän sinne päin. Eipä se ihme ole, kun äijä on Australiasta kotoisin.
oulukyllosa
19.02.2005 15:05:29

Jep, ja kompressori napsuu. Mukava, että tykkäät! Siitä sitten Clutterbilly -biisiä reenaamaan... ;-)

Saisin varmaan treenata tuota(kin) biisiä lopun ikääni eikä se silti kuulostaisi läheskään tuolta. Ei nämä nakkisormet ihan taipuisi. Tosi hienoja biisejä koko levy täynnä mun mielestä. Esim. tuo Ghost in this guitar on hieno sekoitus kantria, bluesia rockia ja mitä vielä. Biisin viimeisessä soolossa on jopa hieman AC/DC:tä heitetty mukaan. :-) Tai ainakin vähän sinne päin. Eipä se ihme ole, kun äijä on Australiasta kotoisin.

Onpa tosiaan ihme sekoitus tämä Ghost in the guitar,viulut soi ja balladin perään täräytettään rajua sooloa, joka tuntuu ensi kuulemalta ettei passaa mitenkään.Vaan onpahan melkoinen veitikka pikkaamaan (Clutterbilly),jätin sen treenaamisen toiseen kertaan:-).Tuo Walkin`the country jo löytyi helpohkosti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)