Aihe: Fender Highway 1 Humina 1 | |
---|---|
![]() 22.12.2004 10:13:13 | |
Ostin tuollaisen pari viikkoa sitten ja se on aivan loistava kitara lukuunottamatta että Mikit humisee vähän liikaa. Olen lukenut että se on ihan vain ominaisuus tällä kitaralla mutta itse en tykkää kun vanhassa kitarassa alin tupplamikki ei humisenut lainkaan mikäli vain kosketti kieliä, ja tässä fenderissä on siis kans alin mikki humbucker. Tuntuu vain oudolta että Falcon mallisessa stratossa humbucker mikki ei humise lainkaan toisin kuin tässä Fender Highway 1 HSS mallissa. Tottakai nämä HSS:n mikit kuulostavat paremmilta ja Cleanilla se humina ei kuulu mutta Overdrivessa jos pitää tulla biisissä joku hljainen kohta niin kuulostaa aika kökköltä kun kitara surisee taustalla vaikka pitäisi olla täyisin hiljaista. Eli onko mitään erityistä niksiä millä saisi tuon Humbukerin hiljaisemmaksi, Mulla on aina ollut sellainen käsitys et humbuckerit olisivat hiljaisia mutta ilmeisesti niin ei ole =/ | |
![]() 22.12.2004 11:32:04 | |
oiskohan kylmäjuotoksia tai muuten vaan irronut maa johto? sillain saa ainakin hurinaa "jonkun" verran lisaa , yleensä jopa häritseväksikin asti. -kakka hakkaa kaasaria!!!- | |
![]() 28.12.2004 20:16:45 (muokattu 28.12.2004 20:17:51) | |
Eli siis ostin tämän ihan pari viikkoa sitten enkä ole vielä avanut ja kattonu muuta kuin takapaneelin jossa maadotusjohto näyttää olevan ihan kunnolla kiinni tallassa. Jossain kuin luin arvostelun niin siinä sanottiin kans että tällä surisee mikit aika paljon, sinänsä harmi koska kitara on kaikilla muilla tavoin erinoimainen. Mikit: 1 Atomic™ Humbucker (Bridge), 2 Standard Vintage Style Single-Coil Strat Pickups with Staggered Pole Pieces, Alnico Magnets (Neck/Middle) Ovatko noi hyviä mikkejä vai ihan jotain peruskamaa kun en tiedä, sais nyt ainakin Humbuckerin toimii ilman suhinaa, tosiaankin merkillisintä mun mielestä on se että mun vanhoissa staratokopioissa sai suhinan melkein kokonaan pois kun kosketti kieliä, tällä kitaralla käden maadotus ei vaikuta ollenkaan. | |
![]() 29.12.2004 01:40:59 | |
Kai nuo mikit jotain peruskauraa on. Muistelisin näin jotta monet muutkin ovat valitelleet tuota suhinaa. Taitaa ihan perusominaisuuksia olla? Irrotat piuhat ja kolvaat takaisin. Heh, niin ainakin varmistat ettei niissä ole vikaa(sikälimikäli osaat sen homman tehdä kunnolla). Sinänsä on paha sanoa kun en tuota mallia omista. Mutta mun Am. Std:ssä jossa on kaikki yksikelaisia homma hoituu hyvin kun laittaa käden kielten päälle. Tai muuhun hardwareen. Groooove is in heart! | |
![]() 29.12.2004 10:39:54 | |
Itse testaamani Highway 1 ei suhissut kyllä yhtään, tosin kyseessä oli se S/S/S-malli, tiedä häntä mikä on jutun juuri. | |
![]() 29.12.2004 10:47:14 (muokattu 29.12.2004 10:49:25) | |
Ovatko noi hyviä mikkejä vai ihan jotain peruskamaa kun en tiedä, sais nyt ainakin Humbuckerin toimii ilman suhinaa, tosiaankin merkillisintä mun mielestä on se että mun vanhoissa staratokopioissa sai suhinan melkein kokonaan pois kun kosketti kieliä, tällä kitaralla käden maadotus ei vaikuta ollenkaan. Muutaman viikon vanha siis? Kyllä tuossa joku maaongelma on, kyllä noissa pitäisi maadoituksen pelata aivan kuten kaikissa muissakin stratoissa. Ota yhteyttä myyjäliikkeesen ja pyydä hoitamaan kuntoon. Veikkaisin että kylmä juotos/irtonainen johto tuolta löytyy. Vaikuttaako johonkin muuhun metalliosaan koskeminen hurinaan? Esimerkiksi jakkiin? Sitten kun on takuuaika ohi teet/teetät kunnon suojauksen niin katoavat ylimääräiset hurinat. Tällaisen: http://www.kinman.com/html/toneWorkshop/perfectGuitar.htm#shielding Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen | |
![]() 29.12.2004 11:15:02 | |
Laastarikorjauksena noihin biisien hiljaisiin kohtiin voisi olla sellainen hieno ominaisuus kuin kitaran volume, hiljaisissa kohdissa voluumi nollaan niin johan lakkaa hurina. Toki kannattaa koittaa etsiä hurinan syy ja korjata se mutta siis laastarina tuo volume toimii varmaankin ihan hyvin. Ei se nyt niin kovalla ole... | |
![]() 10.01.2005 15:30:46 | |
Muutaman viikon vanha siis? Kyllä tuossa joku maaongelma on, kyllä noissa pitäisi maadoituksen pelata aivan kuten kaikissa muissakin stratoissa. Ota yhteyttä myyjäliikkeesen ja pyydä hoitamaan kuntoon. Veikkaisin että kylmä juotos/irtonainen johto tuolta löytyy. Vaikuttaako johonkin muuhun metalliosaan koskeminen hurinaan? Esimerkiksi jakkiin? Sitten kun on takuuaika ohi teet/teetät kunnon suojauksen niin katoavat ylimääräiset hurinat. Tällaisen: http://www.kinman.com/html/toneWorkshop/perfectGuitar.htm#shielding Ei auta vaikka koskee mihin osaan tahansa, sen verran kokemusta noist huminajutuistakin on ku oon yhen rikkinäisen Falconin kaikki potikat ja mikit joutunu juottamaan kii uudestaan että tiedän millanen koneisto täs mun kitarassa suurin piirtein on. Falconissa kun ei ole yhtään huminaa Humbuckerilla kunhan vaa koskettaa kieliä muuten sillä on ihan saman verran huminaa ku täs Highwayssa. Otin yheyttä kauppaan, saa nyt nähä mitä ne sanoo. Eli tähän loppuun vielä kysymys: - Onko se kaikissa kitaroissa tarkoitus että kuin koskettaa kieliä tai muutaa niin se maadottaa ja poistaa aina ainakin huoattavasti huminaa. Vai voiko olla sellaisia mikkejä jotka humisee aina yhtä paljon ja jossa maadotus ei kädellä auta, ja jos niin miksi sitä maadotusta ylipäätänsä laitetaan esim tähän highway 1 sillein että se on yhteydessä tallaan ja kieliin? | |
![]() 10.01.2005 16:10:29 (muokattu 10.01.2005 16:10:43) | |
Eli tähän loppuun vielä kysymys: - Onko se kaikissa kitaroissa tarkoitus että kuin koskettaa kieliä tai muutaa niin se maadottaa ja poistaa aina ainakin huoattavasti huminaa. Niin kauan kun on olut sähkökitaroita niin homma on toiminut juuri noin. Vai voiko olla sellaisia mikkejä jotka humisee aina yhtä paljon ja jossa maadotus ei kädellä auta, ja jos niin miksi sitä maadotusta ylipäätänsä laitetaan esim tähän highway 1 sillein että se on yhteydessä tallaan ja kieliin? Muistaakseni EMG:n aktiivimikkejä ei tarvi maadottaa tallaan/kieliin. Toinen vaihtoehto on että teet kuten minä ja hommaat Variaxin niin ei tarvi kärsiä näistä ykskelaisiin mikkeihin oleellisesti kuuluvista hurinoista. Ei ollenkaan hullumpi vaihtoehto vaikka itse sanonkin. Autokuume iski, kamat myyntiin. Klikkaa nimimerkkiä ja tsekkaa kuvauksesta mitä on tarjolla. Jos joku tavara kiinnostaa niin tee tarjous tai kysy päivän hintaa. | |
![]() 10.01.2005 17:29:34 | |
Muistaakseni EMG:n aktiivimikkejä ei tarvi maadottaa tallaan/kieliin. Toinen vaihtoehto on että teet kuten minä ja hommaat Variaxin niin ei tarvi kärsiä näistä ykskelaisiin mikkeihin oleellisesti kuuluvista hurinoista. Ei ollenkaan hullumpi vaihtoehto vaikka itse sanonkin. en itse ainakaan maadoittanu ja ei ne hurise, paitsi nyt rupesi hurisemaan, tai enempi oikeastaan paukkumaan ku potikka levisi, mutta se nyt ei oleellisesti liity tähän asiaan... -kakka hakkaa kaasaria!!!- | |
![]() 10.01.2005 18:22:05 (muokattu 10.01.2005 21:30:18) | |
Ei auta vaikka koskee mihin osaan tahansa, sen verran kokemusta noist huminajutuistakin on ku oon yhen rikkinäisen Falconin kaikki potikat ja mikit joutunu juottamaan kii uudestaan että tiedän millanen koneisto täs mun kitarassa suurin piirtein on. Jos hurina ei vähene jakkiin koskemalla, niin veikkaisin kyllä että piuhassa on vikaa. | |
![]() 10.01.2005 18:26:41 | |
Toinen vaihtoehto on että teet kuten minä ja hommaat Variaxin niin ei tarvi kärsiä näistä ykskelaisiin mikkeihin oleellisesti kuuluvista hurinoista. Ei ollenkaan hullumpi vaihtoehto vaikka itse sanonkin. Kyllä straton saa hurinattomaksi sopivilla mikeillä. Itse kun olin kesällä uutta kitaraa valitsemassa, niin testasin variaxin mutta ei sopinut käteen ollenkaan. Am Dlx Strato taas sopi ja mikit (yksikelaiset hurinanpoistolla) ovat tosi hurinattomat, silti stratosoundiset. Kitara on hurinattomampi kuin Tokain ES-60 kun liikutaan näyttömonitorin liepeillä. Samaten hankin vanhaan Squieriin Kinmanin mikit, ja hurinat hävisivät siitäkin. Kyllä minullekin variax kelpaisi, jos joku sen paketoisi kunnon straton lisukkeeksi. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)