Aihe: Kotistudio aloittelijalle
1
DigiDrummer
28.12.2004 00:21:46
Hommasin harrastuskäyttöön Rolandin rumpusetin. Nyt nälkä kasvaa syödessä ja tekis mieli alkaa äänittelee omia biisejä noin niin kuin harrastusmielessä. No hommasin rumpusettiin 6 kanavaisen mikserin jolla pystyn säätää kanavatasapainoja rumpujen ja tausta CD:n kanssa treenatessa. Mikserissä on myös 2 kanavaa mikeille (XLR) ja ajatuksena olis nyt saada jostain biisejä joista vois poistaa laulun ja/tai rummut ja laulaa/soittaa ne itse raidalle.

Onko jotain suosituksia miten tätä kannattas alkaa rakentaa. Äänikorttina on Blasterin Audigy 2 NX ulkoinen äänikortti jossa SPDIF, mic-in, line-in sekä optical out ja in liitännät. Olen jo äänitellyt tuota kautta rumpujen soittoa alkuperäisen biisin päälle sekä tehnyt omia harjoitteita, mutta edelleen kiinnostaisi pystyä "rikkomaan" aito biisi raidoiksi ja soittaa vaan tietyt kamat sen päälle niin ettei laulu ja rummut häiritse omaa musisointia. Akustinen skittakin löytyy ja siihenhän sais vaikka "ulkoisen" mikin kiinni jota vois kans äänitellä.

Olisko kellään aloittelijalle hyviä neuvoja. Hakusessa siis kotikäyttöön tarkoitettu systeemi, käytössä kannettava ja pöytä PC ja yksi ylimääräinen vanha 1.7 GHz PC jonka vois dedikoida tohon systeemin tarvittaessa. Hinnankin tulis olla kotikäyttöön järkevä.
jhoik
28.12.2004 01:20:10
Mikäli hallitset sen kitaran soittoa niin voisit ostaa itsellesi jonkun shure-58;n ja ständin ja mikittää sen kitaran sillä tavalla.
Vapaata tilaa myytävänä.
DigiDrummer
28.12.2004 03:11:33
Mä mietin että joskus mulla oli niitä mini-jackilla varustettuja "tarramikkejä" jotka laitettiin kitaran kaikuaukon reunaan kiinni klipsillä. Mitenköhän tällanen toimii tässä käytössä jos sais stereo plugin suoraan tosta mikseriin....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)