Kyllä se on niin, että Mexico-Fender on se kaikkein halvin. Ja Japanin Squier ylennettiin Fenderiksi, kun oli parempi ja kalliimpi, kuin Mexico-mallit. No joo, enhän minä noista kitaroista juuri tiedä. Sanoi tuo kitaristi vaan, että mieluummin mehico kuin japan. Sattui kai huono Squier käteen... 2`n 4 |
hollmi-5 28.12.2004 23:05:15 | |
---|
Ei se mitään. Katsos, kun minä tiedän niistäkin aika paljon, kun veljet ovat kovinkin innostuneita niistä ja jaksavat luennoida enemmän, kuin kehtaisi kuunnella... Mika Hollström |
Mikael 29.12.2004 10:06:44 | |
---|
Katsos, kun minä tiedän niistäkin aika paljon Hoho! mutta miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
ddrum54 29.12.2004 15:18:55 | |
---|
Ei se mitään. Katsos, kun minä tiedän niistäkin aika paljon, kun veljet ovat kovinkin innostuneita niistä ja jaksavat luennoida enemmän, kuin kehtaisi kuunnella... Juu, on se omituista kun aina kitaroista puhuvat. Eikö ne raukat tajua, ettei ketään kiinnosta... Rummut on oikeasti mielenkiintoisia. 2`n 4 |
Suleima 29.12.2004 16:58:19 | |
---|
Off-topic... Kukas sitä Gretschiä tuo maahan ja lieneekö kotisivuja? tack. |
Remo 29.12.2004 17:05:43 | |
---|
Off-topic... Kukas sitä Gretschiä tuo maahan ja lieneekö kotisivuja? tack. Käsittääkseni Musiikki Silfverberg Vantaalta. Siltä ainakin kyselin hintoja, kun omia gretschejä ostin. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
pasij66 29.12.2004 17:21:40 | |
---|
Kyllä se on niin, että Mexico-Fender on se kaikkein halvin. Ja Japanin Squier ylennettiin Fenderiksi, kun oli parempi ja kalliimpi, kuin Mexico-mallit. Se on juuri näin. Rummuissa pätee sama, Japsit on laatukamaa, Taiwan ja Korea vehkeet halpistavaraa, Esim. Tama ja Yamaha On kiva rovasti, sanoi onkiva rovasti ja onki varovasti |
ddrum54 29.12.2004 18:02:34 | |
---|
Se on juuri näin. Rummuissa pätee sama, Japsit on laatukamaa, Taiwan ja Korea vehkeet halpistavaraa, Esim. Tama ja Yamaha Ja tähänkin poikkeuksena mm. Yamaha 9000 / Recording Custom. Olen nähnyt settejä, joissa on made in Japan, Taiwan tai England. Jostain syystä tuosta ylläolevasta saa käsityksen, että Tama ja Yamaha ovat Taiwan / Korea - osastoa. Mun Tamoissa lukee: Hand Made In Japan. 2`n 4 |
Alpha 29.12.2004 18:11:27 | |
---|
Mun Tamoissa lukee: Hand Made In Japan. Nämä paremmat Tamat on tehty Jaappanissa... |
DimensionZ 29.12.2004 18:45:33 (muokattu 29.12.2004 18:46:09) | |
---|
Korea vehkeet halpistavaraa, Esim. Tama ja Yamaha Yamahan halvimmat vehkeet on kyllä tehty Indonesiassa. Rummut siis. Hardware tulee sitten kaikki sieltä moottoripyörätehtaalta, ja on sen vuoksi niin laadukasta. ''He jumped right out of a building!!'' |
mustman 29.12.2004 19:57:51 | |
---|
Se joka ei tee virheitä, niin ei yleensä tee mitään!! |
totomiettinen 29.12.2004 20:31:51 | |
---|
Se on juuri näin. Rummuissa pätee sama, Japsit on laatukamaa, Taiwan ja Korea vehkeet halpistavaraa, Esim. Tama ja Yamaha Kyllä Starclassic Maplet ainakin valmistetaan vielä Japanissa. Performereista en mene enää takuuseen. Muistelisin jotenkin niin, että ovat tässä vuoden parin sisällä siirtyneet pois Japanin tehtailta. |
Remo 29.12.2004 21:01:10 | |
---|
Kyllä Starclassic Maplet ainakin valmistetaan vielä Japanissa. Performereista en mene enää takuuseen. Muistelisin jotenkin niin, että ovat tässä vuoden parin sisällä siirtyneet pois Japanin tehtailta. Pearlin foorumilla tästä oli juttua ja jokkut meinas, että taman kaikki tuotanto siirtyy Kiinaan. Voi olla että taman laatu hiukan jo kärsii tuossa hommassa. Vaikka kyllä kiinalainen ihan hyvää jälkeä tekee, mutta on se silti halvalla tehty heikompi kun kalliimmalla tehty. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
totomiettinen 29.12.2004 21:46:57 | |
---|
Pearlin foorumilla tästä oli juttua ja jokkut meinas, että taman kaikki tuotanto siirtyy Kiinaan. Jep, kaikki muut mallit paitsi SCMaple ovat sitten vissiin siirtyneet noihin halpatuotantomaihin. Mutta meikäläisen performerit ovatkin vielä Japanin tavaraa : ) |
Remo 29.12.2004 22:14:29 | |
---|
Kyllä sinne mapletkin on menny. :S And unfortunately every series including SC is moving to china. that blows. Kyllä tuolla niin sanottiin että kaikki sinne menee. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
hollmi-5 29.12.2004 22:52:24 | |
---|
No eihän siinä mitään. Siirtäköön vain tuotantonsa vaikka etelänavalle. Maapallon parhaat rummut on aina tehty joko Saksassa tai U.S.A.:ssa. Tuo on kyllä ihan ahterista, että siirretään työvoimakustannusten takia tuotantoa muualle. Sitten alipalkattu duunari tekee niitä ja menee kotiin kuuden neliön huoneeseen kahdeksan muun kaverin kanssa nuudeleita keittelemään. Älä osta halpistyövoimalla tuotettua tavaraa! En ole itse ostanut. Enkä osta. Orjuus on lopetettu lännessä. Idässä se jatkuu nimellistä korvausta vastaan. Mika Hollström |
drumm 30.12.2004 00:26:05 | |
---|
mutta on se silti halvalla tehty heikompi kun kalliimmalla tehty. Siinä vasta logiikkaa. Älä osta halpistyövoimalla tuotettua tavaraa! En ole itse ostanut. Enkä osta. Orjuus on lopetettu lännessä. Idässä se jatkuu nimellistä korvausta vastaan. Mika puhuu asiaa. Toivottavasti et puhu pelkästään rummuista? Jos tosiaan olet onnistunut kaikilta halpatyövoimalla valmistetuilta tuotteilta välttymään, niin se on kyllä suoritus, jota on pakko arvostaa. (Vaatteet, kengät, elektroniikka...the list goes on.) |
Remo 30.12.2004 11:22:53 | |
---|
mutta on se silti halvalla tehty heikompi kun kalliimmalla tehty. Siinä vasta logiikkaa. No en aivan tarkoittanut tätä vaan sitä että laatu voi todennäköisesti heikentyä koska siirrytään halvempaa tuotantoon. Vaikka voihan taman laaduntarkkailu jäädä sinne japaniin missä se ikinä onkin ollut. Toivottavasti jäisikin että saataisiin sieltä kiinastakin joskus hyviä tuotteita. ;) Maapallon parhaat rummut on aina tehty joko Saksassa tai U.S.A.:ssa. Samaa mieltä mikan kanssa tästä asiasta. Älä osta halpistyövoimalla tuotettua tavaraa! En ole itse ostanut. Enkä osta. Orjuus on lopetettu lännessä. Idässä se jatkuu nimellistä korvausta vastaan. Tämä ei välttämättä onnistu kaikilta koska kaikilla ei ole rahaa mihkään saksassa tai usa:ssa tehtyihin tuotteisiin. Mutta tuo lause pitää kyllä paikkansa, että se on kyllä törkeää kuinka orjia käytetään tuotteiden valmistuksessa ja niille maksetaan kumminkin ehkä 10 osa koko tuotteen hinnasta. Tehtaat ottavat välistä vaikka kuinka paljon. :@ Mutta olisko niillä sitten siellä idässä töitä jos niillä ei teetettäisi juuri näitä halpatuotteita mene ja tiedä. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
hollmi-5 30.12.2004 13:10:46 | |
---|
Osta Niken 200 euron koristossut. Niistä se kiinalainen saa tekopalkkaa parikymmentä senttiä. Loput ovat sitten logistiikkaa, rahteja ja kaupankatteita sekä sijoittajien tyytyväisenä pitämistä. Se on lähes aina sijoittajien mielipide, joka ajaa tehtaan halpatuotantomaihin. Voittoa vaikka tulisi, niin ei kuitenkaan tarpeeksi. Itse en osta mitään, mikä on tehty halpatuotantomaassa. En mitään. Katson aina valmistusmaan ja sitten vasta teen ostopäätöksen. Mieluiten ostan eurooppalaista tavaraa. Menee kyllä kovin jo ohi keskusteluaiheesta, mutta menköön. Mika Hollström |
drumm 30.12.2004 16:14:05 | |
---|
Itse en osta mitään, mikä on tehty halpatuotantomaassa. En mitään. Katson aina valmistusmaan ja sitten vasta teen ostopäätöksen. Mieluiten ostan eurooppalaista tavaraa. Erittäin hyvä periaate, Mika. Tiedätkö missä puhelimesi, tietokoneesi, televisiosi tai stereosi ovat valmistettu? Entäpä tiedätkö missä maassa/maissa kaikki niissä käytetyt komponentit ovat valmistettu? Tiedätkö varmasti mikä taho omistaa kyseiset yhtiöt? Pointtini on siis se, että pelkän tuotteessa ilmoitetun valmistusmaan perusteella ei voida varmuudella tietää tuotteen alkuperää (tai eettisyyttä). Jos esimerkiksi päätät ostaa eurooppalaisen tuotteen X, koska se vaikuttaa eettisemmältä kuin aasialainen vaihtoehto, mistä tiedät ettet tule tukeneeksi vaikkapa aseteollisuutta? Tuskin kovin moni tällä foorumilla on tullut miettineeksi, että esim Gretschin omistaa yhtiö, joka omistaa yhtiön, joka valmistaa osia taisteluhelikoptereihin ja -lentokoneisiin sekä niiden pommi- ja ohjusjärjestelmiin. |