Aihe: Axis A vai Iron Cobra singlepedaali?
1
Pöppönen
23.12.2004 14:50:10 (muokattu 23.12.2004 14:50:35)
Ajattelin tässä joulun alla viimein hankkia kunnon pedaalin, kun edellinen (Tama Swingstarien mukana tullut) ei oikein tahdo pysyä koossa.
Keikkoja tulee soitettua enemmän toisten rumpuseteillä, joten en tuota pelkän Swingstarin basarin kanssa käytä..
Thomannilta olen tilaamassa hyvää sinkkuspedua ja lähinnä nuo kaksi houkuttelee.

Ja tuollasta punkimpaa menoa väännetään, joten nopea singlepedaalin käyttö tuo uskottavuutta ;)
Taitaa olla nuo vaihtoehdot vähän erilaisia, mutta tarkkuutta ja kestävyyttä arvostan pedaalissa..
HeavyMachinery
23.12.2004 15:15:18

http://www.dwdrums.com/pedals/9000Pedals.htm

DW 9000 ainakin kestää ja nopea soittaa. Säätöjä on moneen makuun.
No niin, sano napoleon !
Brtl
23.12.2004 15:19:14
Kauppaan kokeilemaan. Ota se mikä tuntuu parhaalta.
Paas
23.12.2004 16:10:55
Minäkin voisin suositella dw:n 9000:sta mikäli olet halukas panostamaan pedaaliin jonkin verran. Sen saat musamaailmasta(helsinki) halvemmalla kuin thomannilta.

Jos thomannilta meinaat tilata niin sieltä saa sitten tietenkin myös sonorin giant step pedaaleja. Minusta giant stepit ja dw 9000:set ovat pedaalimarkkinoiden aatelia. Molemmista minulla on omakohtaista kokemusta. Sitten jos haluaa hieman halvemmalla hyvää hinta/laatu-suhdetta niin pearlin eliminator voisi olla kova sana(siitäkin on omakohtaista kokemusta).

Giant stepeissä ja dw 9000:ssa pystyy vekslailemaan ketju- ja hihnavedon välillä mikä on hyvä juttu jos ei oikein tiedä kummasta sitten loppujen lopuksi pitää enemmän.

Omakohtaista kokemusta on myös noista mainitsemistasi pedaaleista, sekä axiksista että cobrista. Axikset on hyvät jos ne istuu hyvin omaan tyyliin/jalkaan mutta turhaan maksat pedaaleista niin paljon mikäli ett ole varma siitä mitä haluat.
Cobrat on sinkkuina ihan ok mutta minua eivät pahemmin hetkauta koska markkinoilla on mielestäni paljon parempia pelejä.

Sitten on näitä yamahan lentäviä lohikäärmeitä jotka ovat hintaisekseen ihan ok vehkeitä mutta jos kerta haluat panostaa enemmän rahaa pedaaleihin niin minä katselisin noita muita.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
ddrum54
23.12.2004 17:05:09
Kokeile myös: Ludwig Speed King. On nopea.
2`n 4
HeavyMachinery
23.12.2004 21:49:11

Minäkin voisin suositella dw:n 9000:sta mikäli olet halukas panostamaan pedaaliin jonkin verran. Sen saat musamaailmasta(helsinki) halvemmalla kuin thomannilta.

Niinpä onneksi näin päin ostin omat 9002(tuplat sieltä) maksoi 550 € thomanilla ois ollut 635€

Kerrankin onneksi näin päin.
No niin, sano napoleon !
scree
25.12.2004 10:42:24
Ja jos päädyt Iron Cobraan, katsohan soitinlaine.fi. On meinaan aika lailla halvempi Suomessa kuin Thomannilla. Eikä sieltä Saksasta välttämättä mitään muutakaan loppujen lopuksi halvemmalla saa, tehtiin tuossa juuri Thomann-Jazz Bassiin 250 euron remontti kun oli melkoisen mahdoton soittaa ja huonosoundinen...
Aegis
25.12.2004 11:12:55
Axis on ehkä paras sinkkupedaali millä olen soittanut. Varsinkin jos halutaan vetää punkimpaa kamaa, niin sillä kyllä lähtee tuplaiskut todella vaivattomasti. Tosin ei kaikille sovi kyseinen härveli, eli testata kannattaa.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
HCW
25.12.2004 21:29:01 (muokattu 27.12.2004 21:00:11)
Jeps, itse olin pedaali hankitaa tekemässä syksyllä ja päädyin Pearlin hihna Eliminaattoriin. Olen testaillut noita Axiksen -, DW:n-, Taman-, sekä läjän muita speduja mutta oma juttu löytyi tuosta Pearlista. Kannattaa kuunnella sitä kehon ääntä pedaali valintaa tehtäessä. Kaikki kun ei sovi kaikille.

Axiksiahan mainostetaan maailman nopeimpana pedaalina. Hyvä pedaali tietenkin auttaa kontrolliin ja nopeuteen mutta kyllä tärkein juttu on siinä tekniikassa. Eli asiat on polkijasta kiinni.

edit:typo
http://www.strangefruitband.net
Maardi
26.12.2004 23:16:06
Polkijasta se on loppupeleissä aina kiinni. Itse olen tykästynyt noihin paljon puhuttuihin jammun suoravetoihin, ja kesällä varmaan tulee moiset hankittua. Axiksesta en jostain syystä pitänyt niin paljoa kuin tuosta yamahasta..
DimensionZ
26.12.2004 23:38:39

Polkijasta se on loppupeleissä aina kiinni. Itse olen tykästynyt noihin paljon puhuttuihin jammun suoravetoihin, ja kesällä varmaan tulee moiset hankittua. Axiksesta en jostain syystä pitänyt niin paljoa kuin tuosta yamahasta..

Itse en ole Axista kokeillut mutta heti kun kokeilin Yammun 9300 malleja niin tiesin heti että tässä minulle pedaali. Ei tarvinnut edes testata muita.
''He jumped right out of a building!!''
arse
27.12.2004 20:39:58

Taman Camco -pedaali on hyvä, simppeli ja halpa. Muistaakseni maailman ensimmäinen ketjuvetoinen spedu.
Ootsä ookoo?
HCW
27.12.2004 20:59:47
Harmi kun noita Camcoja ei enää saa mistään. Käytettynä saattaa liikkua...Jos joltain muuten löytyy saattaisin olla kiinostunut ostamaan.

Pistä privaa/meiliä.
http://www.strangefruitband.net
tthei
27.12.2004 21:50:39

Taman Camco -pedaali on hyvä, simppeli ja halpa. Muistaakseni maailman ensimmäinen ketjuvetoinen spedu.

Mulla oli aikasemmin Camcon tuplikset, mutta en pitänyt jostain syystä niiden tuntumasta ja siksi myin ne.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Paas
28.12.2004 17:17:13
Kannattaa kuunnella sitä kehon ääntä pedaali valintaa tehtäessä. Kaikki kun ei sovi kaikille.

Tuossa on oikeastaan paras neuvo minkä voi antaa pedaalia hankkivalle.
Jaakob
29.12.2004 14:43:55
Tama HP900F Iron Cobra Flexiglide, hihnavetoinen
Tama HP900P Iron Cobra Power Glide, tuplaketju, "epäkeskoveto"
Tama HP900R Iron Cobra Rolling Glide, tuplaketju, "keskoveto"

Voisikohan joku selvittää näiden kolmen mallin käytännön eroja? Kuvien perusteella voi päätellä vähän, mutta kun ei pääse kauppaan testaamaan, kun asun korvessa.

Minkälainen ero on soittotuntumassa, kontrollissa, herkkyydessä, voimassa, rakenteiden kestävyydessä jne...? Vai onko nämä erot ns. henkimaailman asioita?

Tänks.
Rokkiva: http://www.keen.fi
Bacchus
29.12.2004 15:11:28
Tama HP900F Iron Cobra Flexiglide, hihnavetoinen

Herkkä ja erittäin tasainen tuntuma. Voimaa kuitenkin vähemmän kuin ketjuvetoisissa.

Tama HP900P Iron Cobra Power Glide, tuplaketju, "epäkeskoveto"

Voimakas tuntuma, isku kiihtyy loppua kohden. Epätasainen tuntuma. Eron muuten huomaa, itse pidän näistä epäkesko-härdelleistä kaikkein vähiten.

Tama HP900R Iron Cobra Rolling Glide, tuplaketju, "keskoveto"

Voimakas ja tasainen tuntuma. Peruspedaali, varma valinta.

Voisikohan joku selvittää näiden kolmen mallin käytännön eroja? Kuvien perusteella voi päätellä vähän, mutta kun ei pääse kauppaan testaamaan, kun asun korvessa.

Niissä on kyllä ihan selkeitä eroja, kannattaisi ehdottomasti testata ennen ostoa. Mutta, jos siihen ei ole mahdollisuutta, kannattaa hankkia ns. varma ratkaisu, ja ostaa Rolling Glide. Kestävyydessä ei ole eroa, hihnavetokin kestää todella hyvin kevlar-hihnan ansiosta.
-
Paas
29.12.2004 19:08:48
Niissä on kyllä ihan selkeitä eroja, kannattaisi ehdottomasti testata ennen ostoa. Mutta, jos siihen ei ole mahdollisuutta, kannattaa hankkia ns. varma ratkaisu, ja ostaa Rolling Glide. Kestävyydessä ei ole eroa, hihnavetokin kestää todella hyvin kevlar-hihnan ansiosta.

Niin, tai sitten hankkii pedaalin jossa on sekä ketju- että hihnaveto mahdollisuus. Esim. dw 9000. Dw 9000 pedaalissa sitä tuntumaa voi säätää ruuvista(epäkesko -> "normaali" ja kaikkea siltä väliltä).
Bacchus
29.12.2004 20:54:14
Niin, tai sitten hankkii pedaalin jossa on sekä ketju- että hihnaveto mahdollisuus. Esim. dw 9000. Dw 9000 pedaalissa sitä tuntumaa voi säätää ruuvista(epäkesko -> "normaali" ja kaikkea siltä väliltä).

Totta, toi on tosi hyvä ominaisuus. Jos budjetti antaa myöten...;)
-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)