leather rebel 21.12.2004 18:03:59 | |
---|
Eka kuulemani oli Strictly Commercial-kokoelma ja eka ostamani Over-nite Sensation. Voin suositella molempia. "I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
MK73 21.12.2004 20:07:21 | |
---|
Huh huh, nyt on kolmenkymmenen vuoden takaiset soittelot Kulttuuritalolla kuunneltu läpi. Onhan siinä vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Etenkin ykköslevy on ihan tolkun fuusiojaskaa, paikoin kyllä todella kimuranttia. Orkesteri on huippu... en käsitä, miten tommosia biisejä voi muistaa tai ylipäänsä soittaa? Kakkonen menee välillä jo liiankin korkealta yli, mutta makeita rumpusooloja. Ja sitä Satumaata ei olisi tarvinnut yrittää laulaa... Suurin yllätys oli levylle vangittu live-soundi, joka on parempi kuin monella muulla Zappan myöhemmällä tallenteella. Äänittäjäksi on merkitty Jukka Teittinen, Hyvä Suomi ! YCDTOSA Vol. 2 "Helsinki Concert" Nyt voin suositella tätäkin! |
aikavaikea 21.12.2004 20:35:13 | |
---|
mulla on hot rats ripattuna kirjaston CD:ltä, Sori. Olen vain kuunnellut musiikkia levyltä. Mitä tuo "rippaaminen" tarkoittaa? Siihen ilmaukseen kun aina välillä törmää. Ja anteeksi tämä off-topic. Ennen vanhaan oli markkinoilla rippareita, mutta ne tuskin tähän liittyvät. And I don't give a damn if you don't like me
Cause' I don't like you cause you're not like me |
Wil-J 21.12.2004 20:42:50 | |
---|
Sori. Olen vain kuunnellut musiikkia levyltä. Mitä tuo "rippaaminen" tarkoittaa? Siihen ilmaukseen kun aina välillä törmää. Ja anteeksi tämä off-topic. Ennen vanhaan oli markkinoilla rippareita, mutta ne tuskin tähän liittyvät. CDltä koneelle mp3-muotoon (yleensä). |
t-termiitti 22.12.2004 00:29:14 | |
---|
Hyvä Suomi ! Olenpa kuullut useampaankin kertaan Satumaa -tangon zapan vetämänä.. on jäänyt mieleen. en tiedä/muista levyn nimeä... |
Big Swifty 28.12.2004 13:05:29 | |
---|
Itse tykkään eniten FZ:n 70-luvun tuotannosta, periaatteessa melkein kaikki äijän levyt ovat hyviä tai erittäin hyviä. Jos pitäisi eka levy nyt valita, melkein olisi Läther, kaikkea ja paljon. Alkuun kannattaa ehkä vältellä joitakin (Jazz from hell, Thing-Fish, kitarasoolokokoelmat, sinfoniaorkesterit), ovat "vaikeahkosti" avautuvia - sitten myöhemmin... |
Ehdottomasti HOT RATS. Kannattaa myös tsekkaa Captain Beefheartia. Ihan vaan siks, että se on saatanan hyvää. Voi olla vaan aluks vähän vaikeeta. Puhut vähän, mutta asiaa. Zappan Bongo Fury - levyltä löytyy myös Kapteenia. |
MK73 31.12.2004 18:59:42 | |
---|
Zappan musiikissa kiehtoo se hulvaton ja välitön meininki - mikään tyylilaji ei ollut hänelle vierasta. Ja mitä Frank saikaan yhtyeistään irti? Hänen onnistui loihtia muusikkonsa suorastaan ylimaallisiin suorituksiin. Välillä on vaan hiukan vaikea saada niistä jutuista kiinni... eikä muu perhe jaksa ainakaan meillä oikein kuunnella :) |
Nazareth 31.12.2004 19:01:24 | |
---|
MIä suosittelisin "alkajalle" Sheik Yerbouti-levyä. Se on miusta sitä vähän "helpompaa" Zappaa. "Man who buys a drowned cat pays for wet pussy." IMIK #27 |
Novis_3 01.01.2005 17:12:28 | |
---|
One Size Fits Allia suositeltiin mulle. |
blastoff 01.01.2005 17:55:01 (muokattu 01.01.2005 17:55:21) | |
---|
"Heipä hei!
Hyvää iltaa!
Luppakorva seikkailee taas.
Luppakorva-nimen sain,
korvani nääs lerputtaa." |
musatuukka 02.01.2005 23:06:11 | |
---|
Kyllä se on Hot Rats! Kaikella on tapana mennä perseelleen mutta perse onkin ihana asia. |
PoLFus 03.01.2005 17:52:46 (muokattu 03.01.2005 17:54:00) | |
---|
Kyllä. Lue haastikset. elämäkerrat niin tiedät. Ei kukaan piripelle kirjoita niin terävää yhteiskunnallista satiiria kuin Z Nimen omaan. Itselläni on eri Zappa-kausia. Joskus vain 60-luvun tuotantoa, joskus vain 80-luvun. Tai 70-luvun, tietenkin. Ehkä helpoiten lähestyttäviä ovat Sheik Yerbouti ja Joe's Garage (näitä itse ensin kuuntelin ja olin ihan ällikällä lyöty). Paljon iskeviä piisejä, jykevää jyrää. Myös You are what you is:iä suosittelisin. |
Milkop 05.01.2005 09:02:30 | |
---|
Löysin tällaisen videon vuodelta 86, jossa Zappa väittelee CNN:n Crossfire-ohjelmassa sensuurista. Check it out: Kiitos tästä, sait plussaa. Zappa puhui viisaita. "I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell |
MK73 06.01.2005 13:44:48 | |
---|
Keltainen Jäänsärkijä -levykauppa Helsingissä (siinä Tavastian vieressä) on "Zappataivas". Esillä todella hyvä valikoima Zappaa (varmaan kaikki merkittävimmät albumit ainakin) Lisäksi näkyi jotain harvinaisia "Japsipainoksia" ym. Myyjä kehui, että valikoima paranee koko ajan. Jos Hesassa päin liikkuu niin sieltä vaan kahmimaan Zappa-levyjä kohtuuhintaan (15-16e/ kipale) Myös mm. vanha kotimainen proge oli loistavasti edustettuna. -Niin ja Viiskulma on se toinen paratiisi. Itse olen siinä tilanteessa, että jostain TopTenistä tai Freestä on aika turha etsiä enää mitään kiinnostavaa. Kyllähän niistä uusimmat löytää mutta... |
kyuss 07.01.2005 17:03:09 | |
---|
Itse aloitin The Grand Wazoolla |
aksiom 07.01.2005 17:45:32 | |
---|
Heh täällähän on kohta kaikki Zappat sanottu. Frank Zappa: Hot Rats (1969), One Size Fits All (1975) Zappa on tehny monenlaista musaa. Hot Ratsista on hyvä aloittaa jos jazzimpi meininki ei tuota päänvaivaa. One Size Fits All on sitten melko erilainen, löytyy melkoinen tyylien kirjo, mutta kuten nimi sanoo, tästä tykkäävät kaikki Zappa-fanit :-)} http://hezzu.palasokeri.com/suositus.htm Samoilla linjoilla olen. Mutta vaikeampi Zapalta on löytää huono levy kuin hyvä levy joten mitäpä tuolla on oikeastaan väliä mistä aloittaa. seksinovellin kaava on kuin bluesin - arvattava, aina kiehtova.
-Tommi Liimatta |
Torniojaws 08.01.2005 23:04:05 | |
---|
Henk. koht. eniten iski Apostrophe. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Raipe 09.01.2005 21:02:07 | |
---|
Henk. koht. eniten iski Apostrophe. Hot Rats ja Roxy & Elsewhere ovat ainakin hyviä. Suosikkini on kuitenkin iki-ihana Burnt Weeny Sandwich. "Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!"
-Klunssila |
Milkop 11.01.2005 10:52:58 (muokattu 11.01.2005 15:45:24) | |
---|
Keltainen Jäänsärkijä -levykauppa Helsingissä (siinä Tavastian vieressä) on "Zappataivas". Offtopic, mutta tuon olen itsekin huomannut. Hyvä liike, jos hakee ei-niin-mainstreamia musiikkia. Heviä ja vanhaa progea/soulia/funkkia löytyy paljon ja hinnatkin ovat yleensä kohtuullisia. Ja paljon kamaa myös vinyyleinä, mikä on aina hyvä juttu. Missäs tuo Viiskulma muuten sijaitsee? "I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell |