Aihe: vibrolux reverb reissue 1 | |
---|---|
![]() 25.12.2004 21:16:14 | |
olisko hyvä hyvä valinta hinta pikkuisen alle tonnin jos joku omistaa tämmöisen niin laittakaa jotain juttua soundista ym ym ja vielä parempi jos löytyis ääninäytteitä jostain | |
![]() 25.12.2004 21:43:10 | |
Eikös nuo vibrolux rev. ole sellaisia custom malleja, ettei ihan reissueita jostain vanhasta, no joka tapauksessa, kertokaa immeiset ihmeessä tästä koneesta jos jotain tiedätte. Mulla on kokemusta deluxe reverb ri. joka on todella hyvä vahvistin, mahtava reverbbi ja tremolo ja 22putkiwattia -> saa ajettua aika miellyttävästi ruvelle, blues soundia parhaimmillaan. Tuo on niitä vahvareita missä ei kyllä pedaalia välttämättä tarvita jos skitan volan kanssa osaa pelata. Mutta tuo kyllä kiinnostas kanssa tuo vibrolux. Siinähän on 2x10 elementit jne... jos reverbbi tai tremolo on totaluokkaa kuin DR Ri:ssä niin jo passaa. Oisko niitä kokemuksia, kiinnostas kans.. | |
![]() 26.12.2004 22:00:02 | |
Kaverilla on tuommoinen. Se on tosiaan myös mun käsitykseni mukaan ennemmin uusi näkemys legendaarisesta Vibroluxista kuin reissue samasta aiheesta. Kelpo peli se on - hyvää Fender-puhdasta sillä ainakin saa. Mä olen antanut kertoa itselleni, että ne vanhemmat ruskeat versiot (90-l. puolivälistä?) olisivat olleet joltain osin epäonnistuneita. Mutta nämä uudemmat blackfacejen näköiset ovat sitten niitä onnistuneita. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! | |
![]() 27.12.2004 21:34:14 | |
Lisäsin hiljattain tuollaiseen Vibrolux Reverb Reissueen bias-säädön (joka siis vermeestä puuttuu..) ja tuli siinä yhteydessä tutustuttua vermeen soundiin ja sielunelämään. Tehtaan putkilla varsinkin kaiku oli todella ponnettoman kuuloinen, mutta putkitin vehkeen uusiksi JJ:n putkilla ja tuohon kaikuun laitoin NOS-Philips ECC81:n. A vot, jo on soundi kohdallaan. Itse diggailin tehtaalla asennetuista Jensenin 10" skobeista Rhodesin kanssa. Myöskin vermeen tremolo on maininnan arvoinen; pääteputkien biasta moduloimalla saadaan varsin miellyttävän pehmeä ja kaunis väpätys. Nam! Kytkennältään Vibrolux Reverb Reissue on aika lähellä alkuperäistä Vibroverb 6G16:ta. Oleellisin ero on päätteen takaisinkytkennän puuttuminen, jota en itse ymmärrä lainkaan. Tämä aiheuttaa nimittäin mm. aika reilusti kohinaa, joka oli mielestäni pahin puute koneessa. Itse lisäisin takaisinkytkennän ja muuttaisin muutaman komponentin alkuperäisiä vastaavaksi. Hifistit voisivat myös ehkä vaihtaa konkkia parempilaatuiseksi sitä täydellistä soundia haettaessa. Laite on rakennettu nykytyyliin piirilevyille, tosin ihan fiksun oloisesti, ja potikatkin ovat omilla piirilevyillään, jolloin vaihto on tarvittaessa helppoa. Itse kuitenkin rakentelijana pistäisin sisuskalut uusiksi alkuperäiseen Fender-tyyliin kytkentärimoille. Toisin sanoen: soundista ei valittamista, tekniikka on samaa kuraa kuin muuallakin nykyisin. | |
![]() 27.12.2004 22:22:16 | |
Mulla on -74 mallinen Vibrolux Reverb, jonka soundi on... sanoisinko kerrassaan loistava. Tuli vuosi sitten kokeiltua sitä tuollaisen uuden Vibroluxin rinnalla kun piti ämyreitä vaihtaa ja helpointa oli lainata kaupasta uusi peli ja käyttää sen ämyreitä testimielessä. No, eivät ne ämyrit olleet tietenkään sisäänsoitettuja, mutta kylläpä oli tosikireä soundi niissä Jensenin reissueissa, jotka ko. pelissä oli kiinni. Soitin vehkeellä myös sellaisenaan, ja tosiaan kohina oli varsin kovaa luokkaa. Mun 30 v. vanha kone oli PALJOn hiljaisempi, eikä siihen siinä vaiheessa oltu vaihdettu edes konkkia... No enivei, mun mielestä uusi ja vanha Vibrolux on soundiltaan kuin eri maailmasta. Itse olenkin kovin tyytyväinen, että omistan sellaisen vanhan. Sitä tuskin on tarvetta koskaan myydä pois. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)