Aihe: Tappi Suojanen
1 2 3
dazed
27.12.2004 12:42:54
Tulipahan taas eilen katsottua elokuva Irwinistä.
Ja siellähän vilahteli viihteen suur-miehiä joukossa. Jäi vaan kaiveleen ja ajatteelin sitten kysäistä, että kertokaapas jotain juttua legendaarisesta Tappi Suojasesta.
Mies on jäänyt ainakin mulle melko myyttiseksi hahmoksi.
I didn't mean to take up all your sweet time I'll give it right back one of these days.-J.H
pekkajau
27.12.2004 12:45:20
Rengaskauppiaana kai se viimeksi on ollut siellä tanssilavallaan!
There`s no bisnes in showbisnes!
Sertzo S
27.12.2004 13:42:25 (muokattu 27.12.2004 13:43:52)
Tapin luona Kyröskoskella on käyty saunassa Rahkosen pändin kanssa joskus v.1975

Antin (Irwinin) luona jouduin nukkuman yöni kahden tanskandogin huoneessa aikoinani
Säestettiin Anttia Tampereen kauppahallissa tuolloin ja lihakauppiaat luovuttivat Antille naudan sääriluulle ihrasta narulla kasatun jonkinmoisen valkoisen ruusun. Tuo jäi niin elävästi mieleeni, kuin myös sekin, että viritin Antin Framus-merkkisen kitaran kutakuinkin oikeaan vireeseen, kun hän ei sitä itse viitsinyt tehdä.

Ruotsin laivoilla kerran Tappi pyrki laulaan silloisen pändimme solistina. Maksua vastaan pääsikin. Lauloi tämän: "Bingo pango pongo mulle rakas ompi Kongo"...jne.
Maksoi esiintymisensä Tanskan kruunuilla, jonka kurssia emme tulleet huomioineeksi ja saimme tuskin ns. "nakkikoppirahat" kolmeen mieheen säestyksestä.
Sertzo S
27.12.2004 13:45:31 (muokattu 27.12.2004 15:26:27)
Ryysyrannasssa kävin armeija-aikoinani (69-70) siellä Hattulassa, kun lainattiin Antin äänentoistolaitteita
pekkajau
27.12.2004 14:16:56
Kasiviis, Nurmeshovi ja Irwin. Helvetin kovalla kitaravahvistin ja paha haju lauteilla!
Tankoprinssi
27.12.2004 15:16:57 (muokattu 27.12.2004 15:18:09)

Terve tasamaantallaajat! (on se Nikkari ylivoimaisesti suomen paras näyttelijä, aivan eri sarjassa kuin muut)

Mutta sitten itse asiaan:

Muutama vuosi sitten näin Tapin viimeksi, kun olin juhannuksena Kyröskoskella (sielläTapin lavalla) juhannusta juhlimassa ja siellä oli perinteisesti iso D:n show. Oli hirveä ukonilma mutta Danny veti show:nsa urhoollisesti läpi.
Tappi tuli lopuksi "spiikkaamaan", että viimeksi Danny pyysi parempia valoja ja tämänpäiväisestä saa moni pistää paremmaksi. Joten ei muuta kuin "just just".
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Tankoprinssi
27.12.2004 15:22:04

Tunnistitteko elokuvassa säestäjiä näytelleitä Porilais muusikkoja?

Vinkkejä: (Yölintu, Sound City, Twang jne...)
uruttaja
27.12.2004 15:57:55
Yölinnun basisti soitti siinä Rentun Ruusu-biisin taustabändissä. Nimestä ei hajuakaan.
Tankoprinssi
27.12.2004 18:57:45

Yölinnun basisti soitti siinä Rentun Ruusu-biisin taustabändissä. Nimestä ei hajuakaan.
Bingo! Tunnistit yhden. Mutta tietämyksessäsi on osittainen aukko. sanotaanko sivistyksessä kun et tunnistanut nimeä.

Yksi Suomen parhaimmista basisteista, siis Kari Heiskari, ex Mamba, ex Juliet Jonesin sydän, ex A. Aallon rytmiorkesteri, yms.... Muuttanut Yölinnun keikkasoundit rokimpaan suuntaan.
uruttaja
27.12.2004 19:45:30
Oon minä sen kans ollu monesti samalla keikalla, mutta menee haukutulle gallup-osastolla,jos kerron edes muutaman paremman basistin. Siksi sen nimikään ei ollut ihan "kielen päällä".
pekkajau
28.12.2004 13:23:29
Markkulan Hessu soitti bassoa studiossa. Alunperin muuten sieltä Sertzo-sedän nykyisestä kotikylästä alunperin kotoisin oleva veijari!
Sertzo S
28.12.2004 13:29:41
Markkulan Hessu soitti bassoa studiossa. Alunperin muuten sieltä Sertzo-sedän nykyisestä kotikylästä alunperin kotoisin oleva veijari!

Eikös Markkula ole kitaristi... eli sama hemmo joka soittaa toisena kitaristina 'Leikin varjolla'- ohjelmassa?
pekkajau
28.12.2004 14:10:57
Eikös Markkula ole kitaristi... eli sama hemmo joka soittaa toisena kitaristina 'Leikin varjolla'- ohjelmassa?

On kitaristi mutta soitti elokuvassa bassoa studiossa!
Have
28.12.2004 19:25:28
Mukavasti rönsyillyt aihe. Palataanko asiaan. Kuultu tarina Tapista. Mieshän johti olikos se nyt Tampereen Viihdeohjelmat - nimistä ohjelmatoimistoa. Oli sovittu Rantasipi-ketjun johtajan kanssa treffit toimistolle maanantaiaamuksi. Tarkoitus oli tehdä sopimus ohjelmamyynnistä koko ketjulle. Johtaja saapui ajallaan paikalle, mutta ovelle koputtelu ei johtanut tulokseen. Mies koitti varovasti, olisiko ovi auki, ja olihan se. Huoneen sohvalla retkotti sammuneena naisihminen ilman vaatteita ja lattialla paini Tappi Eikka Grönin kanssa myös ilman vaatteita. Johtaja sulki oven hiljaa ja poistui paikalta
Have
28.12.2004 19:30:09
Toinen tarina: Kari Purhonen, tuo sokea kosketinsoittaja myytiin Tapin toimesta Lapin rundille. Kari oli jo ennen lähtöä sitä mieltä, ettei sinne oikein kannattaisi lähteä, mutta Tappi sanoi, että sieltä tulee kovat rahat. Viikkojen jälkeen Kari palasi toimistolle ja kaivoi taskustaan muutaman kolikon ja näytti niitä Tapille, johon Tappi sanoi: "Mitäs mä sanoin! Sieltä tulee KOVAT RAHAT!"
Have
28.12.2004 19:33:23
3:s tarina: Tappi myy rokkibändiä: "Osta nyt helevetin hyvä rokkibändi. On pitkät tukat ja haisee!"
Have
28.12.2004 19:34:36
Purhosesta vielä: "Osta kuule Purhonen keikalle. Sokee pianisti. Jos yhtään näkee, niin saat rahat takas."
R.Syke
28.12.2004 20:02:24 (muokattu 28.12.2004 20:07:08)
Purhosesta vielä: "Osta kuule Purhonen keikalle. Sokee pianisti. Jos yhtään näkee, niin saat rahat takas."

-Mahtava myyntitykki :o Kelle se noin sano?
Ukko
28.12.2004 20:42:12

"Mitäs mä sanoin! Sieltä tulee KOVAT RAHAT!"

Tämä tarinan yhdessä versiossa kyseessä oli joku ulkomainen bändi :|
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)