Blenderhead 17.02.2003 11:04:50 | |
---|
Tämä nyt on vähän turhanpäiväistä, mutta jatkan silti. Haluaisin tietää miten paljon joutuu muualla maksamaan kullatuista hihnalukoista. Omalla paikkakunnallani ne maksaa 20€. 20€!! Ei jumaliste, hopeiset metallin väriset maksaa vaan 11 egeä. Eipä paljon huvittaisi maksaa 20 euroa parista pikkuvärkistä, muta kun tuo kitara ei tahdo pysyä hihnoissaan. Meinaa vähän väliä lennellä pitkin huoneistoa. Ei oo onneks kertaakaan pudonnu lattialle asti (nopeat kädet), mutta pitäs varmaan varmistaa, että niin ei tule käymään. Vielä se kirpasee jos se putoaa..siksi riennänkin tästä värkkiostoksille. The world won´t stop. |
Cornflake 17.02.2003 11:17:03 | |
---|
Blenderhead: Ei jumaliste, hopeiset metallin väriset maksaa vaan 11 egeä. Eipä paljon huvittaisi maksaa 20 euroa parista pikkuvärkistä, muta kun tuo kitara ei tahdo pysyä hihnoissaan. Onko noita montaakin mallia? Käsittääkseni väri on ihan yksi hailee käytännön kannalta. Jos 9€ on konkurssi, niin osta väärän väriset. Eihän tuollaista pikku seikkaa kukaan katso kumminkaan. No ei se nyt niin justiinsa ole... |
Juzzu 17.02.2003 12:19:34 | |
---|
Itse maksan hopeisista 6.5 juuroa. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Jäärä 17.02.2003 12:42:29 | |
---|
Itse kiinnitin hihnani kitaraan raa'asti puuruuvilla. Oli aika halpa. Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan.
"Kun tosimiehet alkaa soittamaan, siinä on puhaltajat vaan tiellä" - Minä |
onhan ne halvat vrt. et kitara paskana, sit ei naurata Brian May soittaa kitaraa |
LaXu 17.02.2003 17:37:55 | |
---|
Itse kiinnitin hihnani kitaraan raa'asti puuruuvilla. Oli aika halpa. Ja erittäin toimiva. Itsellänikin on Ibanez RG550:ssa tuollainen systeemi, yhdistettynä DiMarzion klipseillä varustettuun hihnaan..ei tarvi olla kiristelemässä Schallerin lukkojen muttereita toisin kuin muissa kitaroissani. |
Unikko 17.02.2003 18:39:04 | |
---|
Pakko kertoa: olin lievästi sanottuna iloisesti yllättynyt kun Schallerin hihnalukot menivät sellaisenaan Straton omiin hihnanuppeihin kiinni. Ei mitään turhaa ruuvailua, vaan silkkaa asiaa! =) Onkohan kyse sattumasta, vai onko Fenderillä jotain yhteistyötä Schallerin kanssa? Viisaammat paljastakoon... |
Fortune 17.02.2003 19:27:20 | |
---|
Itse kiinnitin hihnani kitaraan raa'asti puuruuvilla. Oli aika halpa. Toimii, jos kitaralaukun sisustus ei ole liian visu, eli hihna mahtuu laukkuun kiinnitettynä kitaraan. Itselläni ei sovi, joten hihnalukot ostin. 11 euroa, mustat. "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
Tunari 17.02.2003 20:08:22 | |
---|
ei tarvi olla kiristelemässä Schallerin lukkojen muttereita toisin kuin muissa kitaroissani. Pistäppä tippa pikaliimaa kierteeseen, eikä tarvi sen jälkeen kiristellä. Liima pettää vasta kun jakarilla avaat.
|
Blenderhead 17.02.2003 22:01:46 | |
---|
onhan ne halvat vrt. et kitara paskana, sit ei naurata Sepä on varsin totta. Siksipä kävin ostamassa ne tänään. Heh. Eipä käyny sitten minun kitaraan. Mukana tuleet ruuvit oli liian pienet. Alkuperäiset liian paksut niihin nippeleihin. Hehe. Tais mennä uusien reikien poraamiseks niihin lukkoihin (siis niihin mihin ne lukot kiinnnitetään). The world won´t stop. |
battery 17.02.2003 23:59:53 | |
---|
mulla oli sama juttu.. Brian May soittaa kitaraa |
Fortune 18.02.2003 00:04:25 | |
---|
Sepä on varsin totta. Siksipä kävin ostamassa ne tänään. Heh. Eipä käyny sitten minun kitaraan. Mukana tuleet ruuvit oli liian pienet. Alkuperäiset liian paksut niihin nippeleihin. Hehe. Tais mennä uusien reikien poraamiseks niihin lukkoihin (siis niihin mihin ne lukot kiinnnitetään). Miljoonannen kerran: puuliimalla siveltyjä hammastikun/tulitikun pätkiä se entinen reikä täyteen, anna kuivua ja ruuvaa se Schallerin pienempi ruuvi siihen. Kyllä pysyy.
"I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
yksi-kätinen blues kitaristi 18.02.2003 08:18:30 | |
---|
Sepä on varsin totta. Siksipä kävin ostamassa ne tänään. Heh. Eipä käyny sitten minun kitaraan. Mukana tuleet ruuvit oli liian pienet. Alkuperäiset liian paksut niihin nippeleihin. Hehe. Tais mennä uusien reikien poraamiseks niihin lukkoihin (siis niihin mihin ne lukot kiinnnitetään). Olisit käyttäny vanhoja ruuveja, mulla ainakin toimi.
|
Hanok 18.02.2003 10:25:30 (muokattu 18.02.2003 10:26:25) | |
---|
Dunlopin lukoissa olevat alkuperäiset ruuvit ovat kyllä pienenlaiset. Lisäksi tapissa oleva reikä on niin pieni että tavallisella kannalla varustetun (EDIT: isomman) ruuvin kanta ei mahtunut reikään. Ratkaisu: hioin ruuvin kantaa vähän pienemmäksi. Nyt pysyy. Kyllä niihin lukkoihin joka tapauksessa kannattaa se 10-20 euroa laittaa. Nehän kestävätkin vuositolkulla. Omani taitavat olla kiinni nyt jo kolmannessa eri kitarassa. Mistäpä tuleekin mieleen että pitäisi ostaa toiseenkin skebaan lukot. Lälhti perhana viime keikalla hihna irti. Ei onneksi maahan asti pudonnut. |
Juzzu 18.02.2003 10:39:12 | |
---|
Kyllä mulla on molemmissa kitaroissa Schallerit. Niiden ongelmana on itsestään aukeavat kitaraan tulevat ruuvit, mutta eilen annoin "tikkuliima"-hoitoa toiselle kitaralle, noinhna ne tosiaan saa pysymään. Ja varsinainen hihnanmutteri kyllä pysyy kun kunnon työkaluilla vääntää. Tuohon uuteen tekeleeseenkin tilasin Schallerit ja varmuuden vuoksi vielä yhdet ylimääräiset kun halvalla sain. Ja kun kaikissa kepeissä on samat lukot, voi vaikka hihnojakin vaihtaa päikseen, jos jostakin syystä tarve tulee. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Blenderhead 18.02.2003 11:11:59 | |
---|
Olisit käyttäny vanhoja ruuveja, mulla ainakin toimi. Duh!!! Kun en ei mahdu....öh.....:) The world won´t stop. |
Blenderhead 18.02.2003 11:13:27 | |
---|
Miljoonannen kerran: puuliimalla siveltyjä hammastikun/tulitikun pätkiä se entinen reikä täyteen, anna kuivua ja ruuvaa se Schallerin pienempi ruuvi siihen. Kyllä pysyy. Kiitoksia muuten. Pitääpäs yrittää. Anteeks vaan kun en oo miljoonaa kertaa vielä tätä vinkkiä kuullu, enkä ite tajunnu. The world won´t stop. |
Fortune 18.02.2003 11:37:52 | |
---|
Anteeks vaan kun en oo miljoonaa kertaa vielä tätä vinkkiä kuullu, enkä ite tajunnu. Ei mitn, olen vain sanonut sen erinäisissä threadeissa sen miljoona kertaa :) Pitäisikö tehdä FAQ?
"I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
PIM 18.02.2003 12:11:18 | |
---|
Noita pelkkiä Schallerin lukkoihin sopivia hinhnatappeja ei taideta myydä erikseen mutta onko kukaan törmännyt mihinkään niihin sopivaan hinhatappiin jossain muussa yhteydessä? Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
Blenderhead 18.02.2003 12:51:08 | |
---|
Pitäisikö tehdä FAQ? Luulenap, että sitä vielä parrin kertaan joku kysyy tai ihmettelee. Olenpahan nyt minäkin sitte valmis neuvomaan. Wipii! The world won´t stop. |