Krice 26.12.2004 21:13:44 | |
---|
Kun kaikki haukkuu Zoom 505:sta ja miulla on sellainen. Mikä olisi sitten joku mielellään halpa ja parempi multiefektilaatikko? |
mikko1 26.12.2004 21:17:28 | |
---|
Kun kaikki haukkuu Zoom 505:sta ja miulla on sellainen. Mikä olisi sitten joku mielellään halpa ja parempi multiefektilaatikko? Takka, siihen kun vetää kitaran kiinni niin saa kaikenmoista rätinää ja pauketta. "Dimebag" Darrell Abott 1966-2004 R.I.P |
trih 26.12.2004 21:23:45 | |
---|
No lähteekö siitä huonot efektit? Zoomin säröt on yhtä huonot kuin monissa muissakin. Tai ainakin niissä malleissa mitä olen kokeillut, 505 en ole kokeillut. Eiköhän se hyvä perussoundi olisi paras lähtökohta johon sitten voi lisätä efektejä. |
MV 26.12.2004 21:35:46 | |
---|
Kun kaikki haukkuu Zoom 505:sta ja miulla on sellainen. Mikä olisi sitten joku mielellään halpa ja parempi multiefektilaatikko? Mitä vitun väliä sillä on jos se miellyttää sua. En mäkään musamakuani vaihda vaikka suurin osa tutuistani heviä haukkuukin. Ja vielä samoilla adjektiiveillä kuin toi yhdessä ylemmässä viestissä kirjoittanut. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Kun kaikki haukkuu Zoom 505:sta ja miulla on sellainen. Mikä olisi sitten joku mielellään halpa ja parempi multiefektilaatikko? Alä turhaan masennu ja älä välitä liikaa ihmisten Zoom-dissauksesta. Zoomilla on jo vuosia ollut "halvan lelun"-maine ja mielestäni tämä maine on jossain määrin epäoikeutettu. Itselläni oli muutamia vuosia sitten 505II:nen (en tosin tiedä onko tuo sinun se vanhempi versio vai juuri tuo uudempi 505II) ja mielestäni se täytti täysin tehtävänsä siinä hintaluokassa. Hinta/laatu-suhde on 505II:ssa mielestäni hyvä kun ottaa huomioon sen, että esim. 10 vuotta sitten oli suhteellisen vaikeaa - ellei peräti mahdotonta - löytää vastaavantasoista multiefektiä vastaavassa hintaluokassa. Itse ainakin sain muutamia nykyisinkiin soundeihini vertailukelpoisia soundeja irti 505II:sta. Se vaati menujen plaraamista ja armotonta ruuvausta. Vaihdoin sittemmin 505II:sen V-Ampiin, joka on ihan varteenotettava seuraava askel laitteiston kehittämisessä. 505II:nen ja V-Amp eivät täysin edusta samaa lajityyppiä (505II=multiefekti ja V-Amp=vahvistinmallintaja), mutta molempia voi osittain soveltaa samoihin käyttötarkoituksiin eli 505II:sta jäljittelemään vahvistinsoundia ja V-Ampia tuomaan efektejä perussoundiin. Kuten sanoin, V-Amp olisi hyvä vaihtoehto seuraavaksi vermeeksi kohti realistisempia vahvistinsoundeja. Mikäli et ole luopumassa 505:stasi suosittelen ruuvaamisen jatkamista, jotta unelmasoundisi löytyisi. Kyllä Zoomistakin saa päteviä soundeja kun vain löytää ne. Olen sanonut tämän aikaisemminkin jonkin toisen topicin yhteydessä: "Zoom on vähän niinkuin Lada - molempia haukutaan koska ne maksavat niin vähän." "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
VÄKIPÄÄ 26.12.2004 21:46:17 | |
---|
En tiedä mikä on halpa, mutta Boss ME-50 on miesten peli! Hitaa uutena 350e ja takuu säröt makuun kuin makuun (kymmenkunta eri vaihtohtoa fuzzista ratin kautta metalzoneen)! Vastaa ennemmin pientä pedalboardia kuin multiefektiä. |
Mika K 26.12.2004 21:47:42 | |
---|
Mitä vitun väliä sillä on jos se miellyttää sua. Aivan. Minulla on Squierin Strato, jota valtaosa porukasta pitää surkeana tekeleenä, mutta minun käteeni kitara tuntuu loistavalta. Pienien osavaihdosten ja hienosäädön jälkeen kitara soundaa hyvältä ja en ole aikeissakaan luopua siitä. |
Härski 26.12.2004 21:53:27 | |
---|
Aivan. Minulla on Squierin Strato, jota valtaosa porukasta pitää surkeana tekeleenä, mutta minun käteeni kitara tuntuu loistavalta. Pienien osavaihdosten ja hienosäädön jälkeen kitara soundaa hyvältä ja en ole aikeissakaan luopua siitä. Niinno texmexien jälkeen kitara kuin kitara on paras, hähä. Offtopic siis. |
Hohhoijaa 26.12.2004 22:00:08 | |
---|
Zoom on vähän niinkuin Lada - molempia haukutaan koska ne ovat kummatkin aivan paskoja. Mulla on Zoom 505 II. Vituttaa, itkettää, suututtaa. Ei tee yhtään mieli soittaa kitaraa, kun noi sen efekitit on aivan kamalia. Säröt sairasta pörinää ja suhinaa, delayt ja chorukset sun muissa clean-efekteissä on semmonen särisevä sivuääni mukana... argh! Tekisi mieli heittää vesilintua koko paskalla. Mutta jos itse tykkäät, niin tykkää vaan. Kyllä mä uskon, että joku saa 505 II'sesta mieleisensä soundit. IMIK #17 | IHKK #17 | Bäy? #2 |
Mika K 26.12.2004 22:00:49 | |
---|
Niinno texmexien jälkeen kitara kuin kitara on paras, hähä. Offtopic siis. Paras on liian vahvasti sanottu, mutta ainakin hyvä. |