Aihe: Lauluongelma
1
...And Justice For All
22.12.2004 20:12:33
Bändi on pistetty pystyyn ja soitetaan alkuun metallicaa.Mun olis tarkotus laulaa. Ongelma on se, että metallican biisit menee mun äänelle aina liian korkeelta tai matalalta. Onko tommonen mitenkään korjattavissa? Ne biisithän menee E:stä kaikki..
Mulla ei oo äänenmurrosta vielä ollu joten onko ainut mahdollisuus vaan odottaa?!?

sori nää mun tyhmät kysymykset
...And Justice For All
Agag
22.12.2004 23:34:30
Mistä vireestä te soitatte? Jos soittatte D:stä koittakaa nostaa vaikka E:hen nii saattaa olla apua..
Suck my dick! -John Holmes-
Vilhelmus
23.12.2004 00:06:03

Liian korkealta menee Metallicat meikäläisellekin.
Mutta joo, ääntä voi treenaamalla kehittää niin että saa käyttöön myös alempaa ja ylempää rekisteriä, mutten sitten tiedä, miten moinen onnistuu ennen äänenmurrosta, toivottavasti joku osaa neuvoa. Yksi juttu olisi tietenkin transponoida biisejä, mutta riffivetoisessa meiningissä se ei oikein toimi..
"Mä oon aatellu ryhtyy lesboks ni sais kerranki olla naisten kanssa."
- Kid Ego
...And Justice For All
23.12.2004 11:31:53 (muokattu 23.12.2004 11:33:02)
Me soitetaan ihan E:stä. mä oon ajatellu että pitääkö laskee tai nostaa kitaroiden virettä... :?
...And Justice For All
Stain
23.12.2004 14:59:15

Mulla ei oo äänenmurrosta vielä ollu joten onko ainut mahdollisuus vaan odottaa?!?

Joo, ei ole ihme jos et pysty laulamaan niitä biisejä. Odota kunnes äänenmurros on mennyt ohi.
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
...And Justice For All
23.12.2004 17:28:05
Pakko kai se on odottaa... :(
ainoo mikä multa menee on sanitarium, tosin siinä ei kovin heviä ääntä tarvita... Ainakin on aikaa opetella soittaan ku venaan äänen kehittymistä :D
...And Justice For All
SSilver
23.12.2004 18:30:45
Pakko kai se on odottaa... :(
ainoo mikä multa menee on sanitarium, tosin siinä ei kovin heviä ääntä tarvita... Ainakin on aikaa opetella soittaan ku venaan äänen kehittymistä :D

Joo älä rupea liian vaikeita laulamaan enne äänenmurrosta. Kyllähän sitä toki laulaa voi, muut bändikaverit varmaan aika käärmeissään, jos kieltäydyt. Onhan se laulu joskus se, joka pitää biisin jotenkuten kasassa, mm. meillä rumpali ei treeniksellä muuta kuulekaan, kuin ääneni.

Vähän varovaisemmalla otteella kannattaa aloittaa. Harjoituksella se ääni tasaantuu. Aina esim. treenien ekan biisin ekoissa laulunuoteissa hyppää jostain aivan muulta, kuin pitäisi, mutta sitten lähtee käyntiin ja treenien loppupuolella irtoaa sitten kaikkein parhaiten. Suosittelen lämmittelyä, itsekin aloitin sen vasta syksyn loppupuolella kitaristin lämpimästä, mutta ehdottomasta kehotuksesta.

Äänenmurroksen aikaan on laulaminen luultavasti kaikkein vaikeinta. Aina ei kuulu aivan se ääni, mikä pitäisi ja murrosiän aikana ääni voi madaltua jopa yhden oktaavin. Se ei välttämättä ole kaikkein huonoin asia.

Soittamistakin kannattaa treenata, koskaan ei voi olla liian hyvä. Paitsi Ynkkä..
Sunna
23.12.2004 21:18:05

Voihan ne soittaa omalle äänelle sopivalta sävelkorkeudelta.
Mirrinsane
08.01.2005 20:26:05

Mutta joo, ääntä voi treenaamalla kehittää niin että saa käyttöön myös alempaa ja ylempää rekisteriä, mutten sitten tiedä, miten moinen onnistuu ennen äänenmurrosta, toivottavasti joku osaa neuvoa.

miten mulla olisi sellainen käsitys, että ääntä ei voi treenata, kuin korkeammaksi? keskustelin tästä kesällä erään pianistin kanssa tunteja, ja taisimme keksiä, että mistä se johtuu, en vain enää muista tarkkaan.
Leka: tairat olla semmoinen auktoriteetteja vastustava murrosikäinen?
Chii: Kerro mulle mikä on auktorioteetti. xD
Pastilli?
paavi
09.01.2005 00:58:20
miten mulla olisi sellainen käsitys, että ääntä ei voi treenata, kuin korkeammaksi? keskustelin tästä kesällä erään pianistin kanssa tunteja, ja taisimme keksiä, että mistä se johtuu, en vain enää muista tarkkaan.

Ei pidä paikkaansa. :) Keskimäärin kyllä ylärekisteriä saa laajennettua enemmän.
Wau! onpa syvällistä... Eikun siis syvältä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)