sikavatukossa 25.12.2004 20:48:21 | |
---|
Eli en oo ikinä ennen vaihtanut mikkejä Jacksoniin ja hommasin nyt mikit.. Eli mulla on Jacksonissa (Kelly) yksi volume potikka eikä mitään muuta eli mihin laitan mikäkin piuhan? |
paulinho 25.12.2004 21:24:19 | |
---|
Noh, mikkien mukana tuli varmaankin ne asennusohjeet? Jos ei tullut, googleta, niistähän nämä asiat paljastuvat aika helposti. "The Bitch". |
Spez 25.12.2004 21:52:50 (muokattu 25.12.2004 22:00:30) | |
---|
Voi itku.. Nauroin varmaan vartin putkeen täällä yksinäni kun tuo löytyi EMG:n sivuilta kahdella hiirenklikkauksella. emginc.com > support > ja siellä wiring and installationissahan se möllötti heti toisena. http://emginc.com/downloads/wiringdiagrams/ZWset.pdf Noista sitten soveltamaan. Otathan huomioon että passivimikkien kanssa toiminut potikka ei sovellu aktiivimikeille. Edit: Ostaisi silmät. Tämähän oli vielä helpompaa, siellähän oli ohjeet yhen tonen ja yhden volumen kytkentää varten. Kun kerta tonepotikkaa ei löydy, niin voit yksikertaisesti korvata sen suoralla pätkällä johtoa. Jolloin tone on minun käsitykseni mukaan 'täysillä', jolloin se ei leikkaa diskantteja. Tiedä pitäisikö siellä olla se kondensaattori silloin välissä, vai kulkeekohan sen läpi virtaa tone 'suljettaessa'. Jason Becker. |
Gypsy 25.12.2004 23:32:12 | |
---|
Kun kerta tonepotikkaa ei löydy, niin voit yksikertaisesti korvata sen suoralla pätkällä johtoa. Siis jos kitarassa ei oo tonepotikkaa niin sitä ei ole. Ei sitä tarvi millään korvata. Onks nää muuten aktiivi vai passiivimikit? |
sikavatukossa 25.12.2004 23:37:00 (muokattu 25.12.2004 23:41:07) | |
---|
Mikit on aktiivit. Eli pitääkö mun nyt ne tonet vaan jättää kytkemättä vai mitä teen? Nii ja ystävällisesti jos voisitte kertoa että minkä värisen piuhan kytken mihinkin ku haluan saada ne myös toimimaan!! En ole mikään expertti!! |
Jormaz 25.12.2004 23:41:13 | |
---|
Mikit on aktiivit. Eli pitääkö mun nyt ne tonet vaan jättää kytkemättä vai mitä teen? Juu, jätät kytkemättä. Mutta on yksi Charvel jossa on pelkkä 81. Toki potikka kannatta laittaa kii koppaan ettei jää hassun näköstä reikää, siitä voi vaikka ötököitä mennä sisään. Andrey Bolshakov - Master of Shred |
Spez 26.12.2004 02:04:08 (muokattu 26.12.2004 02:05:19) | |
---|
Siis jos kitarassa ei oo tonepotikkaa niin sitä ei ole. Ei sitä tarvi millään korvata. Tarkoitin lähinnä että sen kytkennän voi korvata ja ohittaa sitten. edit: Juu, jätät kytkemättä. Mutta on yksi Charvel jossa on pelkkä 81. Toki potikka kannatta laittaa kii koppaan ettei jää hassun näköstä reikää, siitä voi vaikka ötököitä mennä sisään. Mutta eikös juttu ollut ettei kitarassa ole valmiina mitään muutakuin se volumepotikka, jolloin tonet jne. Jäävät kytkemättä. Jason Becker. |
Jormaz 26.12.2004 02:25:32 | |
---|
Mutta eikös juttu ollut ettei kitarassa ole valmiina mitään muutakuin se volumepotikka, jolloin tonet jne. Jäävät kytkemättä. Noniin tietenkin, sekoilin omien kokemusteni kanssa. Aina parempi jos ei ole reikää tone-potikalle. Andrey Bolshakov - Master of Shred |
Gypsy 26.12.2004 03:28:16 (muokattu 26.12.2004 04:50:50) | |
---|
Mä en nyt tiedä onko sun kellyssä siis yks vai kaks mikkiä, kun sanoit, että siinä on vaan volume eikä mitään muuta. Puhuit kuitenkin monikossa mikeistä, joten oletan, että sulla on volumen lisäks mikinvalintakytkin, menikö väärin? Laitoin omaan kuvaan piirrustuksen ( http://muusikoiden.net/dyn/members/13520.jpg) mistä on poistettu tonepotikka. Piirrustuksessa on siis kaks mikkiä, kolmiasentoinen kytkin ja volume. Sitten, kun sun kitarassa tallalta tulee maadotusjohto volumepotikalle, niin se kuuluu ottaa kokonaan pois näissä EMG aktiiveissa. Lisäys: Ainiin, noissa EMG:n piirustuksissa oli vähän sekavasti toi yks johto. Eli siis vaikka se yks musta johto mikä lähtee volumepotikalta mikinvalintakytkimelle, näyttäis menevän siihen samaan mihin se valkonen johto, niin se ei kuitenkaan mee, vaan se laitetaan sen kytkimen maadotuskohtaan. Korjaus: Otin pätkän pois turhaan sekottamasta. |
Mä kun en expertti ole niin mulla meinas mennä hermot kun kolvailin kahta EMG:tä 5-asentoiseen kytkimeen. Siitä ei tuu mitään, piti ostaa 3-asentoinen. Keskiasento on kylläkin mykkänä mutta väliäkö tuolla. Andrey Bolshakov - Master of Shred |
Mrezzye 27.12.2004 11:35:46 | |
---|
Nii ja ystävällisesti jos voisitte kertoa että minkä värisen piuhan kytken mihinkin ku haluan saada ne myös toimimaan!! En ole mikään expertti!! Ei se sähkö näe, että minkä värinen se piuha on. Kunhan vedät liitännät niin kuin kuvissa on. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |