Aihe: Pinnoitushommeleista..
1
Max
25.12.2004 15:25:28

Elikkä tarkoituksena olisi alkaa ensivuoden puolella rakentamaan stratocasteria ja suunnitelmat/kaikenlaiset ideat on jo melkoisen kirkkaana mielessä..mutta..

Onkos kenelläkään tietoa/kokemuksia kuinka saadaan aikaiseksi siisti helmiäispinta kitaran bodyyn (kuten flying finn) ja onko kovinkin työlästä? Kovasti olen yrittäny vakoilla ja etsiskellä mutta toistaseksi turhaan..jos jollain on tietopohjaa niin otan sitä mieluusti vastaan..
HUMPPA TULEE....OTA KOPPI
poppamies
25.12.2004 15:55:57 (muokattu 25.12.2004 15:56:15)

No stratoon on vaikea saada sitä helmiäispintaa kun stratossa on pyöristetyt reunat.
Flying fineissä lienee käytetty ihan tavallista haitari helmiäistä, tai rumpujen päällystyksen tarkoitettua levyä.
Sitä saa ainakin saksasta tilaamalla eriväristä mutta niin kun sanoin soveltuu parhaiten suoriin pitoihin, tele, flying finn, rummut ja haitarit.
"G-strings are for strippers"
Max
25.12.2004 19:18:54

No stratoon on vaikea saada sitä helmiäispintaa kun stratossa on pyöristetyt reunat.

Onkohan toi sitten ihan mahdoton homma ettei kannata edes yrittää?
kimmokel
25.12.2004 20:13:10 (muokattu 25.12.2004 20:13:45)

On varmasti, kun levyt pitäsii saada muotoutumaan siististi.
tonicaster
25.12.2004 21:24:22
Tässä idea....ehkä kuolleena syntynyt, mutta anyway...jos poikkeaisi perus reseptistä sen verran ettei tekis pyöreitä reunoja ja tota viistettä bodyn etupuolelle...no eihän se välttämättä ole enää perus strato sitten...
Jännältä kuulostaisi sitten tällainenkin vaihtoehto: joku isoilla hiukkasilla oleva flake-maalaus..ei ehkä sitä mitä threadin aloittaja hakee, mutta idea tämäkin.
kimmokel
25.12.2004 21:29:39 (muokattu 25.12.2004 21:30:07)

Mä mietin kans samaa. Niinkun ovat monet superstratotkin pyöristämättömillä reunoilla. Tuon viisteenhän vois saada kaiken järjen mukaan tehtyä hyvinkin, kun siinähän ei tarvitse levyn taittua kun yhteen suuntaan.
PasiB
25.12.2004 21:39:00
Flying fineissä lienee käytetty ihan tavallista haitari helmiäistä, tai rumpujen päällystyksen tarkoitettua levyä.
Sitä saa ainakin saksasta tilaamalla eriväristä mutta niin kun sanoin soveltuu parhaiten suoriin pitoihin, tele, flying finn, rummut ja haitarit.

Saapi sitä kotimaastakin, ainakin SP-elektroniikasta Oulusta.
www.spelektroniikka.fi/
Max
26.12.2004 10:48:41

Tässä idea....ehkä kuolleena syntynyt, mutta anyway...jos poikkeaisi perus reseptistä sen verran ettei tekis pyöreitä reunoja ja tota viistettä bodyn etupuolelle...no eihän se välttämättä ole enää perus strato sitten...

Tota vaihtoehtoa mietiskelin vähän itsekin...Kiitoksia ideoista pitänee laittaa mietintämyssy päähän...
Max
26.12.2004 10:59:44 (muokattu 26.12.2004 11:00:30)

Törmäsinpä tällaiseen teokseen...Jotain ton henkistä olis niinkun mielessä...

http://www.amfisound.fi/galleria/redstrat/front.jpg
http://www.amfisound.fi/galleria/redstrat/back.jpg
justus5
26.12.2004 11:14:43
No sitten voidaan palata pari viestiä takaisinpäin kohtaan tonicaster: joku isoilla hiukkasilla oleva flake-maalaus. ;)
Remember to rebel against authorities, kids!
spyykko
26.12.2004 13:40:22

Mitenköhän kyseinen operaatio tapahtuu?

Googlesta hakusanalla flake maalaus heti ensimmäisestä linkistä nimimerkki "Hd-hippi" kertoo mm. seuraavaa infoa:

"Mun Harrikka on flakella maalattu. Jutun idea on siinä että laite maalataan ekana ihan normaalisti, jonka jälkeen lakan seassa ruiskutetaan pieniä metallihiukkasia "kiteitä" pintaan ja sen jälkeen lakkakerroksia niin paljon että näyttää että kiteet "hukkuvat" lakkaan. Mun tapauksessa lakkakerroksia on jotain 90 mistä voit päätellä työn määrän jos autoon ruiskutetaan flake."

Eli homma on todella työläs toteutettava. Ehkö helpoimpana tapana toteuttaa flake kitaran maalauksessa olisi löytää sopiva auto- tai mp-harrastaja joka on maalauttamassa rassiinsa flakea. Siinä sivussa maalari saattaisi tehdä kohtuu hinnalla flaken myös kitaran runkoon.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Lökis
31.12.2004 16:15:40
Terve

Noista lakkauksista ja pinnoittamisista löytyy mielenkiintoista tietoa seuraavasta osoitteesta: www.kalastus.com/keskustelu/. Ja siellä kohta: viritykset ja rakentelu. Äkkiseltään luulisi ettei kalastuksella ja soittimilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa, mutta toisin on. Ko. palstalla jengi esittelee tekeleitään ja keskustelee mm. pinnoittamisesta, sekä maalausideoista.

Mitä tuohon helmiäiseen tulee, niin lakkaan sekoitettavaa hyvin hienoa helmiäispigmenttiä valmistaa ainakin Kemira Pigments. Se on aivan pölymäistä, pienissä putkiloissa myytävää jauhetta. Värejä löytyy erilaisia. Itse olen käytänyt sitä juuri uistimissa. Olen sekoittanut jauhetta lakkaan ja "dipannut" palikoita liuokseen. Pinnasta tulee "flakemainen", mutta huomattavasti "hienorakeisempi". Ko. pigmenttiä kannattaa kysellä askarteluliikkeistä ja muistaakseni tuolla kalastuspalstalla on liikkeistäkin infoa.

Nyt on työn alla bassoretale. Tavoite värinä on preussinsininen, mustalla ryyditettynä. Kun sitä katsoo sivusta, se näyttää mustalta, mutta valon sopivasti osuessa lakkapintaan se näyttää hyvin syvän siniseltä, kiitos helmiäisen. Väri on ideoitu 90-luvun alkupään Charvel-bassosta (kaula läpi bodyn". Noita bassoja ei kovin paljon suomessa liiku. Vain yksi on tullut 13 vuoden aikana vastaan. Pulttikaulaisia toki enemmän.

No, höpöttelen taasen liikaa ......informoin kun maalaukset alkavat olla loppusuoralla, että syntyikö katseenkestävää, vai sutta ja sepulturaa.

Moi
Vapour
19.01.2005 15:24:35
En ole vielä koskaan (mitään) itse rakentanut, mutta mieleeni tuli sellainen optio (lieneekö mahdollinen), että maskaisi straton reunat burstilla, jolloin ei tulisi torsoa reunaa helmiäislevyä käytettäessä...
Juzzu
19.01.2005 15:29:33
En ole vielä koskaan (mitään) itse rakentanut, mutta mieleeni tuli sellainen optio (lieneekö mahdollinen), että maskaisi straton reunat burstilla, jolloin ei tulisi torsoa reunaa helmiäislevyä käytettäessä...

Just näin! Jää raja piiloon.
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
Vapour
19.01.2005 19:14:04
Just näin! Jää raja piiloon.

Vosi olla ihan veikeä, jos vaikka käyttäisi samansävyistä hiutalemaalia burstin tekemiseen. Tai sitten joku hopea/kulta á la elvari ;).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)