...And Justice For All 25.12.2004 17:06:38 | |
---|
Oon tulota safaricomputerista hakenu noita Metallica soundeja mutta eipä ne kovin aitoja oo. Elikkä onko Zoom 505:lla mitään mahdollisuutta saada master of puppets-tyyppistä soundia? Ja englantia (ohjeesta) en ymmärrä yhtään joten miten tolla Zoomilla saa viritysmittarin? Zoomista on paljon keskusteltu joten koittakaa kestää :D Take a look to the sky just before you die, it is the last time you will |
Hohhoijaa 25.12.2004 17:37:10 (muokattu 25.12.2004 17:43:28) | |
---|
miten tolla Zoomilla saa viritysmittarin? Paina jalalla ne kummatkin "polkimet" samaan aikaan pohjaan. Sitten kun sä näppäät esim. ylä-e:n, niin siinä näkyy "E" ja semmonen pyörivä väkkärä. Jos se pyörivä hommeli on ylhäällä, se tarkottaa että e on ylävireessä, jos taas se on alhaalla, e on alavireessä. Toi oli aika sekava selitys, mutta alota nyt sillä että painat ne polkimet yht'aikaa pohjaan. Sitten kokeilemalla onnistuu. Elikkä onko Zoom 505:lla mitään mahdollisuutta saada master of puppets-tyyppistä soundia? Ehkä, mutta koska 505 ei ole mielestäni kovin hyvä efetkihöskä, niin ehkä kannattaisi ostaa varteenotettavampi kunnollinen heavy-säröpedaali, josta sitten vääntäisi kunnon Metallicat esiin. Tosin, on siinä Zoomissakin säätövaraa niissä efekteissä. En tiiä sitten, kokeilemalla kai sieltä jotain saa esiin. IMIK #17 | IHKK #17 | Bäy? #2 |
Antti1 25.12.2004 17:48:45 (muokattu 25.12.2004 17:51:24) | |
---|
Sulla näkyi olevan Distortion +. Koitas yhdistellä siitä ja Zoomista molemmista ihan hiukkasen säröä. Voit saada aikaiseksi jotain mielenkiintoista pörinää, tai sitten et. Metallicalla ja noilla sun laitteilla ei ole mitään yhteistä, mutta kyllä jotain hiukan sinne päin (laitteiden ja soittotaidon asettamissa rajoissa) on mahdollista saada kovalla säätämisellä. Tärkein yksittäinen asia Metallican soundissa on Hetfieldin erittäin tiukka komppaus. Keskity siihen. EDIT: Älä sitten muuten leikkaa kauheasti keskiääniä pois, koska ne tuovat sen erottuvuuden soundiin. Yksinään ei välttämättä keskiäänipainoitteinen soundi ensialkuun kuulosta hyvältä, mutta joskus sitten bändin kanssa tulet huomaamaan aivan toisenlaista. Salon seudulta laulajaa metallibändiin? Ottakaa yhteyttä pikaviestillä. |
...And Justice For All 25.12.2004 18:46:10 | |
---|
Vaikka nuori oonkin niin pystyn suht hyvin komppaileen noita hetfield juttuja, lähinnä soundiapuja haen.Sain ton zoomin eilen joululahjaks... :D Mutta toinen ongelma on että kun yritän yhdistää distortion+:n ja zoomin niin tuloksena on niin voimakas kaiku että oksat pois! en löydä mitään nappulaa millä ton hypersuperkaiun sais pois... :P Take a look to the sky just before you die, it is the last time you will |
Torniojaws 25.12.2004 18:49:01 | |
---|
Kyllä se Metallica-soundi lähtee aktiivimikeistä ja putkisäröstä. Mistään matolaatikoista ei vastaava soundia kovin helposti saa, valitettavasti. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Ziggy Bubba 25.12.2004 19:00:25 | |
---|
Mun kokemusten mukaan tuolla hirveällä lootalla ei saa mitään älykästä soundia joka olisi lähelläkään metallia. Kehtaavat Suomessa pyytää siitä vielä yli 100€.. Eli säröt on varmaan huonoimmat noista multi-efekti lodjuista, en ole ainakaan paskempia ikinä kuullut. POD 2, V-Amp 2 tai Vox Tonelab vaan alle, niin ero on kuin yöllä ja päivällä (noissakin on kyllä keskenään huomattavia eroja). Pakko haukkua aina tilaisuuden tullen tämä 505 II, se on vaan niin älyttömän huono. Kaverilla levis muuten tosta se input-jakkikin vielä :P www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! |
...And Justice For All 25.12.2004 19:08:11 | |
---|
Tota zoomin haukkumista mä oon aikas tarpeeks kuullu joten unohtakaa se.Ton sain joululahjaks ja se on mun eka varsinainen efekti ja varmaan ihan jees harjotteluefektiks. No toistetaan itseäni eli: Miten Ketussa ton kaiun saa pois kun yhdistää ton distortion+:n tohon zoomiin? onko kellään muulla tota ongelmaa?!? Take a look to the sky just before you die, it is the last time you will |
Ziggy Bubba 25.12.2004 19:25:29 | |
---|
Tota zoomin haukkumista mä oon aikas tarpeeks kuullu joten unohtakaa se.Ton sain joululahjaks ja se on mun eka varsinainen efekti ja varmaan ihan jees harjotteluefektiks. No toistetaan itseäni eli: Miten Ketussa ton kaiun saa pois kun yhdistää ton distortion+:n tohon zoomiin? onko kellään muulla tota ongelmaa?!? Ok, annetaan olla. Suosittelisin kyllä silti paremman laitteen hommaamista, vois soittohalutkin nousta ihan uusiin ulottuvuuksiin.. Mukavia harjoittelusessioita ja kylläistä joulua :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! |
...And Justice For All 25.12.2004 19:36:32 | |
---|
Siinäpä se että rahaa pitäis olla... :D 1.Mä sain metallican live shit-boxin (dvd) joululahjaks joten ylihuomenna meen ostaan oman dvd-soittimen 2. Mun pitää ostaa uus kitaravahvistin (15w ei bändissä paljon soitella... :) 3. Uus kitara, koska hevikomppauksen soittaminen ykskelasilla ei oikeen onnistu... 4. sitten vois efektiä hommata jos on rahaa... Siinä rahanmenoo... Toivottavasti äiti ei hermostu kun pummin siltä koko ajan... :D Take a look to the sky just before you die, it is the last time you will |
VÄKIPÄÄ 25.12.2004 19:38:58 | |
---|
Onko siinä ohjekirjaa mukana? Tutki sitä jos on ja avinsana on Kokeilu, vanha viisaushan menee että "Kaikkea pitää kokeilla paitsi pomon muijaa sormella." Otat zoomista compressoria ja särön siitä sun säröstä, sillä pitäisi alkuun päästä. Ei sillä Zoomilla oikeasti mitään tee, nimim. "Omistan yhden koska kukaan ei suostu ostamaan sitä pois" |
Hohhoijaa 25.12.2004 20:16:42 (muokattu 25.12.2004 20:18:05) | |
---|
2. Mun pitää ostaa uus kitaravahvistin (15w ei bändissä paljon soitella... :) Hommaa saman tien semmonen iso ja hieno vahvistin, jossa on hyvät ja miellyttävät säröt mukana. IMIK #17 | IHKK #17 | Bäy? #2 |
...And Justice For All 25.12.2004 20:27:55 | |
---|
Nyt tää menee jo sekatopikiks mutta thomanilla myydään tommonen fender fm 100w 2x 12" vahvari hintaan 298! kannattaisko tommonen? Take a look to the sky just before you die, it is the last time you will |
Antti1 25.12.2004 20:31:56 | |
---|
Nyt tää menee jo sekatopikiks mutta thomanilla myydään tommonen fender fm 100w 2x 12" vahvari hintaan 298! kannattaisko tommonen? Mun mielestä ei. Mä säästäisin mieluummin käytettyyn laatuvempaimeen, josta lähtee takuuvarmasti hyvät soundit ja se kestää kovaakin käyttöä. Mutta jos sä halvalla tarvitset paljon mölyä, ajaa toi asiansa. Katteleppa palstaa vähän taaksepäin jos halpaa vahvistinta kaipaat. Salon seudulta laulajaa metallibändiin? Ottakaa yhteyttä pikaviestillä. |
stratocaster 25.12.2004 20:35:13 | |
---|
Nyt tää menee jo sekatopikiks mutta thomanilla myydään tommonen fender fm 100w 2x 12" vahvari hintaan 298! kannattaisko tommonen? Osta Randall rg75. R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004) |
Kyllä sillä Zoomillakin pitäis jotain soundia saada aikaseks , mut vahvistinpuolenkin tulee olla kunnossa . Kaveri saa jotain draivia 30w bassokombon kanssa , mut toisella kaverilla on joku 40w Harley Benton ja siinä on niin kuvat ja laihat soundit et en oo ikinä vastaavaa kuullu. Suosittelen lämpimästi putkivahvistinta. |
...And Justice For All 25.12.2004 20:40:22 | |
---|
Harley Benton onkin pahvilaatikko johon on liimattu eri-keepperillä kajari!!!! :D Eikäs noi putkivempaimet oo aika kalliita? Take a look to the sky just before you die, it is the last time you will |
Antti1 25.12.2004 20:43:17 | |
---|
Eikäs noi putkivempaimet oo aika kalliita? Onhan ne, mutta laatuun kannattaa panostaa jo heti alussa, mikäli aikoo soittouraansa jatkaa pidempään. Kalliimmaksi tulee ostella välimalleja ja kuraa, kuin aito asia yhdellä kertaa. Toisaalta putkivahvari ei välttämättä ole oikotie onneen. Kovassa metallirytkeessä saattaa trankun tiukempi särö soundata jopa paremmalta. Riippuu aivan vahvarista ja soundimieltymyksistä. Mä ehdotan sulle kaikenkattavaa kokeilureissua musakauppaan. Otat testiin monta erilaista vahvaria ja pari säröpoljinta. Salon seudulta laulajaa metallibändiin? Ottakaa yhteyttä pikaviestillä. |
PoLFus 25.12.2004 20:59:22 | |
---|
1.Mä sain metallican live shit-boxin (dvd) joululahjaks joten ylihuomenna meen ostaan oman dvd-soittimen 2. Mun pitää ostaa uus kitaravahvistin (15w ei bändissä paljon soitella... :) 3. Uus kitara, koska hevikomppauksen soittaminen ykskelasilla ei oikeen onnistu... 4. sitten vois efektiä hommata jos on rahaa... Siinä rahanmenoo... Toivottavasti äiti ei hermostu kun pummin siltä koko ajan... :D Hmm. Kohtiin 2 ja 4 sopisi joku suht hyvä mallintava vahvistin (Tech 2, Line6, Cube kenties?), niissä kun tulee vähintäänkin hyvät efektit mukana. Kohtaan 1: jätä dvd ostamatta ja säästä rahat vahvistimeen Kohtaan 3: Kyllä tarpeeksi hyvällä vahvarilla lähtee ykskelaisillakin munakkaat kompit. |
Playboy 25.12.2004 21:21:31 | |
---|
Ja mikä estää ostamasta emg:n ns.ykskelasta tai hotrailssii..Halvemmaks tulee ku uus skeba. Jos yhteiskunta olisi poliisiasema tai jokin kartano, nii mä oon se koira joka kusee sen takapihalle.. |
Volle 25.12.2004 21:36:37 | |
---|
2. Mun pitää ostaa uus kitaravahvistin (15w ei bändissä paljon soitella... :) Mulle 15 w on bändissä aika sopiva. Tosin se on putkivahvistin, täysillä ja alla iso kaappi eikä puhdasta käytetä ollenkaan (eikä se varmaan kauheasti kuuluisikaan). :) 3. Uus kitara, koska hevikomppauksen soittaminen ykskelasilla ei oikeen onnistu... Onnistuuhan se. Joku jytämikki sopii tietty paremmin, mutta kyllä yksikelaisillakin onnistuu ja lähtee. Ainakin mä olen heviäkin vedellyt perus-stratolla omasta mielestä vakuuttavin saundein. Nam. |