Aihe: Vahvistin ottaa häirötä
1
Sijuk
25.12.2004 16:04:36

mulla on ibanezin 20w combo ja se ottaa häiriötä ja siitä johtuen kuuluu soittaessa taustalta radio. Mistä johtuu ja miten pystyy korjaan?
onde
25.12.2004 16:44:50
mulla on ibanezin 20w combo ja se ottaa häiriötä ja siitä johtuen kuuluu soittaessa taustalta radio. Mistä johtuu ja miten pystyy korjaan?

No mulla ei oo ratkasua sun ongelmaas,
mutta joskus 70-luvun puolessa välissä kaverilla oli Carlsbron Wasp kitaravahvistin.
Vahvarilla oli kans taipumus välillä lähettä venäjän kielistä molotusta! Tosin tuohon aikaan tais veli venäläinen muutenkin tarkotuksella häiritä suomen poikien radioliikennettä!
No jostain syystä sun vahvaris toimii vastaanottimena tietyllä radio-aallolla. Taitaa olla parempi vaihtaa vahvaria ku alkaa korjata sitä!
No, mutta kuten edellä sanoin en osaa sanoo ratkasua sun ongelmaan!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
Ze Kink
25.12.2004 18:26:35 (muokattu 25.12.2004 18:26:53)
Entisen koulun bändiluokan hughes & kettnerin akustisen kitaran kombosta (ihan nykyajan peli siis) kuului myös venäläistä mölinää. Koita siinä sitten soittaa jotain heviä kun jotain ölinää kuuluu jatkuvasti. Vaihdettiin vahvistinta (vanhempaan) ja ei siinä toisessa enää kuulunu. En tiedä onko tuohon muuta ratkaisua.
pardy
25.12.2004 19:31:25

Kantsisko kysästä elektroniikkapuolen pojilta? Tää homma vois olla parempi delegoida niille.
Joo. Ei siinä.
JR/Rajah
27.12.2004 11:22:29 (muokattu 27.12.2004 11:23:30)
Kyllä treenikämpällä tulee aina kuunneltua venäjänradioo kun kitaristin Marshall JCM 800 nuppi rupee suoltaa sellaista teksti, että huhhuh.

En tiedä mistä johtuu, koska ei se muistaakseni aikaisemmin moista tehnyt, mutta uuden soittopaikan myötä tuli myös uusia ominaisuuksia vahvistimeen. ;)
Keny
27.12.2004 11:48:20
Kyllä treenikämpällä tulee aina kuunneltua venäjänradioo kun kitaristin Marshall JCM 800 nuppi rupee suoltaa sellaista teksti, että huhhuh.

En tiedä mistä johtuu, koska ei se muistaakseni aikaisemmin moista tehnyt, mutta uuden soittopaikan myötä tuli myös uusia ominaisuuksia vahvistimeen. ;)

Joo meijän kämpällä tulee kans venkkuradioo kitaristin combosta.Oisko niin et liittyy jotenki noihin putkivehkeisiin tai putkien ikään.En oo trankkulaitteissa huomannu moista.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
willie
27.12.2004 17:45:24
Mulla oli kans sama vika aikanaan ja kaveri antoi vinkin, että käännä vahvarin töpseli toisin päin pistorasiassa. Ja uskomatonta, se auttoi, vaikka Suomessa onkin käytössä 230V vaihtovirta !

Henkimaailman asioita.
Basisti, melkein 50v.
Carol Kaye Fan Club
pardy
27.12.2004 18:32:05

Mulla oli kans sama vika aikanaan ja kaveri antoi vinkin, että käännä vahvarin töpseli toisin päin pistorasiassa. Ja uskomatonta, se auttoi, vaikka Suomessa onkin käytössä 230V vaihtovirta !

Henkimaailman asioita.

No niitä todellakin. Ihme juttu tuo mitä sanoit, bändikavereiden kaa ollaan mietitty justiisa että onko tässä mitään perää:

http://koti.phnet.fi/pardy/topseli.jpg

Ja ollaan tolle naureskeltukin tyyliin "ei toi voi olla tosissaa" mut ollaa kuitenki samalla ihmetelty että mihin ihmeeseen tuo perustuu. Ehdotuksia?
Joo. Ei siinä.
chief
27.12.2004 19:17:01
Hehheeeeeee.... Toi oli hauska.

...onkin selvitellyt syitä molempien kokemille tuntemuksille jo toistakymmentä vuotta...

Mitähän kaikkea muuta he ovat tuona aikana keksineet? :)

...Missään nimessä Vasava ei kehota kääntelemään töpseleitä, jos ei ole täysin varma mitä tekee, koska asiaan vaikuttavat niin monet muut seikat, ettei kenenkään kannata pelkän heilurin perusteella alkaa toimia....

Heheheeee! VAROKAA!
Häh?
Karlsson
28.12.2004 13:51:50
Faijani mukaan joskus esmes hifi vehkeiden hurinaa pienenneltiin kääntelemällä töpseleitä. Oiskohan ollu jotain 70-lukua, kun tuo oli "virallinen" vinkki. Ja kuulemma toimi.

Radiotaajuuksia sai ex-mun Hagströmin 8-kielisestä meidän treenikämpällä, joka vielä sijaitsee maan alla. Toisaalta se kielten määrä tuo kyllä jotenkin jonninmoisen antenni viritelmän mieleen.
Sam other menee musaliikkeeseen kattoon passoja. Myyjä näyttää kondraa ja poistuu hetkeks. Sit tulee takas ja ihmettelee: "mitä itua sä nyt teet". Sam istuu päällä ja ihmettelee: "missäs ne perunat on?" -Jussiohman
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)