jesu 14.02.2003 20:50:32 | |
---|
kuuntelin tossa Red Hot Chili Peppersin: The zephyr songia ja opettelin soittamaan sen korvakuulolta. se oli mun eka kokonaan itse opeteltu biisi. onhan se helppo mutta silti..! kyllä nyt on palkitseva tunne. |
Vimpo 14.02.2003 21:11:53 | |
---|
kuuntelin tossa Red Hot Chili Peppersin: The zephyr songia ja opettelin soittamaan sen korvakuulolta. se oli mun eka kokonaan itse opeteltu biisi. onhan se helppo mutta silti..! kyllä nyt on palkitseva tunne. Onnittelut! Se on aina palkitseva tunne. |
heviman 15.02.2003 17:09:03 | |
---|
Mistä sais hyvän tablan zephyr songiin? |
arcana 15.02.2003 18:55:43 | |
---|
Mistä sais hyvän tablan zephyr songiin? Kokeiles samaa temppua kun tämän threadin aloittaja. |
MetalliHippi 15.02.2003 23:31:53 | |
---|
kuuntelin tossa Red Hot Chili Peppersin: The zephyr songia ja opettelin soittamaan sen korvakuulolta. se oli mun eka kokonaan itse opeteltu biisi. onhan se helppo mutta silti..! kyllä nyt on palkitseva tunne. No niin, niin sitä pitää! Ilo huomata että viitseliäisyyttäkin on vielä jäljellä! Olé! Soy Hijo del Demonio! Ay ay ay ay! |
pikkupeikko 16.02.2003 17:27:10 | |
---|
mulla on varmaan aivoissa joku häiriö kun en sitä nyt millään saa soitettua...;) no vittuunnuin ja vaihdoin biisiä, by the wayn onnistuin melkein heti soittaa. on se kyl ihana fiilis kun tajuaa että siitä kitarasta saa irti sen mitä haluaa. |
Noku 16.02.2003 21:10:40 | |
---|
Kauankos muuten ootte soittanu? Niinku et miten kauan tarttee soitella että tuommonen opettelu onnistuu? =) Ite oon ehkä oppinu tunnistamaan jo muutamia intervalleja mut sit tommonen "juuren" hakeminen on vähän hakusessa(ei millään kykene hahmottamaan että mistä kohtaa homma alkas, tietty joissain kohdissa kuulostaa selvästi paremmalta jostain syystä...) "Face Your Fears, Live Your Dreams" |
jesu 16.02.2003 21:24:25 | |
---|
mä oon soittanut n.1.5 vuotta aktiivisemmin, tosin itse opettelen soittamaan, en käy tunneilla. en ole varma mitä intervallien tunnistamisella tarkoitetaan, mutta eipä se biisin korvakuulolta opettelemista haitannut. jotenkin vain kuulin miten se menee ja kokeilin ja kuuntelin ja kokeilin ja voila! voi olla että mäkin jotain intervalleja tunnistin, en vaan tiedä mitä se tarkoittaa. eihan kaikkia termejä tarvitse tietää jotta voisi opetella soittamaan..! |
Kauankos muuten ootte soittanu? Niinku et miten kauan tarttee soitella että tuommonen opettelu onnistuu? =) Soittoaika ja korvakuulolla oppimistaito eivät ole suoraan verrannollisia asioita. Alusta asti vaan harjoittelee korvakuulolla eikä vahtaa pelkästään nuotteja/tabulatuureja, niin siinä se kehittyy. Jotkut osaavat paremmin ja jotkut vähän huonommin. Minä osaan vähän huonommin. Pitäisikin ruveta kehittämään itseään. Montako insinööriä tarvitaan vaihtamaan kitaraan kielet? |
M-Juhana 17.02.2003 11:00:00 | |
---|
Jotkut osaavat paremmin ja jotkut vähän huonommin. Minä osaan vähän huonommin. Pitäisikin ruveta kehittämään itseään. Totta, ei kannata masentua jos ei korvakuulolta opi soittaan. Nämä on myös vähän sellaisia asioita joihin vaikuttaa itsekullakin paljonko luoja on antanut sävelkorvaa. Mutta jos ei oikein korvalla onnistu niin sitten vaan nöyrästi nuotit tabulatuurit ja otetaulukot käteen ja opiskelua sitä kautta. Ollaan kaikki näes vähän erilaisia !! |
jf 19.02.2003 13:11:58 | |
---|
Mistä sais hyvän tablan zephyr songiin? Kannattaa koitta tätä www.jftab.com Mahtava John Frusciante saitti... Mukana foorumi! |
Snowblind 19.02.2003 14:01:00 (muokattu 19.02.2003 14:03:41) | |
---|
Kerran kävin harjoittelemaan (ja tabuttamaan) symphony x:n Communion and the oraclen sooloa. Alku meni aivan nuotilleen oikein mutta heti kun tuli ensimmäinen nopea pikku "tilaisu" niin siihen se jäi. Pitäisi kai hankkia joku homma jolla saisi sitä levyä hidastettua niin saisi nekin nuotit oikein. Ja tekisi mieli harjoitella joku kappale korvakuulolta mutta en keksi mitä opettelisi :) EDIT: Ai niin eli jos joku tietää vaikka winampille hyvän pluginin jolla saisi hidastettua kappaleita ilman että nuottien korkeus muuttuu, niin olisi kiva tietää Taskunorsut ovat sellaisia pieniä elefantteja jotka mahtuvat taskuun! |
lxi 19.02.2003 15:37:30 | |
---|
EDIT: Ai niin eli jos joku tietää vaikka winampille hyvän pluginin jolla saisi hidastettua kappaleita ilman että nuottien korkeus muuttuu, niin olisi kiva tietää http://www.seventhstring.demon.co.uk/xscribe/ Transcribe! on aika hyvä ohjelma muunmuassa tuohon tarkoitukseen. Hidastaa vaikka neljäsosanopeuteen ja auttaa oikeiden sävelten paikantamisessa. |
. 20.02.2003 21:02:29 | |
---|
Winampille hyvä plugini ainakin mun mielestä on Pacemaker. Sillä onnistuu hidastelut sävelkorkeutta muuttamatta. |
Snowblind 22.02.2003 11:58:52 | |
---|
Jees. Onnistuin jo tabittamaan sitä sooloa vähän lisää transcribellä. Pitää koittaa tuota winamp pluginiakin vielä. Taskunorsut ovat sellaisia pieniä elefantteja jotka mahtuvat taskuun! |