Onko bossin pedaalien kanssa suositeltavaa käyttää niitten omia virtalähteitä, lähinnä PSA-230. Mistähän noita saa suomesta? Tai mitä muita (halvempia) vaihtoehtoja on? |
tommiot 25.12.2004 00:10:47 (muokattu 25.12.2004 00:11:19) | |
---|
Onko bossin pedaalien kanssa suositeltavaa käyttää niitten omia virtalähteitä, lähinnä PSA-230. Mistähän noita saa suomesta? Tai mitä muita (halvempia) vaihtoehtoja on? Kai se on ihan sama minkä merkkistä virtalähdettä käyttää, kunhan se syöttää virtaa oikein. Sain just tänään yhen tommosen Bossin muuntajan... Varmaan järkevintä olis ostaa joku 1-2 ampeerin 9 volttinen Mascot, siitä riittäs jo useempaan purkkiin virta. Pastilli? |
BaariMikko 25.12.2004 00:26:53 | |
---|
Mulla muuten aiheuttaa käyttämäni universaalimuuntaja Bossin Rocker Distortionin kanssa sietämätöntä ininää. Johtuneeko siitä, että on aika vanha vehjas kyseessä, vai muuntajako on paska? "En itse laula lainkaan vaikka osaisin, jos viitsisin" -Jukka Hauru |
tommiot 25.12.2004 00:40:35 | |
---|
Johtuneeko siitä, että on aika vanha vehjas kyseessä, vai muuntajako on paska? Reguloidut muuntajat inisee vähemmän, mutta mulla on joku perusmuuntaja (reguloitu) joka inisee aika ikävästi. Viritysmittarissa se toimii, hieman inisee virittäessä, mutta kun signaali menee läpi niin ei kuulu mitään (siis kitara kuuluu, muttei mitään ylimääräistä) Pastilli? |
Vainhaalee 25.12.2004 00:55:38 (muokattu 26.12.2004 22:07:02) | |
---|
Minä käytän warwickin rockbagin mukana tullutta virtalähdettä... Piru vaan kun tuo crybaby hurisee... Vois ihan käyttää patterilla ni poistuu onkelma... nih... ADD: On muuten ttumaista kun tuon warwickin virtalähde on tuossa vasemmassa kulmassa, arvaa himottaisko iskee wahi siihen?? No ei! kun hurisee niin saatanasti... Siirretään pois... dadaa! Ei hurise enää... |
hatapi 25.12.2004 12:18:25 | |
---|
Onko 9 voltin ja 9,6 voltin muuntajilla jotain suurta eroa? Crybabyhan pyytää 9 voltin muuntajaa (yli 30mA) ja itellä sattumoisin löytyis 9,6 voltin (300mA) muuntaja? Älkääkä naurako. En minä sähköhommista juuri mitään perusta.. 'Yesterday was Tuesday -
Maybe Thursday you can sleep' |
zepeteus 25.12.2004 13:56:03 | |
---|
Crybabyhan pyytää 9 voltin muuntajaa (yli 30mA) ja itellä sattumoisin löytyis 9,6 voltin (300mA) muuntaja? Ei pitäisi haitata. Crybayn komponenteista mikään ei ole kovin herkkä noin pienelle ylijännitteelle. Mittaapa joskus tuore 9V paristo ja saatat nähdä 9V-9.5V. Toki pedaalista riippuen, heti kun efekti on päällä, virtalähde saattaa notkahtaa jonkin verran alaspäin. Sama ilmiö tapahtuu herkästi myös halpisvirtalähteillä ja isolla kuormalla. Toisaalta Cry baby kuluttaa niin vähän virtaa, että paristokin on ihan hyvä virtalähde sille. Paristo tuottaa myös vähiten häiriöitä, mitä ei voi sanoa kaikista virtalähteistä. Älkääkä naurako. En minä sähköhommista juuri mitään perusta.. Ei mitään pilailun aihetta, parempi kysyä kuin katua...vai mites se meni. |
hatapi 25.12.2004 18:34:16 | |
---|
Jep kiitosta tiedosta.. on se hyvä tietää ennen kuin alkaa säätämään. Jos laittaisinkin tuon muuntajan sitten tuohon minun sd-1:n lähteeksi ja ottaisin siitä patterin wahiin, voisi näin päin olla järkevämää? 'Yesterday was Tuesday -
Maybe Thursday you can sleep' |
tommiot 25.12.2004 18:44:36 | |
---|
Jep kiitosta tiedosta.. on se hyvä tietää ennen kuin alkaa säätämään. Jos laittaisinkin tuon muuntajan sitten tuohon minun sd-1:n lähteeksi ja ottaisin siitä patterin wahiin, voisi näin päin olla järkevämää? Laita niin että muuntajassa on se purkki joka syö enemmän virtaa. Ei tartte paristoja niin paljoo vaihdella. Pastilli? |
zepeteus 26.12.2004 01:05:23 | |
---|
Jos laittaisinkin tuon muuntajan sitten tuohon minun sd-1:n lähteeksi ja ottaisin siitä patterin wahiin, voisi näin päin olla järkevämää? Näinpäin se paremmin menee. GCB-95:n kulutus on 0.43mA ja SD-1:n 4mA eli noin 10 kertaa enemmän, vaikka isoja eivät ole kummatkaan luvut. (Tiedot Andreas Möllerin Power Listalta: http://members01.chello.se/pastorn/index.htm) |
MV 26.12.2004 01:42:08 | |
---|
Onko 9 voltin ja 9,6 voltin muuntajilla jotain suurta eroa? Crybabyhan pyytää 9 voltin muuntajaa (yli 30mA) ja itellä sattumoisin löytyis 9,6 voltin (300mA) muuntaja? Älkääkä naurako. En minä sähköhommista juuri mitään perusta.. Ei naureta... En minäkään mistään mitään tajua. Mistäs noita muuntajia kannattais lähtä metsästämään ja paljonko maksaa. Tommosen metal zonen se pukki kun toi. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
MV 26.12.2004 16:10:04 | |
---|
Vastakkee ny joku tyhmälle. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Jimi 26.12.2004 17:23:58 | |
---|
no siis jossain esim tarjoustalossa vois olla (itse näin kerran) makso jonku kympin. I heard that life sucks, that's why I'm glad I don't have one... |
tommiot 26.12.2004 17:48:07 | |
---|
no siis jossain esim tarjoustalossa vois olla (itse näin kerran) makso jonku kympin. Joo, mutta mahdollisesti antaa häiriötä -> Kamala vinkuminen. Pastilli? |
zepeteus 26.12.2004 19:10:24 | |
---|
Mistäs noita muuntajia kannattais lähtä metsästämään ja paljonko maksaa. Tavaratalot, sähköliikkeet, vaikkapa huoltoasemat ja sieltä mikä tahansa tavallinen 9V DC virtalähde, josta lähtee ainakin 200-300mA. Hinta parhaimmillaan selvästi alle 10€, ongelmana yleensä huono regulointi ja suodatus, jos sellaista ollenkaan. Sopivan liittimen joutuu toisinaan myös piuhan päähän värkkäämään, alkuperäinen kun saattaa olla väärän tyyppinen. Samalla täytyy varmistaa, että liittimen napaisuus on sama kuin pedaalissa. Surinoita yms. häiriöitä torjuakseen noita täytyy usein modata...ellei taitoa ja tarvikkeita siihen ole, hinta/laatusuhde laskee nilkoille äkkiä. Tai sitten hakee laatumerkkejä, kuten esim. Mascotin virtalähteitä. Hinta moninkertaistuu, mutta toiminnan kanssa tulee tuskin ongelmia. Edelleenkin oikea liitintyyppi ja napaisuus täytyy varmistaa ja muuttaa tarvittaessa. Saatavilla ainakin hyvin varustetuista elektroniikkaliikkeistä. Musiikkiliikkeistä kysellään sitten tietysti niitä varta vasten kullekin vermeelle tehtyjä virtalähteitä. Sopivuus on taattu eikä muutoksia tarvita, hinta voi välillä heikottaa. |
MV 26.12.2004 19:32:44 | |
---|
Tavaratalot, sähköliikkeet, vaikkapa huoltoasemat ja sieltä mikä tahansa tavallinen 9V DC virtalähde, josta lähtee ainakin 200-300mA. Hinta parhaimmillaan selvästi alle 10€, ongelmana yleensä huono regulointi ja suodatus, jos sellaista ollenkaan. Sopivan liittimen joutuu toisinaan myös piuhan päähän värkkäämään, alkuperäinen kun saattaa olla väärän tyyppinen. Samalla täytyy varmistaa, että liittimen napaisuus on sama kuin pedaalissa. Surinoita yms. häiriöitä torjuakseen noita täytyy usein modata...ellei taitoa ja tarvikkeita siihen ole, hinta/laatusuhde laskee nilkoille äkkiä. Tai sitten hakee laatumerkkejä, kuten esim. Mascotin virtalähteitä. Hinta moninkertaistuu, mutta toiminnan kanssa tulee tuskin ongelmia. Edelleenkin oikea liitintyyppi ja napaisuus täytyy varmistaa ja muuttaa tarvittaessa. Saatavilla ainakin hyvin varustetuista elektroniikkaliikkeistä. Musiikkiliikkeistä kysellään sitten tietysti niitä varta vasten kullekin vermeelle tehtyjä virtalähteitä. Sopivuus on taattu eikä muutoksia tarvita, hinta voi välillä heikottaa. Kiitos paljon. Tämä auttoi! mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Aardfather 27.12.2004 11:45:55 | |
---|
Cry Babyn kanssa kannattaa käyttää patteria, koska wah-pedaalit on herkkiä huminalle, eikä ne syö paljoa virtaa joten patteri kestää pitkään. Ja jos käyttää pedaalien kanssa muuntajaa niin ei kannata ostaa mitään halpaa ja huonoa, koska varsinkin jos pedaaleja on useampia niin hurinaongelmia tulee melko todennäkösesti. Muuntaja on sellainen osa johon kyllä kannattaa sen verran sijottaa että saa kunnollisen ja häiriöttömän. Huonon muuntajan ostaminen on vain rahojen hukkaan heittämistä. - Aardfather |
Boltsa 27.12.2004 12:00:08 (muokattu 27.12.2004 12:00:42) | |
---|
Mulla on ollut parinkin eri säröpedaalin kanssa sitä ongelmaa, että kun on ollut Halpa-Hallista ostettu yleismuuntaja niin se on pitänyt kauheaa särinää kun on polkaissut särön päälle ja ei ole edes soittanut. Ja sitten vaihdoin (kyseessä oli Bossin pedaaleja) siihen Bossin omaan muuntajaan niin se särinä ja rätinä tippui paljon alemmas, sitä ei oikeastaan enää erottanut. Muiden kun säröpedaalien kanssa en ole koittanut, rätiseekö yleismuuntajat, mutta kokemuksesta voin sanoa että on se hintansa mukaista ostaa kunnon muuntaja. No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki! |
mab_ 30.12.2004 09:56:08 | |
---|
Muuntajia etsiessä kannattaa tarkistaa että napaisuus on oikea. Tarkoitan että Bossin pedaalit vaativat liittimessä plussan kehälle ja miinuksen keskelle kun suurinosa muuntajista ja muista laitteista on juuri päinvastoin. Elikkä se liitin mikä tulee pedaaliin kiinni niin se näkyvä osa on tietysti kehä johon tulee plussa ja sisälle miinus. Suurinpiirtein tuon näköinen merkintä pitäisi olla bossiin tulevassa muuntajassa + (o- Kun taas suurimmassa osassa muista laitteista on alapuolella olevan näköinen merkintä. -(o+ |
booster 30.12.2004 10:00:30 | |
---|
Miksei käyttäisi Bossin muuntajaa? Ainakin ennen Bossin pedaalien takuu meni umpeen, jos käytti jotakin muuta muuntajaa kuin Bossin. Ostetaan:
-looppiboksi tai Line Selector
-BOSS Super Overdrive, Overdrive tai Blues Driver
Tarjoa! |