Aihe: Mikäs se biisi olikaan..
1
carlos
19.12.2004 10:05:27 (muokattu 19.12.2004 10:06:14)
Eli kun teillä tietenkin pyörii melodioita/riffejä päässä ja niitä itseksenne hyräilette,niin tuleeko koskaan tilannetta,että ette voi muistaa mistä biisistä tämä kohta on?

Itselläni tulee aina toisinaan. Eilen nukkumaanmennessä mulla rupes yks kohta jostain biisistä soimaan päässä. Sit kauan mietin,että mistä tää on ja koitin muistella,että miten se biisi ennen/jälkeen tota kohtaa meni.. Kävin sitten muutamia CD:itä ja Minidiskejä läpi,kunnes biisin löysin. Hellacoptersin Hurtin' time oli kyseessä.

EDIT: sori,luulin olevani tuolla Musiikkiin liittymättömät aiheet -osiolla kun tätä kirjoittelin.. eli modet vois tän kait sinne siirrellä.
Standin' with the fury that they had in '66
Härski
19.12.2004 10:15:18
Täähän on ihan oikeassa paikassa.

Mulle on käynyt usein niin (jotenkin outoa), että mielessäni pyörii riffi tai melodian pätkä, jonka luulen keksineeni itse. Sitten jonkun ajan päästä kuulen sen radiosta ja totean, että perkele. Yleensä just niin päin, etten ole missään nimessä biisiä kuullut, mutta riffi on mielessä pyörinyt.
lxi
19.12.2004 12:17:43
Juu, yhtenään. Joskus meni tolkuttoman kauan kun yritin paikantaa erästäkin kitarajuttua, ja lopulta se löytyi, Soundgardenin Switch Opens -biisistä.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
Mako
19.12.2004 12:25:42 (muokattu 19.12.2004 12:27:28)

Eli kun teillä tietenkin pyörii melodioita/riffejä päässä ja niitä itseksenne hyräilette,niin tuleeko koskaan tilannetta,että ette voi muistaa mistä biisistä tämä kohta on?

Kyllähän näitä tapahtuu. Joskus muistaa melodia, hetken päästä soittimen millä se on soitettu/biisin sanat, sitten alkaa hahmottaa missä kappaleen on kuullut ja yleensä lopulta muistaa mikä biisi se olikaan.

Muuten, menee ohi aiheen, muttei viitsi uutta threadiakaan aloittaa.. Mikä biisi (saattaa olla sanat hieman pielessä): "miksi kuljen, olen koditon, miksi niinkuin tuulen mieli on / miksen toisten lailla kotiin jää, missä lienee tuulen määränpää". Onko Agentsia vai Baddingia. Vai Agentsia/Baddingia, hehe. Kappale oli muistaakseni tyyliltään semmonen Agents-tyylinen kitarahuttu, liekö alunperin venäläinen kansanlaulu tms. Tietääkö kukaan kappaleen nimeä.. Ahistaa :/
"I must create a system or be enslaved by another man's; I will not reason and compare: my business is to create."
-William Blake
carlos
19.12.2004 13:09:27 (muokattu 19.12.2004 15:43:44)
Muuten, menee ohi aiheen, muttei viitsi uutta threadiakaan aloittaa.. Mikä biisi....
äkälää.as
Mako
19.12.2004 15:25:45 (muokattu 19.12.2004 15:47:35)

Aha. No hajoa siihen.

Sähän oot gänässä. Kohta saadaan bannaania.

Ei uskalla postata uutta viestiä.

Mä alan kirjoittaa kaikki juttuni tähän! Innovaatio. Pidennän vaan tätä viestiä. Näin.
"I must create a system or be enslaved by another man's; I will not reason and compare: my business is to create."
-William Blake
carlos
19.12.2004 15:43:18
Aha. No hajoa siihen.

arvasin. ja hajoa.nn
Toveri
19.12.2004 18:14:13

Oltiin Helsingissä, Pakkahuoneen laiturissa tolla meidän sotalaivalla. Lähdettiin siitä sitten PIV:lle ja päätettiin kaverin kanssa mennä katsomaan jotain leffaa, kun seuraavana päivänä piti olla superskarppina tai jotain vastaavaa. "Mean Girls" -niminen teinileffa sopi sen hetkiseen mielentilaan loistavasti. Pätkän lopussa rupesikin soimaan joku perkeleen tutun kuuloinen biisi. En tunnistanut sitä heti, sitten unohdin jossain vaiheessa miten se biisi edes menee, mutta sain sen kuitenkin kaiveltua takaisin mieleen. Siinähän sitten oli vielä näppärä tuplagines edessä, joka aiheutti parin viikon ajan aivan uskomattoman paljon harmaita hiuksia. Netistä löytyi vastaus, kun pääsin himaan. Se oli Orbitalin "Halcyon + On + On".

Oli kyllä vittumaista, kun kahden viikon ajan päässä soi vaan yksi biisi.
Oon vaarallinen(Pastilli?). Janoatko mua?
Brother J
24.12.2004 15:09:04
arvasin. ja hajoa.nn

tiesin. että mitä,nn?
"It takes real eyes to realize."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)