cr4b 22.12.2004 20:09:17 | |
---|
Moi Mulla on nyt pari kuukautta ollut tällainen kipu vasemman käden sormien keskinivelissä. Eli sattuu kun koukistaa sormia paljon. Kyseinen kipu alko kun olin soittanut n. 3 viikkoa. Kävin lääkärissä, ja mitään vikaa ei todettu. Kellään ollu mitään vastaavaa koskaan? |
Twist 22.12.2004 23:33:02 | |
---|
Paljos sä olet soitellu? Mulla kyllä on ollu sellanen "vika" myös. Mutta se johtu siitä kun tuli sormiin kohdistuvaa painetta kun pitää joka kielessä käyttää sormi... jätä väliin vähän sitä soittamista.. vähentämällä. "I didn't see the show, but i know it was good!" |
Playboy 23.12.2004 01:59:06 (muokattu 23.12.2004 01:59:48) | |
---|
Siis olet juuri aloittanut soittamisen??Toi on ihan normaalia varsinkin jos olet soittanut ahkerasti..sormet eivät ole tottuneet rasitukseen vielä.. Jos yhteiskunta olisi poliisiasema tai jokin kartano, nii mä oon se koira joka kusee sen takapihalle.. |
baron 23.12.2004 03:11:50 | |
---|
Moi Mulla on nyt pari kuukautta ollut tällainen kipu vasemman käden sormien keskinivelissä. Eli sattuu kun koukistaa sormia paljon. Kyseinen kipu alko kun olin soittanut n. 3 viikkoa. Kävin lääkärissä, ja mitään vikaa ei todettu. Kellään ollu mitään vastaavaa koskaan? Sulla on ihan normaali aloittelevan trumpetistin oire. Sun pitää siirtää soitin vähän enemmän alasuuntaan, niin korjautuu. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
MrQ 23.12.2004 05:58:36 | |
---|
Nielet kivun ja venyttelet sormia malliin spagaatti. painelet harjoitusmuodollisesti kieliä tms. hieman kovempaa silloin tällöin, ja muutoinkin treenaat sormiasi. Kivun pitäisi mennä pois noin puolessa vuodessa. Kukaan ei sanonut että tämä hauskaa olisi ennenkuin osaa. Mitä kukaan täällä tunnetusti ei osaa vieläkään :D |
Strutsi 23.12.2004 13:38:11 (muokattu 23.12.2004 13:38:55) | |
---|
Mulla on joskus samainen kipu, ja juuri keskarissa. Pidin vain pari päivää paussia soittamisesta ja se hävisi. "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Order 23.12.2004 15:24:08 | |
---|
Huomasin tossa että kun oon nyt soitellut seisaaltaan, niin nopeammat alakielillä riffittelyt kuten esim joku mokoma aiheuttavat hieman kipua ranteeseen. Johtuu varmaan siitä että ranne on niin vänkyräkulmassa. Kitaran nosto voisi auttaa mutta se on jo nyt aika ylhäällä. Istualtaan tätä ongelmaa ei taas ole. We oil the jaws of the war machine and feed it with our babies.
Pastilli? |
Jesus Muerte 23.12.2004 17:05:03 | |
---|
Huomasin tossa että kun oon nyt soitellut seisaaltaan, niin nopeammat alakielillä riffittelyt kuten esim joku mokoma aiheuttavat hieman kipua ranteeseen. Johtuu varmaan siitä että ranne on niin vänkyräkulmassa. Kitaran nosto voisi auttaa mutta se on jo nyt aika ylhäällä. Istualtaan tätä ongelmaa ei taas ole. Nosta sitä kitaraa. Nuo huonot ranteen kulmat on varmasti lopettanut enemmän soittouria kuin kaikki päihteet yhteensä. |
Soitan siis kitaraa... Oon soittanu nyt jotain 3,5 kk. Joo kiitti vastauksista. Onko siis niin että pitää vaan venytellä ja sitten se kipu menee ohi itekseen? |
_oSKu_ 25.12.2004 12:27:04 | |
---|
En nyt viittiny uutta topiccia alottaa niin pistämpä tähän. Eli sain eilen ensimmäisen sähkökitaran nyt sitten ja heti ekan illan jälkeen rupes sattuun ranteeseen, vaikken soittanu edes paljoa. Soitin ihan istualteen mutta ilman hihnaa. Missään asennossa pitäs soittaa ettei ranne katkee? Tää on tämmönen stratokopio niin yläsarvi ottaa ikävästi rintaan jos lapaa nostaa ylemmäs. Ehkä en vaan osaa. |
tommiot 25.12.2004 13:31:55 | |
---|
En nyt viittiny uutta topiccia alottaa niin pistämpä tähän. Eli sain eilen ensimmäisen sähkökitaran nyt sitten ja heti ekan illan jälkeen rupes sattuun ranteeseen, vaikken soittanu edes paljoa. Soitin ihan istualteen mutta ilman hihnaa. Missään asennossa pitäs soittaa ettei ranne katkee? Tää on tämmönen stratokopio niin yläsarvi ottaa ikävästi rintaan jos lapaa nostaa ylemmäs. Ehkä en vaan osaa. Koita olla jännittämättä kun soitat. Taitaa olla ihan normaalia kun aloittelee soittamista, että vähän ranne kipeytyy. Sit vaan pidät taukoa. Pastilli? |
Bentley 30.12.2004 14:58:43 | |
---|
Tuli sellanen asia mieleen kun joskus Michaen Angelon opetusviedoita kattelin nii siitä jäi se mieleen ainaki et sormet ei sais mennä "baananille" soittaessa koska se heikentää niveliä. Eli sormet eivät saisi taittua taaksepäin, vaan niin kuin ne luonnollisesti taipuvatkin kämmenpohjaan päin. Tosin se aiheuttaa ongelmia vasta usean vuoden jälkeen ma luulen? For those who can't be without the music! |
Paijukainen 01.01.2005 02:01:12 | |
---|
sama onkelma oli täällä ja vaivaa satunnaisesti edelleen. korjaantuu vaan pitämällä taukoa ei sitä nyt itseään viitsi kiduttaa vaan soittamalla lisää. vai pitäisikö? tuskin. sama ongelma tuli huilua aloitellessa oik.käden pikkusormeen, häiriintyi koko sormi ja tunninkin soiton jälkeen ei totellut enää mitään käskyjä "sätki" vaan oman tahtonsa mukaan saati sitten jos olisi pitäinyt soittaa. samaa kokemusta? soittaminen on ainakin tapa unohtaa kaikki muu |
Strutsi 01.01.2005 11:12:16 | |
---|
Myös tämä sormien nivelien naksauttelu on pahasta, kokemusta on. Minun niveleni kääntyvät liikaa väärään, suuntaan. Se voi aiheuttaa ongelmia soitossa. Kun vasen käsi on otelaudalla ja nivel taipuu väärään suuntaan, niin painallukseen ei saa aina tarpeeksi voimaa. "I've gone where the hand of man has never set foot." |
saha 01.01.2005 13:51:35 | |
---|
Mulla oli kädet paskana alkuaikoina aika usein. Opin sitten myöhemmin että se johtui liiasta jännittämisestä barreissa. Sarvesta härkää, sahalla puuta. |
Dutteri 01.01.2005 15:40:19 (muokattu 01.01.2005 15:40:52) | |
---|
Venyttele sormia.. Suosittelen. Alotettelevalle hyvnkin ominainen ongelma. Ja kyllä se siitä kun sormet vahvistuu. Niin ja liika jännittäminen sormissa on pahasta. Joskus sitä saattaa herätä keskellä yötä ajattelemaan sitä hämmentynyttä onttouden tunnetta, joka on täynnä koloja, jotka eivät koskaan täyty..IMIK #13 Pastilli? |