Aihe: Mikit Epiphone LP Standardiin..
1 2
LMN
23.12.2004 14:02:20

Ensimmäiseksi haluan sanoa, että kyllä, olen käyttänyt hakua ja hyvin löytyikin tietoa, näitä mikkiketjuja onkin varmaan miljoona, mutta kun en niistä hirveästi apua itselleni saanut.

Asiaan. Minulla on vuoden 2003 Epi LP, käsittääkseni runko materiaalit ovat mahonki, leppä, vaahteraviilu ja set neck-kaulan pitäisi olla mahonkia. Olen pähkäillyt mikkien vaihtoa siitä asti kun kitaran uutena ostin, eli noin vuoden ajan. En kumminkaan ole päässyt selvään lopputulokseen, että mitkä mikit hankin, koska olisi hyvä löytää ne oikeat ikään kuin ensimmäisellä kerralla. Olen tutkinut EMG:n, DiMarzion ja Duncanin sivut miljoonaan kertaan, mutta kun en vain osaa päättää.

Musiikkimakuni on käytännössä rock, mutta mikkien tulisi taipua myös rankemman hevin ja metallin soitteluun. Tilapäisiä herkistelyjä unohtamatta. Itse olen miettinyt tallaan jotain näistä: 59, JB, Custom, Distortion Duncanilta, Paf Pro, Norton, Super Distortion DiMarziolta. Kaulaan: 59, Jazz Duncanilta tai Paf Pro Dimarziolta. Passiivimikkejä siis haen.

Olisi kiva kuulla kokemuksia näistä mikeistä lähinnä Epin Les Pauleissa. Auttakaa hulluuden partaalla olevaa nuorta miestä!

OT: Onko näissä Epin Les Pauleissa mikkivalitsimen ollessa keskiasennossa molemmat mikit puolitettuina vai miten? Mielestäni paras clean lähtee tuossa asennossa ja pitäisi tietää ostanko uudet mikit neljällä johtimella.
Juzzu
23.12.2004 14:05:00
Olisi kiva kuulla kokemuksia näistä mikeistä lähinnä Epin Les Pauleissa. Auttakaa hulluuden partaalla olevaa nuorta miestä!

OT: Onko näissä Epin Les Pauleissa mikkivalitsimen ollessa keskiasennossa molemmat mikit puolitettuina vai miten? Mielestäni paras clean lähtee tuossa asennossa ja pitäisi tietää ostanko uudet mikit neljällä johtimella.

Mullon epissä ollut PRS:n vintage bass ja Hot, Fat&Scream sekä Duncanin JB&Jazz. Kummatkin toimi, soundi kasvaa potenssiin monta vrt. orkkismikit.

Duncanien kanssa nyt ei voi paljoa vikaan mennä, kunhan vaan valkkaa sellaiset jotka miellyttää kuvausten perusteella - ne kun pitävät vähän paikkansa.

Itse suosittelisin '59 settiä LP:iin. Toimii.
Let me go. Let me go. Let me seek the answer that I need to know. Let me find a way. Let me walk away. Through the Undertow. Please let me go
PoLFus
23.12.2004 16:56:15 (muokattu 23.12.2004 16:56:28)

Itse vaihdoin omaan epariini (90-luvun alusta) kaulaan DiMarzion PAF pro:n ja tallaan DiMarzion Evolutionin ja pelittää uskomattoman hienosti. Hyvä balanssi ja rikas soundimaailma yksittäin ja yhdessä. Säröllä ja puhtaalla.
IRC-lakko-päiväkirja , menestys, vai menetys?
kulmahiomakone
23.12.2004 17:01:34 (muokattu 23.12.2004 17:02:35)

En tiedä, mutta arvaan että keskiasennossa molemmat mikit ovat kokonaisuudessaan käytössä ja rinnan. Näin on yleensä tuon hintaluokan h-h -kitaroissa. Eli et tarvitse sitä saundia varten nelijohtimisia mikkejä - puolittamiseen riittää tosin kolme johdinta (plus kuori).
Dr. Love
23.12.2004 17:54:35
Itse olen ajatellut hankkia omaan les pauliini duncanin custom customin tallaan. Ei ole tosiaankaan helppoa päättää minkä mikin hankkia loppupeleissä kun vaihtoehtoja on niin mielettömästi.
Kaljaa ja rockia!
otto_t
24.12.2004 00:50:26
Millainen tuo Duncanin Distortion on? Jos verrataan sitä vaikka Gibsonin 498T:en? Kun tuo Tokai hieman tuntuisi uusia mikkejä kaipaavan... tässä tosiaan pähkäillään vielä että änkisikö tallaan JB:n vai ton Distortionin.
Jos ei mitään asiaa ole niin voi olla myös hiljaa
fox
24.12.2004 01:33:33

En tiedä, mutta arvaan että keskiasennossa molemmat mikit ovat kokonaisuudessaan käytössä ja rinnan.

Perus kahden humbukkerin kytkentä. Vaatii vähän lisäkytkimiä ja modausta jos ne sarjaan haluaa, ja siinä vaiheessa olisi pakollista tuo 4+ johdotus. Mikkiasiaan en osaa sanoa mitään, se on niin soittaja- ja soittotyylikohtaista.. Toki hyviä vinkkejä tuolla on sulle jo tullutkin..
(Tammikuussa paneudun huolella asiaan, hommasin vähän päälle kahdellasataa greenburst Epi-puhelimen. Projektikunnossa on se, luulen. Standard Plus. Leppäkansi loimuvaneerilla, joten tulee katsoa miltä soundaa. Liikkeelle aion lähteä "romukopasta" löytyvällä Super Distortion - Paf Pro parilla..
Härski
24.12.2004 11:56:21
Millainen tuo Duncanin Distortion on? Jos verrataan sitä vaikka Gibsonin 498T:en? Kun tuo Tokai hieman tuntuisi uusia mikkejä kaipaavan... tässä tosiaan pähkäillään vielä että änkisikö tallaan JB:n vai ton Distortionin.

Disti on semmoinen erotteleva ja särmäkäs. Rockiin ja heavyyn.
LMN
28.12.2004 11:29:33

Kiitos kaikille vastanneille.

Tulin siihen tulokseen, että hankin todennäköisesti jotkut ulostuloltaan hieman hillitymmät mikit. Taipuupahan siten myös puhtaat hiukkasen paremmin.

Täytyy sitten, kun olen mikit hankkinut, kirjoitella vähän muutoksista saundissa jne.

Hyviä apuja löytyi, eikä kertaakaan tullut "käytä hakua" kommentteja :)
PoLFus
28.12.2004 11:38:08

Ehkä kent armstrongin humpukkerikokoiset P-90 mikit olisivat HYVÄ ja halvempi vaihtoehto.
IRC-lakko-päiväkirja , menestys, vai menetys?
fox
28.12.2004 11:42:18

Ehkä kent armstrongin humpukkerikokoiset P-90 mikit olisivat HYVÄ ja halvempi vaihtoehto.

Mikä ettei, muttei mun mielestä alkuperäisen kysyjän kuvioihin sovi...Tuohon perinne-juttuun vois kyllä olla omiaan, jota sä varmaan tarkoititkin..;) Mutta siihen kävis vaikka PAF - PAF Pro parikin, ehkä jokseenkin hyvinkin. Toki maailma on täynnä kokeilemisen arvosia yhdistelmiä, soittaja- ja soitinkohtasta on kovin tuo mikkivalinnan teko. Mutta saahan sitä ehdotelmia heittää...
Aivan hyvä "perinneosasto"soundi löytyy muuten myös Ibanetsin Super58-mikeistä... :)
Juzzu
30.12.2004 10:08:44
Vaihda siihen Epiin tällainen mikki!
http://members.aol.com/wilko/keeblerone.jpg
Öhlöm Köhlöm
Härski
30.12.2004 11:09:09

No voi jumalauta!
miktol
30.12.2004 11:46:08

Aika stylee! :)
LMN
22.01.2005 13:09:13 (muokattu 22.01.2005 13:09:51)

No niin, nyt on sitten uudet mikit saatu Epiin kiinni. Hankin DiMarzion Paf Pro -parin (kiitos Velli), ja mukavaltahan nuo tuntuvat.

Erityisesti "harmoniksit" vingahtelee paljon mukavammin kuin noilla Epin alkuperäisillä mikeillä ja erottelevuuskin kasvoi toiseen potenssiin. Sinänsä muuten perussoundiin tuo mikkien vaihto ei pahemmin vaikuttanut, mitä nyt kirkkautta tuli hieman lisää ja se on plussaa minulle.

Semmoiset all-around mikit nuo ovat, joten kyllä niillä hevistely ja herkistely kummatkin mukavasti taittuu. Vaihdatutin mikit Ja Se Soi:ssa täällä Jyväskylässä ja samalla huollatin myös tuon kitaran, niin kyllä nyt passaa soitella oikein olan takaa. Mutta nyt takaisin soittamaan...
fox
22.01.2005 13:56:45

(Tammikuussa paneudun huolella asiaan, hommasin vähän päälle kahdellasataa greenburst Epi-puhelimen. Projektikunnossa on se, luulen. Standard Plus. Leppäkansi loimuvaneerilla, joten tulee katsoa miltä soundaa. Liikkeelle aion lähteä "romukopasta" löytyvällä Super Distortion - Paf Pro parilla..

No nii, nyt on sitten kahdesta Epipuhelimesta kokemusta, ensin oli yks tilaustyö ja kas, greenburstikin on saapunut! Ja purettu osiin. Havaintoja seuraavia, molemmat samaa mallia, joten nyt on hieman otantaa: Malli ensiksi on siis Std Plus -Limited Edition lukee lavan takana. Runko mahonkia, kaula pääosin, tosin tuossa omassa näyttäs lapa olevan vaahteraa (tai h*tin kovaa Filippiinin mahonkia eli lauaa, väristä päättelin) eli lapa ja loppu kaulaa scarf-jointattu, ei yhtä puuta vannesahattuna. Heeliin eli kaulan loppuosaan liimattu "apupala" eli kaula tehty ohuesta lankusta.
Runko molemmissa yksilöissä mahonkia, yhdestä palasta, kansi yllätti, on kokopuuta se, ja molemmissa loimua hyvin, omassa vihreessä oikeen AAA-mitalla..=) Viilukanneksi luulin, mutta talttaaminen kertoi muuta.
Virittimet molemmissa yksilöissä hempulat Kluson-kopiot.
Mikit Epiphonen logolla, hyvät perusmikit. Tuon omani uskalsin jopa purkaa kokonaan, oli tosi hyvin vahattu humbukkeri se.
Vaihtoon kuitenkin, kun oli niin komeakantinen niin laitoin etumikiks DiMarzion Bluesbuckerin ja takamikiksi ´57 Classic- Gibsonin. Kertoilen sitte miltä kuulostaa kun saan kasaan sen...
Jeetossu
24.01.2005 13:38:18
Onkos kellään kokemuksia Duncanin Alnico Pro 2 Mikeistä Epiphonen Les Pauleissa?
Twistyh
10.10.2006 20:08:21
Onkos kellään kokemuksia Duncanin Alnico Pro 2 Mikeistä Epiphonen Les Pauleissa?

Niin onko kellää kokemusta?
Uhi
13.10.2006 00:18:26
Duncanin JB&Jazz setillä et varmaan kovin metsään voi mennä...
+ saat ne suht. huokeaan hintaan hot rodded settinä thomannilta 125€.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)