Aihe: Fiksu Jazz-tyyppinen etumikki?
1
rijopu
22.12.2004 19:00:42 (muokattu 22.12.2004 20:05:03)
Onko basismimiehillä vinkkejä fiksuksi etumikiksi musarimikin kaveriksi?

Olen nikkaroimassa tällä kertaa itelleni 5-kielistä pulttikaulaista "funky"-bassoa. Takamikiksi tulee musarityyppinen humbucker -mikkikombinaatio (tiedän..tiedän.. kyllä se pelittäisi yksinkin!) ja eteen haluasin yksikelaisen Jazz-tyyppisen mikin. Basson kaula on vahteraa ja runko saarnia.

Haluaisin erityisesti vinkkejä DiMarzionin ja SeymourDuncanin mikeistä. Kyllä muutkin vinkit huomioidaan.

Kriteerit:
- Jazz-mikin mallinen
- Ei saisi olla aktiivinen (vaikka en niitä vihaakkan)
- Pitäisi olla hurinaton
- 5-kieliseen bassoon

No siitä vaan vinkkejä antamaan!
No, se on semmoista suomalaista...
pardy
22.12.2004 19:09:21

Onko basismimiehillä vinkkejä fiksuksi etumikiksi musarimikin kaveriksi?

Olen nikkaroimassa tällä kertaa itelleni 5-kielistä pulttikaulaista "funky"-bassoa. Takamikiksi tulee musarityyppinen humbucker -mikkikombinaatio (tiedän..tiedän.. kyllä se pelittäisi yksinkin!) ja eteen haluasin yksikelaisen Jazz-tyyppisen mikin. Basson kaula on vahteraa ja runko saarnia.

Haluaisin erityisesti vinkkejä DiMarzionin ja SeymourDuncanin mikeistä. Kyllä muutkin vinkit huomioidaan.

Kriteerit:
- Jazz-mikin mallinen
- Ei saisi olla aktiivinen (vaikka en niitä vihaakkan)
- Pitäisi olla hurinaton

No siitä vaan vinkkejä antamaan!

DiMarzion DP123 on loistava. SD:n QP:t myös erinomaisia. Voisin kuitenkin veikata että tuo DP123 sopisi tuohon käyttötarkoitukseen paremmin.. Ja täyttää kaikki asettamasi kriteeritkin.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=77681
Joo. Ei siinä.
Prowleri
22.12.2004 19:31:11
Duncanin Hot for Jazz onpi erinomainen kaulaan mutta yksikelainen. Kuvittelisin että suunnilleen samaa tasoa olisi stacked-mallinsakin.
"Ei niin, mutta ei toki huonoakaan. Eivät soittimet yleensäkään tee kenestäkään yhtään mitään." -Ylläri
rijopu
22.12.2004 19:51:41
Tuota DiMarzion DP123 ei taida saada viisikieliseen bassoon!?!

HÖH! Vaikutti lupaavalta mikiltä!
Novis_3
22.12.2004 20:13:37
Tuota DiMarzion DP123 ei taida saada viisikieliseen bassoon!?!

HÖH! Vaikutti lupaavalta mikiltä!

DiMarzio on kyllä hyvä merkki, tosin mulla vaan kokemuksia tosta Model Onesta, mut täsä olis 5-kieliseen marziota:

http://www.guitar.com.au/pickups/dimarzio/bass/u_jazz_5.html
rijopu
22.12.2004 21:28:43
Tsekkasin netistä tuon Duncanin Hot for Jazz -mallin ja ei sekään huono vaihtoehto ole.

Pitää huomenna käydä Musamaailmassa ja Levytukussa kyselemässä saatavuuksia.
rijopu
23.12.2004 11:31:33
Tuo Delano on mulle uusi tuttavuus, joten pitää tutustua. Näköjään mallistosta löytyy suoraan musarin takamikin kaveriksi suunniteltuja malleja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)