drlecter 22.12.2004 11:35:32 (muokattu 22.12.2004 11:58:19) | |
---|
Jeeps Aattelin vaihtaa tune-o-matic tyyppiseen tallaan ne edes/taas liukuvat pienet tallapalat. Onko ne mutterit yleensä miten kovasti tiukottu sinne kiinni, pitääkö käyttää väkivaltaa? http://koti.mbnet.fi/fbfh/sekteri.jpg A-kieli meinaa katketa kovin tiheään käteni piiskatessa sitä ja onhan paloissa selvästi ruostetta havaittavissa. Tuntuisi että tonepro's talla ei ole kovin hyvälaatuisesta metallista tehty. |
SirElwood 22.12.2004 13:43:33 | |
---|
A-kieli meinaa katketa kovin tiheään käteni piiskatessa sitä ja onhan paloissa selvästi ruostetta havaittavissa. Tuntuisi että tonepro's talla ei ole kovin hyvälaatuisesta metallista tehty. Ensiavuksi vois näyttää vähän viilaa noille paloille, jos kielet katkeilee... Siinä voi olla joku terävä kulma tms. joka napsauttaa kielen poikki. |
Juzzu 22.12.2004 13:57:07 | |
---|
Onko ne mutterit yleensä miten kovasti tiukottu sinne kiinni, pitääkö käyttää väkivaltaa? Öö... Tarkoitatko noiden tallapalojen ruuveja? Ei niitä ole mihinkään tiukattu, siinähän ne pyörivät kun otat ruuvarin käteen ja kokeilet. Onko maailma tosiaan mennyt siihen että ensin otetaan kuvat, laitetaan ne nettiin ja kysytään perään ennen kuin edes kokeillaan itse? Anteeksi avautuminen jos olen ymmärtänyt väärin. Jos tarkoitit Toneprosin ruuveja, niin niistä ei ole kokemusta. Niiden ajatushan on vain kiristää tallan vaakaosa pystytappeihin, tuskin ne missään järin kuolettavassa momentissa ovat. Muttereista en sitten tiedä. Let me go.
Let me go.
Let me seek the answer that I need to know.
Let me find a way.
Let me walk away.
Through the Undertow.
Please let me go |
drlecter 22.12.2004 14:40:45 (muokattu 22.12.2004 14:43:17) | |
---|
Öö... Tarkoitatko noiden tallapalojen ruuveja? Ei niitä ole mihinkään tiukattu, siinähän ne pyörivät kun otat ruuvarin käteen ja kokeilet. Onko maailma tosiaan mennyt siihen että ensin otetaan kuvat, laitetaan ne nettiin ja kysytään perään ennen kuin edes kokeillaan itse? Anteeksi avautuminen jos olen ymmärtänyt väärin. Saat anteeksi. Siinä kuvassa ei tosiaan näy niitä takapuolen muttereita jotka pyörivät sen ruuvin mukana. Onko esim gotoh tallojen kultaus tehty samoin kuten tonepro'sin kultaus. Ruostuuko yhtä herkästi? |
fox 22.12.2004 15:05:16 | |
---|
Saat anteeksi. Siinä kuvassa ei tosiaan näy niitä takapuolen muttereita jotka pyörivät sen ruuvin mukana. Onko esim gotoh tallojen kultaus tehty samoin kuten tonepro'sin kultaus. Ruostuuko yhtä herkästi? Tuota, Erlewine kehottaa lämmittämään ruuvia esim. kolvilla, se voi olla liimattu..Sitte ruuvari ja SOPIVA avain käteen ja vääntöä.. "Myötäpäivään myllyt pyörii, vastapäivään ruuvit aukee" Kannattaa toki ottaa se talla irti kitarasta, ettei tuu skraadia kanteen. Kun ruuvimeisseli lipsahtaa kuitenkin, sanoo hra Murphy... Kultaukset on kautta aikojen olleet japsien ynnä itämaan vehkeitten heikko kohta, helposti kuluvaa on kultansa...Ruostumisesta en tiedä, toki hiki ruostuttaa herkästi, mutta kuivata kannattaa, jos kovin on tullu lämmin... |
Tim 22.12.2004 15:23:35 (muokattu 22.12.2004 15:24:37) | |
---|
Onko esim gotoh tallojen kultaus tehty samoin kuten tonepro'sin kultaus. Ruostuuko yhtä herkästi? Hyvin luultavasti ton tallan pohjassa lukee tyyliin 'made for tonepros by gotoh'. Joten aivan sama talla se on. Tonepros vaan poraa 2 reikää, tökkää niihin ruuvit, ja tuplaa tallan hinnan. Ei sillä että morkkaisin valintaasi, hommasin ite just tommosen :P On vielä vaan paketissa. Edit: Oudon lähellä sulla tossa noi string through reijät. Ottaa kielet tohon tallaan. |
Juzzu 22.12.2004 15:48:53 | |
---|
Tuo mutteri on laitettu tuonne vain sen takia että ois kierteellä joku johon ottaa kiinni. Mun ymmärtääkseni ei tartte muuta kuin ruuvarilla vaan ruuvata ruuveja, kierremutteri pysyy paikallaan. Muistanen (ehkä) nähneeni TOM-versioita joissa tuota mutteria ei ole ollenkaan, vaan tallan päässä vain kierrerreikä. Let me go.
Let me go.
Let me seek the answer that I need to know.
Let me find a way.
Let me walk away.
Through the Undertow.
Please let me go |
kulmahiomakone 22.12.2004 18:31:52 | |
---|
"Myötäpäivään myllyt pyörii, vastapäivään ruuvit aukee" KErran porakoneen istukkaa irroittaessani kirosin ankarasti... ihan vain siksi, etten ajatellut, eikä tullut mieleenkään vääntää myötäpäivään. "Kerron julkisesti tyhmäilyistäni" osa 879823 |
Explorer 22.12.2004 20:09:11 | |
---|
Onko esim gotoh tallojen kultaus tehty samoin kuten tonepro'sin kultaus. Ruostuuko yhtä herkästi? Tuotanoin, muuhun kantaa ottamatta mulla on kitara jonka tonepros-tallan on tehnyt Gotoh... This fractal illusion burning away all structure toward the obscene. |
fox 23.12.2004 00:04:32 | |
---|
Mun ymmärtääkseni ei tartte muuta kuin ruuvarilla vaan ruuvata ruuveja, kierremutteri pysyy paikallaan. Muistanen (ehkä) nähneeni TOM-versioita joissa tuota mutteria ei ole ollenkaan, vaan tallan päässä vain kierrerreikä. On niitä sellaisiakin, joissa on "molemmista päistä" pidettävä kiinni, jotku Schallerit esim. Ja ne onkin jollain Kissalan poikien liimalla varmistettu,kolvia saa melko kuumana pitää ennenkuin helpottaa.. Iban Gibraltareissa on ruuvi ja mutteri, mutteri on liimalla myös.. Ja tuo sun kuvailemashan on se ihan yleisin TOM talla..kierteellä tai kierteettömänä.. |
Niskamies 23.12.2004 00:50:29 | |
---|
Kyllä ton pitäisi olla ihan oikea Tone Pros. Tai jos ei ole, niin puhuu Schecterin asiakaspalvelu paskaa eikä ole mun C-1 FR:ssäkään OFR:aa. Meitsi on meshissä. |
|
drlecter 23.12.2004 13:40:06 | |
---|
Aikas helppo homma se oli. Ei ollut liimaa laitettu ruuvin ja mutterin liitoksiin. |
drlecter 20.11.2005 11:34:10 (muokattu 20.11.2005 11:51:14) | |
---|
|