hognabbt 21.12.2004 20:42:20 | |
---|
Kuuntelin tuossa moista kappaletta joka taitaa olla joku ruotsin euroviisuehdokas n. 10 vuoden takaa..Erittäin hieno ääni on laulajalla. Mutta suurin kysymysmerkkini lie että miksi ihmeessä kappale on äänitetty jostain ihme sävellajista joka on 1/4 nuottia G yläpuolella, eli keskellä G:tä ja G#? Onko tätä käytetty kenties joissain muissakin kappaleissa vai mikähän mahtaa olla homman nimi? Vähän vaikeaa soittaa kitaraa levyn mukana ku kaikki soinnut kuullostaa ylihämäriltä ;) |
Nuages 21.12.2004 21:00:09 (muokattu 21.12.2004 21:00:37) | |
---|
En ole tuota mainittua biisiä kuullut, mutta olisikohan vaikkapa ihan tahaton studiomoka, tai jotain sinnepäin.. Viritä kitara sen levyn mukaan! |
hognabbt 21.12.2004 21:21:56 | |
---|
En ole tuota mainittua biisiä kuullut, mutta olisikohan vaikkapa ihan tahaton studiomoka, tai jotain sinnepäin.. Viritä kitara sen levyn mukaan! Joo kyllä mä sen tiiän, ja olen virittänykkin...en kyllä usko että on tahaton studiomokakaan koska siinä soitetaan myös pianoa, ja tuskinpa piano olis epävireessä. Oliskohan mahollista että kappaletta olis jotenki "pitchattu" siis miksauksen yhteydessä nostettu? En nyt usko mutta..aika ihme homma...koittakaapa tsekata jos ette o jo tsekannu... |
Nuages 21.12.2004 21:52:44 | |
---|
Oliskohan mahollista että kappaletta olis jotenki "pitchattu" siis miksauksen yhteydessä nostettu? Tuota juuri tarkoitin sillä mokalla. |
jonnevaltonen 21.12.2004 22:17:08 (muokattu 22.12.2004 03:10:34) | |
---|
Tuo on ainakin äänitysjutuissa vanha kikka. Nostetaan biisiä hieman ylemmäs, niin kappale kuulostaa hieman pirteämmältä kuin muut. Tahi vaihtoehtoisesti lasketaan, niin kuulostaa surullisemmalta.. Muistelisin ainakin Madonnan tuottajien käyttäneen kyseistä kikkaa aikoinaan.. Voipi myös olla, että kappaleesta on tullut yksinkertaisesti liian hidas ja biisiin on lyöty vähän ryhtiä sitä nopeuttamalla. Tai jos nauhurit ovat olleet eri nopeuksisia kun kakku on viety masterointiin.. Voipi siinäkin mennä tempot = sävelkorkeudet sekaisin. Jonne HEY!. That sample is 360 degrees out of phase! |
baron 22.12.2004 09:36:08 | |
---|
Vaikka on joku lähes sata vuotta vanha suositus, että A olisi 440, niin mikään ei velvoita sitä noudattamaan eikä sitä noudatetakaan, tavanomaisia ovat 440-445 ja vieläkin "eksoottisemmat" eli ei voi olla väärin, joka pumppu saa käyttää tasan sitä mitä itse haluaa. Jostain Googletin, että A:n taajuus on vaihdellut sinä aikana kun tietoa on ollut saatavissa jostain alle 400:sta yli 500:n. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
hognabbt 22.12.2004 17:25:31 (muokattu 22.12.2004 17:25:49) | |
---|
Vaikka on joku lähes sata vuotta vanha suositus, että A olisi 440, niin mikään ei velvoita sitä noudattamaan eikä sitä noudatetakaan, tavanomaisia ovat 440-445 ja vieläkin "eksoottisemmat" eli ei voi olla väärin, joka pumppu saa käyttää tasan sitä mitä itse haluaa. Totta, mutta uskoisin kyllä tosiaan kuten muutkin tuossa tuumaili että kyseessä on studio "boosti" joka on kyseessä..tuskinpa mikään piano sentään olisi vahingossa säädetty keskella A ja A#. Eikä ainakaan yhen kappaleen tähen mitään pianoita säädetä 1/4 osa nuottia ylöspäin. |
Näinhän se on. Tasaan varttinuotin verran yli G. Itse uskon että kappale on tehty koneella alusta loppuun ja kenties koneenkäyttäjä ei oo välittänyt hevon vittua mistä se kappale menee kunhan "viulut" inisee siististi. Tämä on eräs konemusiikin kirouksista. "G-strings are for strippers" |
M.i.k.key 23.12.2004 01:37:49 | |
---|
Näinhän se on. Tasaan varttinuotin verran yli G. Itse uskon että kappale on tehty koneella alusta loppuun ja kenties koneenkäyttäjä ei oo välittänyt hevon vittua mistä se kappale menee kunhan "viulut" inisee siististi. Tämä on eräs konemusiikin kirouksista. Eipä taidettu vielä tuohon aikaan koneita käyttää noin paljoa. Alkuperäisbiisin kuulemisesta on pitkä aika, Tommy on kuitenkin jo tuohon aikaan ollut sen verran kova starba ruotsisa ettei mitään markan tuotantoja ole tehty. Eiköhän se ole ihan mietitty homma Mä lopetan nää hommat! |