Aihe: Plekun merkitys Sweeppauksessa??
1 2
musatuukka
11.02.2003 20:53:19
Olen soitellut Sweeppi harjotuksia ja olenn kohtalaisen hyvin niissä onnistunut ,mutta ongelmia on tullut tuo kauan suosimani plekun kanssa.

nähkääs vanha plekuni on Dunlop .49 (tapuisa)
mutta nyt uusi mitä olen koittanut on tuo Dunlop Tortex .73
Ongelma on ollut se että nopeutta on haitannu luultavasti

vanhan plekun taipuvuus , koska se hidastanu sweeppiä jonkin verran.Mutta se taas on tuonut aika mukavan helpotuksen kädelle , joka ei tosin kauheasti uudella kuitenkaan rasitu koska olenn käden saanu aika rennoksi , että käsi jaksaa veivata,

kumpi siis soveltuisi paremmin tilu tiluihin kun molemmissa on omat paremmuutensa.. sanokaa te viisaat..

T:
"Before anyone did anything,Elvis did everything."
Cletus Awreetus
11.02.2003 20:59:28
Öhm.... Onpas ohuita plekuja. Itse käytän Dunlopin 1.5 millisiä ja tilut luonnistuu hyvin. Et kyllä mitään liian hienoa tilutusta saa irti noin ohuilla plekuilla. Kokeile 1 mm....
musatuukka
11.02.2003 21:15:07
Kokeile 1 mm....

Are yuo Sure??? Eikö se ole liika halko jo?????
pw
11.02.2003 21:29:37
Mä suosittelisin että opettelisit käyttämään vähän paksumpaa plektraa, nimittäin noin ohuet plektra taipuu aika paljon ku soittaa esim. sointuja ja ne läsähtää typerästi kieliin ja siitä tulee ylimääräsiä ääniä. Ja soolot on helpompia soittaa paksummalla plektralla(oma mielipide ja musiikinopen,heh). Ite käytän 1.5mm dunlopia ja jos menee hukkaan niin 2.0mm dunloppia.
Vilhelmus
11.02.2003 21:32:56

Itse suosittelen että soitat ihan sillä plekulla mikä itelle tuntuu parhaalta.
Ykkösellä läpi.
-
12.02.2003 00:39:05
Itse suosittelen kans jotain vähän jämäkämpää.
Kuvasta päätelisin sun ynkkää kuuntelevan joten sillä ainakin riittää sellasia sweeppijuttuja joissa ainakin mulla tulis vaikeuksia noilla puolen millin plektroilla.
Mulla toimii 1.5 milliset varsin hyvin
viltsu77
12.02.2003 04:59:33
Käy ostaa kourallinen erilaisia plekuja ja kokeile mikä tuntuu parhaalta ... itte käytän 1mm. mut kaapista kyllä löytyy kymmenkunta muutakin vaihtoehtoa .. :)
funkypick
12.02.2003 08:12:36
Mä nyt en hirveesti varsinaisesti tiluttele ja sweepitkin on vielä aika harjottelun alla, mutta 3mm dunloppi on tähän asti kyllä kaikki asiat ajanu. Ainoa mikä pistäis plekua muuttamaan, on hieman tumma soundi, 2mm on jo paljon kirkkaampi.
QEF
13.02.2003 02:59:40
Jazz III ..... kokeile ja ihastu
Lauri666
13.02.2003 20:56:38

jep... =)
... enter the tilu ...
arcana
13.02.2003 21:05:55

Näimpä. Ei noilla isoilla jutuilla osaa enään soittaa kun tota on testannu 8)
Breezer
14.02.2003 03:16:10
Myös mun lemppari. Kukahan keksis semmosen plekun, mikä ei menis hukkaan. Mä oon soitellu viimeset kaks kuukautta näppäillen juuri syystä, että plekut ei pysy tallessa. On muuten ollu ihan kehittävää, voin suositelle muillekin. Keskittyy semmoisiin asioihin, mitkä muuten saattas mennä huomaamatta ohi.
musatuukka
14.02.2003 21:05:17 (muokattu 14.02.2003 21:06:52)
Jazz III ..... kokeile ja Vihastu

NO JOO OLEMPA NYT TESTAILLU JA VOISIN VÄITTÄÄ ETTÄ PARAS MITÄ LÖYTY OLI TYO DUNLOPIN .88 JA TUO VALKONEN DUNLOP 1.14 . oN MINULLA TUO JAZZ 3 MUTTA HERMOT SIINÄ MENEE KUN SE ON SEMMONEN VARPAAN KYNSI ETTÄ HUH HUH!!!!
Puavali
14.02.2003 22:25:18

NO JOO OLEMPA NYT TESTAILLU JA VOISIN VÄITTÄÄ ETTÄ PARAS MITÄ LÖYTY OLI TYO DUNLOPIN .88 JA TUO VALKONEN DUNLOP 1.14 . oN MINULLA TUO JAZZ 3 MUTTA HERMOT SIINÄ MENEE KUN SE ON SEMMONEN VARPAAN KYNSI ETTÄ HUH HUH!!!!

Varpaankynsi? Niitä Jazz 3:sia on (ainakin) kahta kokoa, joista suurempaa (XL series) tulin ostaneeksi, kun pienempää versiota ei ollut teräväkärkisenä tarjolla. Toki seuraavaksi päiväksi lupasivat niitä pienempiäkin. Mutta se isompi on niin iso, että sillä olen soittanut pääasiassa sen plektran sivulla.
Imper
15.02.2003 16:49:24

Varpaankynsi? Niitä Jazz 3:sia on (ainakin) kahta kokoa, joista suurempaa (XL series) tulin ostaneeksi, kun pienempää versiota ei ollut teräväkärkisenä tarjolla. Toki seuraavaksi päiväksi lupasivat niitä pienempiäkin. Mutta se isompi on niin iso, että sillä olen soittanut pääasiassa sen plektran sivulla.

Hmm.. mistähän noita XL-series:jä vielä saa? oon tottunut niillä soitteleen, mutta liikkeissä minulle väitetään että niiden valmistus on lopetettu. Ostin vuosi sitten Fazerilta 10kpl (kaikki mitä kaupassa oli), mutta nyt alkaa nekin loppumaan.. eli mistä niitä nyt sitten vielä saa? siis nimenomaan niitä ISOJA Jazz III:ja.
Everyone is a per-son
Lauri666
15.02.2003 21:00:35
Mulla ainakin +10 tuos pöydällä... Onko muka niitten tekeminen lopetettu!!!... pitääpi mennä ostaan musaliike tyjäksi(siis niistä Jazz III XL:istä) :-P
... enter the tilu ...
paulinho
15.02.2003 21:44:59
Ite tilasin kuusi kappaletta xlliä pedaalien mukana soitin laineelta... Olen avannut uuden sivun omassa kitaransoiton historiassani, soitan JAzz ja sitä en varmasti koskaan pois vaihda (näin kahdenpäivän kokemuksen perusteella voin suositella) tai olihan mulla niitä pienenpiä aiemminkin, mutta katosivat ikävästi jonnekkin
funkypick
17.02.2003 10:06:47
Myös mun lemppari. Kukahan keksis semmosen plekun, mikä ei menis hukkaan. Mä oon soitellu viimeset kaks kuukautta näppäillen juuri syystä, että plekut ei pysy tallessa. On muuten ollu ihan kehittävää, voin suositelle muillekin. Keskittyy semmoisiin asioihin, mitkä muuten saattas mennä huomaamatta ohi.

Olisikohan näin elektroniikan ja tietotekniikan aikakaudella, plekuun mahdollista pistää pieni siru joka alkaa vinkumaan jos se on liian kaukana ja liian kauan poissa käyttäjänsä läheisyydestä. Esim jos kitara on myös lähellä, se voisi lojua lattialla vaikka 30min ja jos kitaran signaalia ei löydy ja se on yli 50cm päässä omistajastaan se alkaisi parkua kuin puolivuotias.
Butt butt tuu mai taim
17.02.2003 10:21:56

Olisikohan näin elektroniikan ja tietotekniikan aikakaudella, plekuun mahdollista pistää pieni siru joka alkaa vinkumaan jos se on liian kaukana ja liian kauan poissa käyttäjänsä läheisyydestä. Esim jos kitara on myös lähellä, se voisi lojua lattialla vaikka 30min ja jos kitaran signaalia ei löydy ja se on yli 50cm päässä omistajastaan se alkaisi parkua kuin puolivuotias.

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)