Aihe: Toivotut kappaleet cd:ltä
1
Jabe
23.12.2004 10:44:47

En tiedä valikoimista, mutta eikös biisi.fi toimi nuin? Saa ostaa haluamansa biisit.

www.biisi.fi
Jabe
23.12.2004 10:47:07

Tiedän, että netin kautta saa joitakin kappaleita, joita voi sitten polttaa omaan käyttöön, mutta melko työlästä.

Aha, ok. Haluat siis, että saisit suoraan ostaa sen CD'n. Ymmärrän. En tiedä onko tällaista palvelua vielä valmiina, mutta varmaan tulossa pikapuoliin. Eiköhän kaikki levy-yhtiöt kohta tarjoa tätä.

(Vai tietääkö joku, tarjoaako jo nyt?)
Ukko
23.12.2004 15:23:29

Eiköhän kaikki levy-yhtiöt kohta tarjoa tätä.
Kuinka se on levy-yhtiön kannalta. Eikö niiden ennemmin kannata myydä koko pitkäsoitto sen yhden hyvän biisin voimalla kuin alkaa myymään vain sitä yhtä biisiä ?
Jabe
25.12.2004 10:13:47

Kuinka se on levy-yhtiön kannalta. Eikö niiden ennemmin kannata myydä koko pitkäsoitto sen yhden hyvän biisin voimalla kuin alkaa myymään vain sitä yhtä biisiä ?

Kyllä varmaan. Tai siis .. tämähän on kupletin juoni hyvin pitkälle just nyt.

Mutta mun mielestä nyt on ihan selvästi ilmassa tämä kuluttajien tarve ostaa vaan juuri ne haluamansa biisit. Siksi ainakin minä uskon, että kaikki levy-yhtiöt alkavat melko pian tarjota tämmöisiä custom-CD'tä, johon kuluttaja tilaa netissä haluamansa biisit, ja saa sitten CD-R levyn esim. viikon päästä postissa.

Biisi.fi tarjoaa jo nyt tuota "osta vaan juuri haluamasi biisit" -juttua, mutta heidän palvelussahan levyn polttaminen jää asiakkaalle. Mikä on tietysti hyvä palvelu sekin ... mutta kaikki ei halua ladata koneelleen ohjelmia, huolehtia ohjelmien päivttämisestä, polttavasta CD -asemasta jne. ..
depe
29.12.2004 16:50:48
Nykyään tuo oman CD:n tekeminen on niin helppoa, että tuskin tuo kannattaa. Ennemmin levy-yhtiöiden kannattaa myydä niitä biisejä esim. mp3-muodossa yksittäiskappaleina (ja tätähän tapahtuukin jo). Loppukäyttäjä sitten polttaa oman cd:nsä. Tähänhän on menty nykyään alalla jos toidella - sen lisäksi, että asiakas maksaa, hän myös tekee itse.
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
steven
29.12.2004 18:53:18
Uskon, että tälle "valitse biisit, jotka ostat" linjalle ollaan menossa. Eri asia, tuleeko enää cd;tä, vai ladataanko "just ne ihanat biisit" sitten vain netistä.

Radiothan on menneet tälle linjalle jo vuosia sitten, samaa skeidaa tulee luukusta ympäri vuorokauden. Kultakin artistilta 2-3 biisiä maks. Sitten ihmiset menee kauppaan ja ostaa vielä ne samat kappaleet sinkkuina.

Valitettavasti luulen, että musiikkiteollisuuden seuraava vaihe on se, että miksi helkkarissa levy-yhtiöt satsaa rahaa koko platan tekoon, kun kaikki raidat ei soi radiossa ja kukaan ei lataa kuin niitä "hittibiisejä". Pois rahat, jatkossa tehdään vain sinkkuja tai makseja. Synkkä skenaario muuten muusikon kannalta.
Annan skeban laulaa vaan...
Vilhelmus
29.12.2004 20:14:13

Pois rahat, jatkossa tehdään vain sinkkuja tai makseja. Synkkä skenaario muuten muusikon kannalta.

no jaa.. Itse uskon että isommat kokonaisuudet on tärkeitä varsinaisille musadiggareille, jotka nykyäänkin ostelevat levyjä. Se ryhmä, joita kiinnostaa yksittäiset päivänhitit, latailee niitä jo nyt p2p-ohjelmineen.
Ei samoja juttuja puhuta.
Ei muuten samoja juttuja puhuta.
steven
29.12.2004 21:54:54 (muokattu 29.12.2004 21:57:34)
no jaa.. Itse uskon että isommat kokonaisuudet on tärkeitä varsinaisille musadiggareille, jotka nykyäänkin ostelevat levyjä. Se ryhmä, joita kiinnostaa yksittäiset päivänhitit, latailee niitä jo nyt p2p-ohjelmineen.

Niin mut jos katotaan myydyimpiä levyjä, listoja - niin siellä ei MUSAdiggarit paljo ketku?

Oon ehkä pessimisti, mut luulen että tämä maapalloistuminen netinkin avulla ja ääriinsä viety kaupallisuus tulee latistamaan musiikkigenreä...
Vilhelmus
29.12.2004 23:35:05

Niin mut jos katotaan myydyimpiä levyjä, listoja - niin siellä ei MUSAdiggarit paljo ketku?

Megaidolit Vol. 12
SMURFFIT - EMI 1. 6

2. Lenni Lokinpoikanen
ELLA & ALEKSI - WARNER MUSIC 9. 4

3. Sadan vuoden päästäkin
EPPU NORMAALI - Poko/Emi 2. 9

4. Parhaat - Tulkitsijan taival
CAROLA - WEA/WARNER MUSIC 5. 12

5. From Russia With Love
HELMUT LOTTI - CAPITOL/EMI 3. 14

6. Tummaa samettia
TOMI METSÄKETO - WEA/WARNER MUSIC 8. 10

7. Greatest Hits
BRITNEY SPEARS - Jive/BMG 4. 7

8. Greatest Hits
ROBBIE WILLIAMS - Chrysalis/EMI 11. 11

9. Joulu
LAULUYHTYE RAJATON - RCA/BMG

Siinä top9, aika paljon mahdollista "diggarikamaa" mukana. Ei ehkä Smurffit, mut..
Ei samoja juttuja puhuta.
Ei muuten samoja juttuja puhuta.
steven
30.12.2004 12:43:24
Megaidolit Vol. 12
SMURFFIT - EMI 1. 6

2. Lenni Lokinpoikanen
ELLA & ALEKSI - WARNER MUSIC 9. 4

3. Sadan vuoden päästäkin
EPPU NORMAALI - Poko/Emi 2. 9

4. Parhaat - Tulkitsijan taival
CAROLA - WEA/WARNER MUSIC 5. 12

5. From Russia With Love
HELMUT LOTTI - CAPITOL/EMI 3. 14

6. Tummaa samettia
TOMI METSÄKETO - WEA/WARNER MUSIC 8. 10

7. Greatest Hits
BRITNEY SPEARS - Jive/BMG 4. 7

8. Greatest Hits
ROBBIE WILLIAMS - Chrysalis/EMI 11. 11

9. Joulu
LAULUYHTYE RAJATON - RCA/BMG

Siinä top9, aika paljon mahdollista "diggarikamaa" mukana. Ei ehkä Smurffit, mut..
steven
30.12.2004 12:44:59 (muokattu 30.12.2004 12:46:18)
Minä poika se sitten hallitsen tämän editoinnin ja vastailun ... :)

...Siinä top9, aika paljon mahdollista "diggarikamaa" mukana. Ei ehkä Smurffit, mut..

Niinno - me ehkä käsitetään sana musadiggari eri tavoin. Mua toi lista lähinnä huimaa, ellei jopa ota pumpusta ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)