Aihe: Mikähän mun kitaraan oikein tuli?
1 2
Order
22.12.2004 15:10:26
Tuossa koitin soitella nyt ja huomasin että jotain oli todella vialla. Kitarassa siis. Tämän varmistin testaamalla veljen lähestulkoon samanlaisella kitaralla. Joten kamat ovat kunnossa. Eilen en huomannut ainakaan mitään tällaista joten en tiedä mistä vika on tullut, mutta voisiko joku auttaa hieman paikantamaan sitä, tai kertoa miten korjata. Alla ääninäytteet omasta ja veljen kitarasta. Nopeasti äänitetyt mutta eiköhän asia tule selväksi.

http://ordo.hopto.org:8080/ordo/prkl/
We oil the jaws of the war machine and feed it with our babies. Pastilli?
JCM
22.12.2004 15:14:17 (muokattu 22.12.2004 15:15:11)

Tuossa koitin soitella nyt ja huomasin että jotain oli todella vialla. Kitarassa siis. Tämän varmistin testaamalla veljen lähestulkoon samanlaisella kitaralla. Joten kamat ovat kunnossa. Eilen en huomannut ainakaan mitään tällaista joten en tiedä mistä vika on tullut, mutta voisiko joku auttaa hieman paikantamaan sitä, tai kertoa miten korjata. Alla ääninäytteet omasta ja veljen kitarasta. Nopeasti äänitetyt mutta eiköhän asia tule selväksi.

Oho, olipa hassua. Samoilla vehkeillä äänitetty, kitara vaan eri??

EDIT: Siis voiko tuo millään johtua mikeistä, kokeilitko talla ja kaulamikkejä erikseen..?

Ihan niinku siinä ois sisäänrakennettu nopea chorus;)

Outoa, en osaa sanoa. Gurut paikalle.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Order
22.12.2004 15:24:02 (muokattu 22.12.2004 15:25:44)
Oho, olipa hassua. Samoilla vehkeillä äänitetty, kitara vaan eri??

EDIT: Siis voiko tuo millään johtua mikeistä, kokeilitko talla ja kaulamikkejä erikseen..?

No se unohtuikin kertoa, vehkeet aivan samat ja samoilla asetuksilla, ja kummassakin äänityksessä on käyty läpi kaikki kolme mikkiä (kaksi humpparia ja single) tallasta alkaen, huomaat vaihdot jos kuuntelet tarkkaan.

Edit: ei kyllä tarvi kuunnella edes tarkkaan, koska tauon huomaa ;>
Volle
22.12.2004 15:27:21
Vaihda kielet uusiin, vanhat tekevät tuollaista. Ainakin mulla poisti vastaavan ongelman. Kielten putsaaminen voi myös helpottaa. Eli pyyhit sitä paskaa, joka on kielen alapuolella vähän pois.
Nam.
JCM
22.12.2004 15:27:57

No se unohtuikin kertoa, vehkeet aivan samat ja samoilla asetuksilla, ja kummassakin äänityksessä on käyty läpi kaikki kolme mikkiä (kaksi humpparia ja single) tallasta alkaen, huomaat vaihdot jos kuuntelet tarkkaan.

Edit: ei kyllä tarvi kuunnella edes tarkkaan, koska tauon huomaa ;>

Joo, en ajatellut just silloin kun kuuntelin, olin niin hämmentynyt siitä vibrasta.

Kummallista on, kummallista.
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
JCM
22.12.2004 15:29:10

Vaihda kielet uusiin, vanhat tekevät tuollaista. Ainakin mulla poisti vastaavan ongelman. Kielten putsaaminen voi myös helpottaa. Eli pyyhit sitä paskaa, joka on kielen alapuolella vähän pois.

Ei saakeli tuo voi kielistä johtua, ei kai niin vanhoja kieliä olekaan että ne tommosen vibran saavat aikaiseksi.??

Huh, jos kielistä johtuu, niin olen kyllä TODELLA yllättynyt...
Lord of the strings
22.12.2004 15:31:34 (muokattu 22.12.2004 15:31:43)
Onko cleanilla soitettuna sama ongelma?
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
Pummi
22.12.2004 15:33:49

Kyllä tuo minun mielestä kanssa johtus paskasista kielistä kun mulla ainakin monesti rupee tolleen soimaan ohuin e kun on kielet likaset.
Hyvä Matshi!
Safaweb
22.12.2004 15:34:16
Halvat ja huonot mikit, sanon minä.
"miestä ei satu vaikka hakattaisiin kuinka, mutta kun nainen puhdistaa hänen haavojaan, hän irvistelee tuskasta" -elokuvatotuuksia
Pummi
22.12.2004 15:37:51

Halvat ja huonot mikit, sanon minä.

No ei välttämättä, minusta ainakin nuo Emg-81 on ihan hyvät mikit ja silti tulee tuommonen vanhoilla kielillä.
Hyvä Matshi!
Order
22.12.2004 15:38:59
Onko cleanilla soitettuna sama ongelma?

No ei ainakaan niin paljoa että sitä juurikaan huomaisi. Tarkalla kuuntelulla saattaa hieman havaita.
Ja tein myös sellaisen havainnon, että mitä korkeammalta soittaa sen pahempi tuo on tuo "ilmiö". Eli nuo kummatkin näytteet soitettu e-kielen 12. nauhalta.

Mikit taas ovat kummassakin kitarassa aivan samat, ja ihan hyvin ne tähän asti ovat äänen tuoneet sellaisena kuin kuuluukin ilman mitään häröilyjä. Että ni.
Volle
22.12.2004 15:46:13 (muokattu 22.12.2004 15:47:40)
Jos et kerkiä uutta kielisettiä heti hakemaan, putsaa kielten alta isoimmat sonnat pois. Se onnistuu esim. tunkemalla sormi kielen alle ja liikuttamalla sormea kielen alla tallasta satulaan.

edit: Mulla on ollut ihan sama ilmiö ja se korjaantui uusilla kielillä. Mikissä (DiMarzio super distortion) ei ollut vikaa.
Nam.
JCM
22.12.2004 15:47:14

No ei välttämättä, minusta ainakin nuo Emg-81 on ihan hyvät mikit ja silti tulee tuommonen vanhoilla kielillä.

Ei saakeli, täytyy olla jo tosi vanhat ja paskaset kielet. Ei kyllä oo koskaan noin vanhoja ja paskasia tullu vastaan, että moista olisi ilmennyt.

noh, oppia ikä kaikki.
Order
22.12.2004 15:56:58
Jos et kerkiä uutta kielisettiä heti hakemaan, putsaa kielten alta isoimmat sonnat pois.

Jooh, kyllä se on kaikeksi helpotukseksi todettava että se on se kielin niin kulunut. Putsaaminen ei auta koska vielä kuuluu sama juttu vaikka putsasin kunnolla sen kielen. Siis aivan, pelkkä e-kieli pitää tätä ylimääräistä ääntelyä. Mutta silti hieman ihmetyttää.

Kitarahan mulla on ollut sen parisen vuotta. Älkää nyt naurako hirveästi, mutta ensimmäiset 10-11kk mulla oli ne alkuperäiset kielet ;) (ilmeisesti ysisetti). Sen jälkeen ostin kymppisetin, joka oli viime kesään asti. Kesällä ostin nykyiset kielet, Ernie Ball Heavy bottomit (11/10-setti) ja nämä ovat ensimmäiset kielet jotka ovat alkaneet moista ilmiötä tehdä. Muilla kokemuksia näitten kielten laadusta?

Lisäksi musta tuntuu että tuo ääni alkoi tulla vasta sen jälkeen kun soittelin erästä helppoa sooloa + toxicin harjoituksia läpi yhden elokuvan ajan alusta loppuun tässä päivällä.
Arnett
22.12.2004 16:55:49
Mullakin on just tämä sama ongelma kaikkien muiden vikojen lisäksi, mitä olen lähi aikoina kitarassani huomannut :E

Kielien vaihdolla saadaan toij ylimääränen vibrato kitkettyä pois, ainakin minä sain. Mutta luultavasti ongelma ilmenee e-kielessä uudestaan jonku ajan kuluttua, kuten minulla...

Mikäköhän tässä voi olla kyseessä ? Oiskohan nauhoilla jotakin tekemistä tämän asian suhteen ?
Mando
22.12.2004 20:06:29

Minusta tämä kuulostaa taas kerran siltä, että mikrofoni on liian lähellä kieltä; siis liian ylhäällä. Kokeile, auttaisiko mikin laskeminen hiukan alemmas asiaa.
Order
22.12.2004 22:14:43
Minusta tämä kuulostaa taas kerran siltä, että mikrofoni on liian lähellä kieltä; siis liian ylhäällä. Kokeile, auttaisiko mikin laskeminen hiukan alemmas asiaa.

Eipä se auta, kun joka mikillä on tuo sama kuitenkin, ja en ole muuttanut mikkien korkeutta, mutta tuo särinä alkoi ns. yhtäkkiä.
toxic
22.12.2004 22:22:18
Vanha, paskainen kieli. Mulla oli vanahassa stratossani just samanlainen vika ku kielet oli menny vanhoiks paskoiks.

Ja eiku kieliä ostamaan :)
wilo
22.12.2004 23:38:00
Muistelen, että olis joskus ollut samanlainen vika yhdessä kielessä. Tällöin kieleen oli tullut pieni mutka, mikä teki sen epävireisen kuuloiseksi. Mutka oli 15. nauhan kohdalla; kitara oli kolahtanut johonkin ja kieli oli ottanut osuman.

Ei tässä samanlaisesta olis kyse?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)