gator 22.12.2004 10:10:11 (muokattu 22.12.2004 10:59:47) | |
---|
Ittelleni kitara on aina pääasia. Huonolla vahvarilla soitan mieluummin kuin huonolla kitaralla. Osta se kitara ja sit myyskentelet niitä omia kamojas ja ostelet pikkuhiljaa Tsl-nupin ittelles ni saat niitä kanaviakin vaihdeltavaks asti. Ai niin. Vaikka tästä nyt et mielipidettä kysynykkää niin itte ostaisin kuiteski käytettynä sen kepin. Käytetyn jmp:n, jubileen, tsl:n, dsl:n, tai 2204 jcm-800:n. Tilaisin sit musicstore kölnistä famen kaapin(sisällä v30 elementit ja hintaa jotain 450e). Siis näin jos marsu on pakollinen. |
Fide 22.12.2004 10:13:32 | |
---|
2000 käytettävissä ja sais koluta kitarakaupat läpi, jotta mitä ostais =) kuulostaa ihan sika hyvältä =))))) pidä hauskaa! Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ;-)>+ |
Torniojaws 22.12.2004 10:36:51 | |
---|
http://cosmos.oninetspeed.pt/slashguitarpage/Slashsound.html Tuossa on puhetta Slashin soundista ja laitteista, jos haluat samansuuntaista hakea. Tiivistettynä: Gibson Les Paul Standard Marshall JCM 2555 SL Marshall 1960A and 1960B (full stack) 4 x 12 cabinets loaded with four 70W Celestion Vintage The only effects Slash uses are a Dunlop DCR-ISR Crybaby Rack Dunlop Heil Talk Box Boss DD-5 Digital Delay Boss GE-7 Equalizer (to boost his amplifier volume in the solos when playing live). For distorted sounds: Presence: 8 Bass: 7 Mid: 7 Treble: 4 1/2 Output Master: 10 Input Gain: 6 1/2 For the clean sounds Slash replaces the EL-34 power tubes with KT88 tubes: Presence: 0 Bass: 9 Mid: 3 Treble: 5 1/2 Output Master: 10 Lead Master: 0 Input Gain: 4 "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Dr. Muff 22.12.2004 10:38:07 (muokattu 22.12.2004 10:42:54) | |
---|
Siis molempiin ei ole varaa, joten älkää ehdottako mitään kompromisseja. Mitä häh? Ei tolla rahasummalla mitään kompromissejä tarvitse tehdä. Osta vaikka käytetty Gibson Les Paul Classic jos merkin perään olet ja joku jcm800, sillähän se Slashkin enimmäkseen on vedellyt. Livenä tosin pari jubileeta, kuten edellä on mainittu. Mut eipä taida olla kertaankaan studiossa käyttänyt jubileita, eiku hetkinen..oisko ollu että nyt velvet revolverin levyllä on ekaa kertaa jossain biisissä käytetty jubileeta, en muista. Uusin guitar worldin spesiaalinumerossa on paljon juttua Slashin vehkeista. Elä nyt ainakaan mitään överihintaisia reissuita osta. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin |
PoLFus 22.12.2004 10:40:38 | |
---|
Mitä häh? Ei tolla rahasummalla mitään kompromissejä tarvitse tehdä. Osta vaikka käytetty Gibson Les Paul Classic jos merkin perään olet ja joku jcm800, sillähän se Slashkin enimmäkseen on vedellyt .Livenä tosin pari jubileeta. Elä nyt ainakaan mitään överihintaisia reissuita osta. Ei jubileetkaan paljoa maksa. Samoissa hinnoissa pyörii. |
UltimateFlavor 22.12.2004 10:49:54 | |
---|
Osta minulta vahvistin ja rahaa jää vielä kitaraankin. Minun Rivera on kuitenkin suht. marsu henkinen ja high gainitkin lähtee. Eikä varmasti lopu tehot kesken. 100w EL34:lla 2*12 elementit ja headroomia pirusti. Jeps.. Ei sais mainostaa.. Ja itse asiaan. Ostaisin kyllä vahvistimen ja kitaran kummankin jos 2000€ löytyy... Tehokas combo ja hyvä kepukka siihen, niin luulis tuon riittävän. Jos sitten on pakko olla se nuppi ja kaappi, niin se on sitten eri juttu |
miksaaja 22.12.2004 11:01:13 | |
---|
Niin.. minun mielestä nuppi+kaappi+kitara on mahdollinen, kun tosiaan vähän viitsii etsiä.. nuppi ja kaappi on sen tonnin ja kitara sen tonnin, ei kannata rakentaa mitään avt+mg ja nuppi+kaappi yhdistelmää, laitat vaan vanhat vaaihtoon ja saat enemmän varaa uusien hankintaan.. ja esim katselin tuossa että olisi maksanut jcm-900 tuolla huttusella 690,- mutta meni jo.. eli seuraa, niin saat nupin just about 700+ kappi about 400 ja kitara on suunilleen tonni niin jää vielä käteen rahaa.. ja jos haluaa ne säröt ja kliinit, niin 900 mahdollistaa senkin.. hiljaa hyvä tulee.. ei kannata liikaa kiirehtiä tai alkaa vaan ketuttaa kohta.. |
Kassu 22.12.2004 11:08:29 (muokattu 22.12.2004 11:09:16) | |
---|
Niin.. minun mielestä nuppi+kaappi+kitara on mahdollinen, kun tosiaan vähän viitsii etsiä.. nuppi ja kaappi on sen tonnin ja kitara sen tonnin, ei kannata rakentaa mitään avt+mg ja nuppi+kaappi yhdistelmää, laitat vaan vanhat vaaihtoon ja saat enemmän varaa uusien hankintaan.. ja esim katselin tuossa että olisi maksanut jcm-900 tuolla huttusella 690,- mutta meni jo.. eli seuraa, niin saat nupin just about 700+ kappi about 400 ja kitara on suunilleen tonni niin jää vielä käteen rahaa.. ja jos haluaa ne säröt ja kliinit, niin 900 mahdollistaa senkin.. hiljaa hyvä tulee.. ei kannata liikaa kiirehtiä tai alkaa vaan ketuttaa kohta.. Ei 900-nupin särökanavalla kukaan halua runtata jos muuta on tarjolla. Itsellä niinpäin että kliinikanavaa boostaan EQ:lla ja SD-1:llä, kliinit soundit tulee kääntämällä kitarasta volaa pois tai mahdollisesti "särökanavasta". Siinä särökanavassa on jotain puolijohteita edessä niin pirusti että ei meinaa kliiniä saada ollenkaan. Puhdas kanava on loistava. EDIT: Äläkä saatana maksa yhdestäkään marsusta 700 euroa. 500 on aivan katto. |
Lilli 22.12.2004 11:09:24 (muokattu 22.12.2004 11:10:40) | |
---|
Eli nyt olis rahaa ostaa uusi kitara tai vahvistin. Eli, rahaa on käytettävissä noin 2000e. Pitisikö ostaa uusi kitara vai vahvistin (ja kaappi). Siis molempiin ei ole varaa, joten älkää ehdottako mitään kompromisseja. Nykynen kitara on tuo epi LP classic plus ja nuppi on AVT-50(mg412-kaappi). Etsiskelen tollasta GNR-soundia. Vahvistimeksi olen harkinnut Marsun jcm800 reissueta tai 1987x:ää ja kitaraksi Gibson Les Paul std (2003-2004). Selkeytetään asiaa hieman. Eli, kumpi vaikuttaisi saundiin enemmän, kumman itse ostaisit ? Itse olen ihan 50-50 joten meilipiteitä tulemaan. Ps. Tästä on varmasti puhuttu jonkin ketjun yhteydessä, mutta en jaksa lukea satoja viestejä. Panehan harkintaan tälläkin osastolla taannoin keskustelua herättänyt Flaxwood-mallisto. Ennakkoluulosi ja arkihuolesi kaikki heitä ja osta innovatiivinen suomi-kitara! - Eikä Ruokankaankaan mallisto varmasti out ole, eivätkä legendaariset Flying Finnit. - Toisaalta, miksi juuri Marsu? Kokeile poju Engliä! Mä kokeilin ja päädyin siihen, ei jäänyt muita vaihtoehtoja! - Minne hoppu, poju? |
dropD 22.12.2004 11:17:54 | |
---|
For the clean sounds Slash replaces the EL-34 power tubes with KT88 tubes Empä oo gunnareita livenä nähny, mut tän manööverin takia haluais nähdä;-) |
Torniojaws 22.12.2004 11:21:52 | |
---|
Empä oo gunnareita livenä nähny, mut tän manööverin takia haluais nähdä;-) Lienee toinen vahvistin ;-) "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
tommiot 22.12.2004 11:48:48 (muokattu 22.12.2004 12:07:50) | |
---|
Eihän Slash edes aina soita Gibsonin Les Pauleilla ? Olin lukevinani Guitar Legendsistä että sen mielestä sen parhaat kitarat on kaks jotain käsintehtyä lespaa, joiden tekijät on jo kuollu. Vähän offtopic... ADD: Slash: I also have two handmade Les Paul copies, one of which is my main guitar - the one with the zebra pickups. The guy who made it is dead now. My other handmade Les Paul copy was done by another guy who also passed away. So I can't contact these guys to get another guitar. I got Ouija board, but it didn't work. GW: Why a Gibson Replica? Slash: They're better than the ones made by Gibson. Sorry - I love Gibson dearly. They really try hard to give me guitars, but they just don't sound right. Tämä siis Guitar Legendsistä. ADD: Cleanit se soittaa ainakin nykyään Vox AC30:llä. Säröt vetää mm. sillä signature nupilla. Pastilli? |
Dr. Muff 22.12.2004 12:10:41 (muokattu 22.12.2004 12:25:50) | |
---|
Eihän Slash edes aina soita Gibsonin Les Pauleilla ? Olin lukevinani Guitar Legendsistä että sen mielestä sen parhaat kitarat on kaks jotain käsintehtyä lespaa, joiden tekijät on jo kuollu. Vähän offtopic... ADD: Cleanit se soittaa ainakin nykyään Vox AC30:llä. Säröt vetää mm. sillä signature nupilla. Ollaankohan luettu samaa lehteä? EDIT: juu ollaan. Tässä GuitarWorldin uusimmassa Legendsissa Slash kertoo että mitkään nykypäivän gibsonit eivät häntä miellytä (signature ei ollut vielä ilmestynyt) ja wanhojahan hällä on sitten vaikka kuinka ja monta, mutta noi replikat on ne luotettavat työkalut. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin |
tommiot 22.12.2004 12:14:07 | |
---|
Ollaankohan luettu samaa lehteä? EDIT: juu ollaan. Tässä GuitarWorldin uusimmassa Slash kertoo että mitkään nykypäivän gibsonit eivät häntä miellytä (signature ei ollut vielä ilmestynyt) ja wanhojahan hällä on sitten vaikka kuinka ja monta, mutta noi replikat on ne luotettavat työkalut. Mulla on tää Guitar Legends #76 jossa on vissiin kaikki vanhat GW:n ja parin muunkin lehden jutut Slashista. Pastilli? |
Jos olisin tilanteessasi, ja käytettävissäni olisi sama summa rahaa, nappaisin kummatkin: kitaran ja kaapin. Vaikka just tuolla edellämainittukin joku hieno käytetty Gibson Les Paul, ja vaikka joku omasta mielestä hyvä kaappi, luulisi kyllä menevän sun budjettiisi vallan mainiosti. Kyllä. Hell yeah. |