Aihe: Premier Genista
1 2
buntta
21.12.2004 10:50:23
Löytyykö kyseisen setin omistajia? Ostin pitkän etsinnän ja hyvän tuurin seurauksena kolme viikkoa sitten vihdoinkin Genistan koivusetin kokoa 20", 10" ja 14". Yhden keikan olen vetänyt ja kyllä tuntuivat tosi hyviltä vehkeiltä. Kokemuksia muilta? Omistatteko tai oletteko soittaneet Genistalla?
hollmi-5
21.12.2004 17:29:53 (muokattu 21.12.2004 17:30:03)
Minulla oli Genistat kolme (2000-2003) vuotta. Kovasti tykkäsin. Hyvä soundi aina ja jokapaikassa, mikitettynä ja akustisesti. Ei kertakaikkiaan mitään huonoa sanottavaa. Virveliä jäin kovin ikävöimään. Aivan loistava se 5X14" puuvirppa oli.

Silver Sparkle kruunasi kokonaisuuden. Todellinen Las Vegas -feelinki ;-)
Mika Hollström
J. Cool
21.12.2004 23:33:38

tomit 10", 12", 14", snare 14" ja basari 20"

aivan ihku setti. tosiaan, täytyy snarea kehua näin kylmällä talvella ihanan lämmin soundi ;D tomit soundaa makeesti ja basari tykittää isosti. mulla on ollu nää kai jotain pari vuotta eikä pysty kyllä valittaan yhtään, varsinkin kun niin häpeilemättömän halvalla sain koko komeuden caseineen ja penkkeineen. terveiset vaan Terolle, jos luet.
don't touch my bumtsibum
fifehole
22.12.2004 08:36:54

Multa löytyy myös, 20, 10, 12, 14+14"(Turquoise). Olen ollut todella tyytyväinen Genistoihin, aikalailla samoilla linjoilla kuin edellisetkin kirjoittajat. Jos miinuksia mainitsisin ei tule mieleen kuin tomiteline, se ei oikein ole samalla tasolla kuin muu Premier laatu.
Head for an eye
jazzmies
22.12.2004 11:22:53
Opetusluokassani on syvän sininen Genista-setti, jossa löytyy 18x16, 14, 12 ja 10. Eipä taida olla monenkaan opiskelijan suosikki tuo setti, kun tuntuvat valitsevan mieluummin 1980-luvun puolenvälin Trak-setin. Itsekin istuudun vain pakosta Genistan taakse.

Koulullamme oli aluksi Signia-setti, mikä oli aivan upea konstruktio. Sitten Soitin Laine vaihtoi sen juuri markkinoille tulleeseen Genistaan. Pettymys oli karvas: ihme kuivaa keskiäänikopsutusta eikä elävää, laadukasta sustainia tai dynamiikkaa lainkaan. Tomitkin menettävät vireensä alta sekunnin, joten sympaattisten lukkojen rakenne häviää niiden ulkonäölle. Tomielineet, ihan kuin aikaisemmin mainittiin, ovat oma lukunsa. Jengat ovat menneet myös jokaisesta yli kaksi vuotta vanhasta Premier-virvelitelineestä.
Epämuusikko
22.12.2004 11:27:01 (muokattu 22.12.2004 11:29:44)
Signia rulettaa. En oo tosin genistaa päässyt itse kokeileen, mutta ne kerrat ku oon kuullu, niin soundi on ollut "aivan ok". Että omaan korvaan ihan perusrummut. Ostaisin jos saisin halvalla.
Myytävänä Tosco 22" ride!
hollmi-5
22.12.2004 12:01:11 (muokattu 22.12.2004 12:02:39)
Jazzmies hei: ne on Genistat soundiltaan hyvät. Jazzihommissa varmaankin moni muu pelittää paremmin. Tosin kalvovalinnat ja virittely varmaan auttaisivat, mutta ei siellä taida olla opella aikaa paneutua koulun kamoihin. Kerran kävin katsomassa Kallion Mikan keikkaa, jossa oli Genistat. aika kireät vireet ja soundi oli hyvä.

Teillä ymmärrän tuon jengojen kulumisen. Kaiken aikaa niitä väännellään ja usein vielä täysin tumpeloiden poropeukaloiden toimesta. Käyttäjävirhe, sanoisin. Itselläni on nuo Genistan mukana tulleet hardwaret kestäneet neljä vuotta säännöllistä keikkailua ilman ensimmäistäkään vauriota. Suhteellisen kevyttä, mutta tukevaa ja toimivaa.
Mika Hollström
jazzmies
22.12.2004 12:18:51 (muokattu 22.12.2004 12:19:36)
Tosin kalvovalinnat ja virittely varmaan auttaisivat, mutta ei siellä taida olla opella aikaa paneutua koulun kamoihin.

Teillä ymmärrän tuon jengojen kulumisen. Kaiken aikaa niitä väännellään ja usein vielä täysin tumpeloiden poropeukaloiden toimesta.

Kyllä tuollaisen pienen ja keskikalliin setin tulisi toimia Coated Ambassador/Clear Diplomat -kalvoilla. Luokasta toiseen ravatessa oppii paneutumaan jokaisen setin soundiin ja tunnistamaan niiden soundin, mutta eläessäni en ole tavannut (lähes) laatumerkiltä noin ala-arvoista laatukoivusettiä. Viereisessä tilassa on Kumut ja ne kuulostavat jo ihan rummuilta, vaikka ovatkin koivua.

Premierin telineet ovat mahdollisimman huono sijoitus. Ruuveja saa vääntää ja takoa kepeillä, jotta ne aukeaisivat, vaikka ne oliskin vääntänyt kiinni höyhentatsilla. Parhaiten ovat telineistä kestäneet pitkällä juoksulla yllättäen 1980-luvun alun Tamat ja kaikki Yamahat. Kouluympäristö on hyvä paikka tutustua ja vertailla.
AP
22.12.2004 13:31:39
lol.. voisko tässä aistia pientä koivun vastustusta rungon materiaalina... ;)

Heh, piti samaa sanomani.
Itse kyllä valitsisin mieluummin koivurummun kuin vaahteraisen, juuri kuulaamman soinnin takia. Premieriltä tuo Signia ei ole ikinä miellyttänyt myöskään ulkonäkönsä vuoksi, jos sillä nyt mitään väliä on.

Ja kun tässä muistellaan, että mm. Yamahan RC, Sonorlite ja Pearlin CZX sekä Premierin Projector on ollut koivurumpuja, niin voitaneen todeta että myös se kuuluisa "yleinen mielipide" voisi sanoa koivusta saadun aikaan hyviä rumpuja.

Se on sitten toinen ja kolmas juttu, miten vaikeat Genistat on virittää, ja miten Premierin HW koulukäyttöä kestää. Itsellä kyllä ei ole ollut Premierin tuotteiden kanssa (vielä, kop kop...) ongelmia.
K100 #7
Bacchus
22.12.2004 13:31:52

Nimenomaan, itsekin kummastelin tuota kommenttia. Tässä taidetaan enemmänkin olla koivurumpu, kuin genista-vastaisia.
-
J. Cool
22.12.2004 13:34:39

väitän kyllä, että genistat toimii kun unelma. Virittää pitää vaan tarkemmin ku yleensä sen tasosia laatusettejä. Ja kalvovalinnalla on merkitystä. Koivu soundaa kyllä hyvälle, mut vaatii toimiakseen tarkemman virityksen kuin vaahtera. Hardwaressa ei oo ollu mulla mitään ongelmia, ostin käytettynä ja ite keikkaillu noilla kohta muutaman vuoden. niin joo, se tosiaan miinusta, että kalvot meinaa löystyä. Kouluympäristöön ei ehkä paras setti, mutta hyvin pidettynä kelpais häpeilemättä vaikka maailmanrundille.

ja sitten tuo kumuun vertaus. kumut on kalliimmat, kyllä sillä hinnalla pitää jo saada ultimaalista laatua. kumuissa jumalaisinta on snare, pakko saada vielä joskus sellanen.
don't touch my bumtsibum
J. Cool
22.12.2004 13:37:09

Itsellä kyllä ei ole ollut Premierin tuotteiden kanssa (vielä, kop kop...) ongelmia.

mä kans koputtelen tohon väliin, tehdään single stroke roll!
don't touch my bumtsibum
jazzmies
22.12.2004 14:21:33

Joulukevennys ;) Ei mulla ole muuta koivua vastaan kuin se, että se ei soi yhtä hyvin tilassa kuin vaahtera, mutta äänityshommissa koivu on helppo ja pötäkkä(?).
hollmi-5
22.12.2004 14:28:52 (muokattu 22.12.2004 14:33:22)
Huppukoivusettejä:

Sonorilta: Sonorlite, Signature (lite-pannuilla) ja Designer (koivurunko yhtenä vaihtoehtona)...

Yamahalta: 9000, Recording Custom.

Tamalta: Superstar, Granstar ja Starclassic Performer

Olen omistanut koivusettejä. Genistat, Premierin Resonatorit ja Sonorin Sonorlitet. Kaikista tykkäsin kovasti.

Jep... 80-luvun Sonorin, Yamahan ja Taman paremmat ketävät vaikka ydinsodan. Kiinteässä asennuksessa paikallaan, mutta roudatessa ikävän raskaat.
Mika Hollström
PaiZild
22.12.2004 14:40:59
Lisätäkseni huippukoivusetteihin:
Pearlin Session- ja Masters -sarja.
Eli Pearl Session SBX ja Masters BRX.
epäselvä.
Mr. Sly
22.12.2004 15:44:56
Tämä topicki lähtee näköjään hieman sivuraiteille tuosta alkuperäisestä Genista kysymyksestä, mutta haluaisin silti antaa yhden äänen koivulle rumpujen runkomateriaalina.
Uskoin aina haluavani vaahterasetin mutta testailtuani päädyin koivuiseen enkä usko tehneeni virhettä. Rummuissa (pearl SBX) on kirkas ja napakka sointi. Plussaa myös että eri kalvovalinnoilla koivurummuista vaikuttaa ainakin minun kokemusteni mukaan saavan monipuolisempia ääniä kuin vaahterasta.
"Keep it simple, stupid!"
C2486
01.02.2005 13:29:47 (muokattu 04.02.2005 16:13:56)
Eipä taida olla monenkaan opiskelijan suosikki tuo setti, kun tuntuvat valitsevan mieluummin 1980-luvun puolenvälin Trak-setin. Itsekin istuudun vain pakosta Genistan taakse.

Ylilyönti. Itsekkin Trakkeja, Pulseja, Milleniumeja, New Soundeja sun muita kanistereita paukutelleena valitsin Genistat vaikka hintaeroakaan ei ollut aikoinaan kun se vanha kymppitonni. Tosin Pinstripe/Powerstroke kalvojen suosijana Genistojen paras mahdollinen Jazz-soundi on jäänyt minulle tähän mennessä arvoitukseksi.
miän vain
01.02.2005 15:06:14

Ylilyönti. Itsekkin Trakkeja, Pulseja, Milleniumeja, New Soundeja sun muita kanistereita paukutelleena valitsin Genistat vaikka hintaeroakaan ei ollut aikoinaan kun se vanha kymppitonni. Tosin Pinstripe/Powerstroke kalvojen suosijana Genistojen Jazz-soundi on jäänyt minulle tähän mennessä arvoitukseksi.

Huti meni. Trak ei ole sama asia kuin Trax. Trax on halpakuraa, Trakin nimi on nykyään Mapex.
Monochromatic - bändi
--------------------------
semisuper.tk - rumpusivut
jazzmies
02.02.2005 22:14:56
Trakin nimi on nykyään Mapex.

Tämä oli hyvä tieto, en nääs ole ennen kuullutkaan. Ensimmäiset rumpuni olivat Trakit, jossa oli ihan OK soundi, mutta telineet ja bassarin pedaali levisivät vuodessa. Koulumme Trakit ovat yllättävän hyvät, varmasti Trak 740i ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)