spm 14.02.2003 22:38:35 (muokattu 15.02.2003 00:05:05) | |
---|
En tiedä onko aihetta käsitelty ennen tai mihin alueeseen se pitäisi liittää, mutta tänne sen nyt laitan. Olen seurannut muusikoiden.net "kitarakamat" keskustelua noin vuoden verran (epä)säännöllisesti sivusta. Kysymyksiä on paljon ja vastauksia vieläkin enemmän?! Välillä vaan tuntuu, että vastaajat vaan on aina samoja (ei tietenkään vastaajien vika).. hyvä niin .. tietoa löytyy! :) Välillä vaan tuntuu, että omat mielipiteet poikkeaa kovastikin osasta vakiovastaajista.. mutta tämä selittynee musiikki/saundi mieltymyksistä?.. Ja niinpä itse asiaan.. Olisi paljon helpompi tiedostaa vastaajien mielipiteet ja vastaukset jos olisi jonkinlainen käsitys vastaajan muusiikki mausta.. siis ehdotankin, että ainakin nämä vakiovastaajat kertoisivat hieman omista mieltymyksistään.. musiikkimausta..omia näytteitä..et zetera.. Itse voin aloittaa, vaikka olenkin aloittelija: Omat idolit löytyy linjalta Ford - Henderson- Hendrix. http://koti.mbnet.fi/spm/Blues1.mp3 |
LaXu 14.02.2003 22:52:24 | |
---|
Kaipa minä olen sitten vakiovastaaja? No, omat soundimieltymykset ovat enimmäkseen tuolla blues-rock linjalla (Guns N' Roses, Gary Moore, Dire Straits, Aerosmith ym.), mutta pidän myös instrumentaalimusan (Steve Vai, Shawn Lane, Satriani jne.) ja sankarihevin (sekä hitusen rankemman kaman tyyliin Slayer, Metallica, In Flames jne.) ohella mm. reggaesta ja funkista. Jotta tämä olisi jotenkin palstalle sopiva, niin kitaroista miellyttää melkein kaikki stratoa tai Les Paulia muistuttavat kitarat (eivät kuitenkaan V:t, X:t ym. oudon muotoiset kitarat). Jaa näytettä vielä? Eipä tähän hätään taida olla sen kummempaa kuin kaverille kyhäämäni näyte vahvistimestani: http://www.saunalahti.fi/mlakomaa/muut/randomtilu.mp3 |
kivi 14.02.2003 23:10:43 (muokattu 15.02.2003 10:55:15) | |
---|
Jos sä olet seurannut, niin varmaan jo tiedät mitä mieltä mä asioista olen :-D Koska FAQ ei enää esittele, pakko tehdä se itse. -Ikää 37, miespuolinen -Kielisoittaja ja kulttuurin sekatyömies -Avopuoliso ja kaksi kissaa, kuutisentoista kitaraa ja kahdeksat kitarakamat; tämä monennen polven stadilaispoika ja asuu omaa (pankille velkaa) taloa pienessä kylässä -Takana jonkun verran levyjä ja enemmän keikkoja. Edessä varmaankin myös:-) -En kuuntele metallia enkä tarpeettoman löysää musiikkia, olen rokkijätkä henkeen ja vereen, vaikka musiikkimaku on laajempi kuin moni pystyy ymmärtämäänkään;-) -Älkää pyytäkö mua kuuntelemaan mp3:sia. Koneessa ei ole äänikorttia eikä multimediasovelluksia - sitä varten on ihan toiset koneet... |
spm 14.02.2003 23:48:06 (muokattu 15.02.2003 00:01:11) | |
---|
etelä-pohojammaalla pienessä kylässä -Takana jonkun verran levyjä ja enemmän keikkoja. Edessä varmaankin myös:-) Jaa, että pohjalaasia,, joo itteki oon kotosin kauhajoelta... niin pieni kylä on? Takana jonkun verran levyjä.. mikäköhän on/oli bändin nimi? |
Futurebre 15.02.2003 00:04:08 | |
---|
No minä en varsinaisesti tänne vielä ole hirveästi ehtinyt kirjotella kun liityin vasta tänne vähänaikaa sitten,mutta otan silti oikeuden esitellä itseni :) Eli olen 17v, toisen vuoden opiskelija kokkialalla ja soitan bändissä nimeltä Overrun. Omistan neljä kappaletta alavireisiä sähkiksiä,kaksi akustista,läjän pedaaleita ja yhden puoli stäkin: JCM800(kohta moditukseen menevä) 100w nuppi ja 4x12 kaappi) Kuuntelen suurimmaksi osaksi jenkkimetallia, mm. Fear Factory, Pantera, Cannibal Corpse,Manowar,Chimaira www.overrunband.cjb.netManowar on ihan jees |
KMT 15.02.2003 00:50:58 | |
---|
Ikä 18: Musiikkimaku: kitaravoittoiset ei-särö biisit, rautalankaa biitlesiin... Kitaroista eniten kokemusta telestä. Ps. Asun minäkin melkein pohjanmaalla... 40 km Kauhajoelta etelään... Bassopalsta puuttuu muuten OK |
HS 15.02.2003 13:36:20 | |
---|
Terve Voisihan tämän tuonne Oma Sivu ”vapaa kuvaus” –osioon laittaa, mutta tulkoon nyt tänne. Tiedä nyt sitten olenko mikään ”vakivastaaja” täällä Kitarakamat –puolella. Yleensä jätän kommentoimatta jos oikeansorttista tietoa on jo tarjottu tai jos omaan asiasta vain MuTua. Mielipiteet on sitten erikseen. Niistähän voidaan (pitää) aina vääntää kättä :) mutta faktat on faktoja eikä niitä pidä sekoittaa mielipiteisiin. Toivottavasti kaikki palstaa lukevat aloittelevat kitaristitkin tietävät sen :) Tampereella asustan ja ikää kertynyt 35 vuotta. Kitaraa olen soittanut suunnilleen 25 vuotta, alussa opiskellen, sittemmin ominavuin. Välillä aktiivisesti, välillä taukoja pitäen. Välillä poikennut urkujenkin taakse, mutta ne ajat ovat takana :) Joskus pysyi myös rumpukapula jotenkuten kädessä. Ei enää. Pari levylle taltioitua otosta löytyy ja keikkojakin jonkin verran takana. Jonkin sortin harrastuksena vedän kitarakursseja aloitteleville ”taaperoille” ja vähän vanhemmillekin. Nykyisin soitan ainoastaan kitaraa ja koitan väsätä soitettavaa orkesterillemme, joka soittaa suomenkielistä pop/rock –musaa. Musiikkimaku on laaja, mutta eniten lämmittää kitaralla soitetut siniset sävelet; blues, rhythm'n'blues, jazz, soul, pop, rock, country… ja mitä pirua niitä nyt on. Kyllä te tiedätte. Hattuani nostan erityisesti hyville soittajille (mitä se sitten ikinä lieneekään :) ,instrumentista riippumatta, sillä lainatakseni erästä tännekin usein kirjoittavaa persoonaa: ”Se nyt vaan kuulostaa paremmalta kun osaa soittaa” :) Myös ikuinen ”hyvän soundin” metsästäjä (ikävä kyllä) olen ja (sähköiset) kitarakamatkin kai vaihtuu (lisääntyy :) suhteellisen tiuhaan. Nykyinen Flying Finn -kitara sentään taitaa pysyä, eikä ”Floyd-kitara” Ibanez RG560 mihinkään katoa. |
Lennu 15.02.2003 13:50:57 | |
---|
Olisi niin kiva vastata, mutta kun en ole vakiovastailija, enkä tiedä mistään mitään, niin en täytä kysyjän asettamia kriteerejä. Harmi. Saatan kyllä olla vain näsäviisaskin. "Kari? Ai mikä kari, ai runkkari vai?" www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills" |
Klikkaa mun avataria tai nimimerkkiä niin saat jotain tietoa minusta. |
Juzzu 15.02.2003 14:41:26 | |
---|
Saatan kyllä olla vain näsäviisaskin. "Kari? Ai mikä kari, ai runkkari vai?" ..ja vielä kun keksisi itse vitsitkin ;o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Lennu 15.02.2003 15:12:17 (muokattu 15.02.2003 15:16:00) | |
---|
www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills" |
Vilhelmus 15.02.2003 17:10:08 (muokattu 15.02.2003 17:11:04) | |
---|
Klikkaapa nimimerkkiä, ei viitsi toiseen kertaan selostaa. Ykkösellä läpi. |
Kitarasankari 15.02.2003 18:12:48 | |
---|
en nyt tiedä luokittelisinko itseni vakiovastaajiin, no kuitenkin joka päivä pitää päästä täällä käymään. Mun musamaku on aika monipuolinen...melkein koko lyhyen elämäni olen kitaraa rämpytelly..esikuvina ja suurina innoittajina on toiminut: Steve Vai, Joe Satriani, Paul Gilbert, DT, Henkka, SRV, ym... Klassinen uppoaa myös, kun sitäkin on tullut soiteltua tosi paljon. Soul ja funk on kanssa suosiossani...ne groovaa. Kitaroina on toiminut ehkä pisimpään stratot. Ibatkin ovat lähellä sydäntä..Vahvistimina toimineet pisimpään peaveyt. Putkivahvistimille lämpenen. Efekteillä tykkään leikkiä mutta en mennä liiallisuuksiin. Pohjimmiltani olen rokkari ja yksi harvoja musiikin lajeja joille en lämpene on jazz... Pulla on inspiraation lähde... |
Fortune 15.02.2003 18:15:35 | |
---|
Kaipa vakiopaskanpuhujatkin lasketaan. Profiilia klikaten pankaa. Kovin relevantteja musiikkinäytteitä ei ole verkossa, tulkaa meille kuuntelemaan niin soitan akustisella nuo 11 kappaletta mitkä pitäisi bändiä varten kyhätä nauhalle... "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
poppamies 15.02.2003 23:37:25 (muokattu 16.02.2003 23:40:27) | |
---|
Kai minäkin kuulun näihin automaattivastaajiin. Arvelisin että mulla on kokemusta monesta asiasta paitsi Podeista ja Line 6 :ista. Olen alunperin rumpali, bassoa olen soittanut kauan. Olen tehnyt paljon bassotabuja (yli 600 kpl) ja nuotteja vuosien varrella. Teen niitä myös pyynnöstä , siis bassotabuja tai bassonuotteja. Kitaroita olen rakentanut 7-8 vuotta Musiikkimaku: Hendrix, Led Zeppelin, Cream, kaupunki(sähkö) blues,Santana, Kinks, Moody Blues.Beatles ja 60-luvun musiikki yleensä(ei suomalainen). Kaks bändiä. 6 miehen cover bändi (60-70-luku) ja akustinen kvintetti(3 kitaraa,basso ja rummut) Fender Jazz Bass ja akustinen bassokitara (EKO) Fender 300w nuppi + 1x15"+2x10", ja Gallien Krueger combo Kitaroita tällä hetkellä 3 bassoa ja 2 akustista. P.S. Mikäli joku tartee bassutabut ja/tai bassonuotit jostain kappaleesta, mistä vaan, ei kuitenkaan mitään Tools tyyppistä häiriköintiä , raja kulkee tuossa Zapan kohdalla, niin voin harkita asiaa. "G-strings are for strippers" |
duane 16.02.2003 19:06:11 | |
---|
profiili. I got debts no honest man can pay... |
Cornflake 16.02.2003 22:06:18 | |
---|
Vastataan nyt vaikken varmaan kriteerejä täytäkään. Lähinnä olen kait epämääräinen peelo joka kommentoi vähän kaikkea vaihtelevalla menestyksellä. Sitäopaitsi olen basisti. Kaikki toki alkoi kitarasta pikkupoikana ja bassoa olen bändin mukana soittanut kuutisen vuotta. Olisipa soittotaito samalla tasolla soitettujen vuosien kanssa. Eli olen myös laiska paska. Kitarat ja kamat kiinnostavat paljon. Lähinnä kirjoittelen tänne basso aiheisiin ketjuihin, mutta välillä uskaltaudun kommentoimaan jotain kitaraakin koskevaa, jos edes jonkinmoista pohjaa aiheesta löytyy. Anyway, lähtökohtani kirjoituksilleni on yleinsä oma pohjani, eli miten asian koen bändin soiton suhteen. Mua ei kiinnosta juuri pätkääkään yksin soittoon liittyvät seikat. Se on kuitenkin vain toisarvoista. Musiikkimakuni on laajentunut vuosi vuodelta. Kuuntelen periaatteessa kaikkea wanhoista 60-luvun jutuista ihan tähänpäivään asti. Pitkäaikaisina lempibändeinä voisin nimetä esmes RAtM, FNM, GnR, PJ, Alice in Chains, Neil Young, Slayer, Nirvana, Soundgarden, Foo Fighters, etc. Nuo ovat ne joihin aina palaan, mutta kuten sanoin lähes kaikkea mahdollista tulee kuunneltua. Soitan bändissä (laulaja, 2 kitaraa, basso, rummut). Näytteitä saattaa sadella kohtapuoliin, demo alkaa olla purkissa. Kokoonpano on ollut nyt kasassa n. vuoden. Soittimena toimii Musarin viisikielinen Stingray, vahvarina about tuollainen http://www.trace-elliot.com/bass/7215smc.html + Ampegin Classic-sarjan 2*10" lisäkaapilla. Viimeisen rivin tarkoituksena on kertoa aina kulloinkin soivasta musiikista, jos jotain sattuu soimaan. Ajaa tämänkin ketjun asiaa;-) n/s. Kyyria - Gift No ei se nyt niin justiinsa ole... |