Aihe: Halpa efektilaite räkkiin?
1
Crackis
19.12.2004 19:46:59 (muokattu 19.12.2004 19:52:41)
Sattui käymään niin onnellisesti, että sain kitararäkkini siihen kuntoon että perussoundit on sitä mitä pitääkin. Nyt pitäisi vain alkaa säästää rahaa eq/delay/reverb-laitteeseen. Eli siis periaatteessa ei tarvitse löytyä muute kun nuo kolme, flangerin yms.Budjettina tarve on niin olematon että ilmankin pärjää. voisi pitää n.300 euroa ja kun budjetti on noin pieni niin käytetyt laitteet tulevat ilman muuta kysymykseen! :)

G-major olisi varma valinta lähes kaikilla mahdollisilla herkuilla, mutta eipä taida tuohon rahkeet riittää. G-majorille iso plussa releohjauksesta! Saman firman tuotteista M300 olisi myös todella mielenkiintoinen. Ei vain taida sisältää minkäänlaista EQ-osastoa, eli tässäkään ei sitten niin hirveästi rahaa säästyisi kun pitäisi vielä erillinen vähintään 7-kaistainen EQ hommata räkkiin.

Käyttökokemuksia/suosituksia ja kaikkea yleistä höpinää aiheesta olisi tarkoitus saada aikaiseksi.

EDIT: MIDI-ohjattavia laitteita siis haetaan
Myydään Hartke GH-412a.
JuSu
20.12.2004 09:09:39
G-major olisi varma valinta lähes kaikilla mahdollisilla herkuilla, mutta eipä taida tuohon rahkeet riittää.

...muttei paljon puutu. Neljällä sataa noita varmasti löytyy käytettynä, ei ihan joka päivä, mutta kuitenkin. Ehkä säästäisit hieman...?

Käytettynä voipi löytyä Rocktronin Replifex tuohon hintaan, ainakin eBaysta. Muistaakseni tuossakin oli releohjaus...

JuSu
Minä olen myyrä. * MYYTÄVÄNÄ ESP/LTD HYBRID 300! KATSO TORI! *
Crackis
21.12.2004 22:55:54
*BUMB*

Anyone? Kai nyt jollakin on kitararäkissä jonkinlaatunen efektipaavo käytössä ja jotain sanottavaa laitoksesta?
Myydään Hartke GH-412a.
otto_t
21.12.2004 23:02:30
*BUMB*

Anyone? Kai nyt jollakin on kitararäkissä jonkinlaatunen efektipaavo käytössä ja jotain sanottavaa laitoksesta?

Säästä se 100-150EUR lisää ja etsi jostain käytetty G-Major.
Jos ei mitään asiaa ole niin voi olla myös hiljaa
Kapane
21.12.2004 23:05:58

joku myi jotain bossia torilla hintaan 300e
Kimmo72
21.12.2004 23:10:47
Uuden geemajorin plus midi kontrollerin saa hintaan 595 mut menee kyl aika reippaasti yli budjetin.. Eli siis ei mulla mitään asiaa ollukkaa... Heihei
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
zepeteus
21.12.2004 23:57:42
No tutustuppa Bossin VF-1:eenkin jossakin välissä, jos mahdollista. Löytyy EQ, delayt, reverbit ja paljon muutakin. Puoliräkkimallia, helppo käyttää ja säädellä. Releohjausta ei löydy, MIDI kylläkin. Löytynee käytettynä edukkaastikin, ellen ole erehtynyt....hinta/laatusuhde bueno. Omassa räkissäni majailee yksi, ja lisää tulee jos vielä (halpoja) multipaavoja tarvitsen. Tarkempaa arviointia en nyt anna, peti kutsuu...
Jabe
22.12.2004 09:10:33 (muokattu 22.12.2004 09:19:24)

No jos tyytyis ensin reverbiin ja delay'hin, niin sitten sais parilla sataa jo vaikka mitä. Mä olen käyttänyt monesti Lexiconin MPX 100'sta delay'nä ja/tai reverbinä kitarassa. MIDI-ohjattavakin lienee tuo, kaikka en sitä ominaisuutta ite tarvikaan.

e: niin se uusi versio on mpx 110: http://www.lexiconpro.com/mpx110/index.asp

Minusta tuossa on musikaalinen ja myös skitalle toimiva reverb ja delay/echo. Itse olen käyttänyt sitä Mesa-Boogie combon efektilenkissä, ja vanhan JMP Marshallin I ja II -kavavien välissä. Ja se on siis ottanut noita signaaleja ihan mukisematta vastaan (Mesassa siis etuasteen jälkeistä, Marsussa siis sitä joka tulee pedalboardilta ).

Jos tuon - tai jonkun vastaavan - saa parilla sataa (tai allekin), niin budjetistahan jäis vielä reilusti erillisen eq'n hankintaan. Kantsii ehkä harkita/testailla?
Kapane
22.12.2004 09:24:45

No tutustuppa Bossin VF-1:eenkin jossakin välissä, jos mahdollista. Löytyy EQ, delayt, reverbit ja paljon muutakin. Puoliräkkimallia, helppo käyttää ja säädellä. Releohjausta ei löydy, MIDI kylläkin. Löytynee käytettynä edukkaastikin, ellen ole erehtynyt....hinta/laatusuhde bueno. Omassa räkissäni majailee yksi, ja lisää tulee jos vielä (halpoja) multipaavoja tarvitsen. Tarkempaa arviointia en nyt anna, peti kutsuu...

tuo se oli mikä oli 300e torilla
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)