Elikkäs pitäis väsätä sovituksia pienehkölle groovemusaa soittavalle bändille (Jamstream). Kokoonpano keys,gtr,bass,drs,trp(1-2). Kaikki paitsi rumpali osaa lukea nuotteja. Itse soitan koskettimia. Olen opiskellut sekä klassiset että pop/jazz tolppa1 -teoriat jne. joten niistä jotain jo tiedän. Aloittelija en siis ole, muuta kuin sovittamisessa.. Meinasin että vois tehä eka sovituksia jostain vanhoista biiseistä. Kuitenkin omalta kuulostavia versioita. Tärkeää olis saada bändi kuulostaa hyvältä yhdessä, ja kaikenlaisia soittokikkoja olis kiva lisätä mukaan. Nii ja mitä tekemistä vois keksiä trumpetistille joka ei jaksa soittaa koko aikaa (naama väsyy..)? Miten teette sovituksia, löytyiskö jostain jotain vinkkejä asiaan liittyen yms? "Eiku..." |
KMT 15.02.2003 20:34:06 | |
---|
Itse sovittaisin esim tietyt osat trumpeteille vaikka kertosäkeeseen, erilaisia rytmejä vois "kompata". Sitten kannattaa myös vähän eri biiseis tuoda esille tiettyjä soittimia eikä vain muutamaa... Bassopalsta puuttuu muuten OK |
Jabbe 16.02.2003 13:30:54 | |
---|
Itse sovittaisin esim tietyt osat trumpeteille vaikka kertosäkeeseen, erilaisia rytmejä vois "kompata". Sitten kannattaa myös vähän eri biiseis tuoda esille tiettyjä soittimia eikä vain muutamaa... Mitenkäs tämän tekisi? Onko hyviä esimerkkejä joistain bändeistä/levyistä jotka soittais vastaavalla kokoonpanolla? "Eiku..." |
KMT 16.02.2003 13:35:51 | |
---|
Mitenkäs tämän tekisi? Onko hyviä esimerkkejä joistain bändeistä/levyistä jotka soittais vastaavalla kokoonpanolla? Ajattelin jotain Ultra bra- tyyppistä juttua, Ootteko etsineet lisää soittajia vai riittääkö kokoonpano teille?
Bassopalsta puuttuu muuten OK |
Jabbe 16.02.2003 13:41:21 | |
---|
Ajattelin jotain Ultra bra- tyyppistä juttua, Ootteko etsineet lisää soittajia vai riittääkö kokoonpano teille? Ultra Bra on kyllä kova! Mutta meinattiin että vois olla toistaseks tarpeeks soittajia. Keikkailun kannalta vähän hankala ottaa lisää porukkaa, varsinkin palkkiot voi jäädä vähän heikonlaisiksi. Ehkä joskus...
"Eiku..." |
Jabbe 17.02.2003 19:43:17 | |
---|
Joo mut lisää vinkkejä kiitos. Ja kiitos tähänkin mennessä... "Eiku..." |