atimoc 22.12.2004 01:31:42 | |
---|
Aina sitä oppii uutta. Google paljasti että DS ja Clapton ovat keikkailleet yhdessä useampaankin kertaan: Cocaine - 19-12-85, London (with Eric Clapton) London 9/06/88 - 09-06-88, London (with Eric Clapton) Free Mandela - 11-06-88, London (with Eric Clapton) The Greatest Hits Concert - 11-06-88, London (with Eric Clapton) Onko noista mitään virallisia videotallenteita tai edes pelkkää ääntä markkinoilla? VHS tai C-kasetti kenties? Vähintään bootleg näköjään löytyy jonkun keräilijän kokoelmista, sillä yhden kuppaisen mp3:n löysin tuosta Mandelan tribuuttikonsertista. Tulipahan selväksi että Money for Nothing kuulostaa Diren ja Claptonin vetämänä mahtavalta. Sellaisen tiedon löysin myös, että keikka on näytetty joskus Espanjan TV:ssä, ei kai sentään Suomessa? Jos minulta kysytään, tuosta ei keikka esittäjien puolesta voi enää parantua (no ehkä jos Henkka olisi tullut haudan takaa kolmanneksi pyöräksi). Hienoa olisi ollut olla paikalla kuulemassa. Tampereen ilmasto on sellanen, että se laittaa tukan kasvamaan takaa pitemmäksi kuin muualta. - Rasvaton
"I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands." - Kingston Wall |
Lisäksihän Eric soitteli Mark Knopflerin kanssa 1998 kun kerättiin rahaa Montserratin tulivuorenpurkauksen uhreille, samalla kertaa lavalla olivat Sting, Eric Clapton, Phil Collins ja Knopfler. Ainakin koko Mandelan keikka löytyy videona ja olen sen nähnytkin, on se netissäkin pyörinyt, mulla kerran se oli. Montserrat on nytkin koneella jos kiinnostaa. EDIT: Niin ja Knebworth 1990 missä Clapton oli jälleen Knopflerin kanssa. Tuo löytyy videonakin ainakin Oulun kaupunginkirjastosta. EDITEDIT: Huoh hirveessä unenpöpperössä juuri heränneenä kirjottelin, ja vääriä nappeja painelin. Pahoittelen triplapostausta, voisko joku poistaa noi edelliset :) :K |
Flash 22.12.2004 08:28:54 | |
---|
Sellaisen tiedon löysin myös, että keikka on näytetty joskus Espanjan TV:ssä, ei kai sentään Suomessa? Mandela keikka on näytetty aikoinaan myös Suomessa. Knopfler ja Clapton ovat jo mainittujen tilaisuuksien lisäksi esiintyneet yhdessä ainakin kerran Prince's Trust gaalassa. Olikohan se vuoden -88 veto, joka sisälsi parhaan live-version Laylasta mitä olen kuunaan kuullut. Kuten myös erittäin hyvän version Money For Nothingista. On ollut tuo ko. video joskus lainassa kirjastosta, mutta viime näkemästä on n. 10 vuotta aikaa niin ei oikein enää muista tarkasti. Nuo Prince's Trust hässäkät on kyllä julkaistu myös DVD:nä. There Is A Light That Never Goes Out |
DoThePop 23.12.2004 06:58:38 | |
---|
Tuo Montserrat hyväntekeväisyyskonsertti on tullut jokunen vuosi sitten Suomen televisiostakin.Mä sen hankin myös Dvd:nä jokunen aika sitten.Olisinkohan CDON:ilta sen tilannut.Ihan mukava keikka toi on kaiken kaikkiaan. |
aksuli 23.12.2004 15:09:31 | |
---|
Hollannissa eräs kaveri myy artistin bootlegejä. Noitakin EC:N yhteiskeikkoja löytyy lukuisia. Hae lauseella "on every bootleg", niin pääset sivuille. Itse oon tilannut monta cd:tä hältä. Luotettava heppu, nimeltään Jeroen van Tol. |
atimoc 23.12.2004 18:01:16 | |
---|
Mahtavaa, kiitos vastauksista. Play.com:sta löytyi Music for Montserrat ja Knebworth parts 1, 2 & 3, joista jälkimmäistä oli varastossakin. Tilaukseen lähti. Bootlegit ovat tosiaan yksi vaihtoehto, mutta koitan keräillä ensin alkuperäiset talteen. Jatketaan metsästystä. Tampereen ilmasto on sellanen, että se laittaa tukan kasvamaan takaa pitemmäksi kuin muualta. - Rasvaton
"I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands." - Kingston Wall |