Aihe: Mksi ei ääntä lähde??
1
uM
14.02.2003 16:47:51
Missä vika kun joskus pistää vahvistimen päälle ottaa kitaran käteen ja rupeaa soittamaan niin volumet saa vääntää puolet lujemalle kuin yleensä ja sitten hetken soittelun jälkeen vahvistin ikäänkuin "aukeaa" ja johan rupeaa ääntäkin löytymään.
Pahisguy
14.02.2003 16:54:39
Onko sulla putkivahvistin? Putkien pitää lämmetä alkuun että alkavat pelata täysillä.
...Tätä joutilasta kavahtakaa...
Tmp
14.02.2003 17:09:42
Onko sulla putkivahvistin? Putkien pitää lämmetä alkuun että alkavat pelata täysillä.

Olen muuten huomannut että ihan transistorivahvistimistakin lähtee enemmän ääntä reenien loppupuolella. Jopa PA käyttäytyy näin. Kummaa.
Pahisguy
14.02.2003 17:11:46 (muokattu 14.02.2003 17:12:20)

Olen muuten huomannut että ihan transistorivahvistimistakin lähtee enemmän ääntä reenien loppupuolella. Jopa PA käyttäytyy näin. Kummaa.

Transistorin tehokerroin kasvaa sen lämmetessä. Eli kun trankkuvahvari lämpenee, se alkaa vahvistamaan enemmän. Joskus voi tapahtua lämpökarkaaminen, vahvari kuumenee, vahvistaa enemmän, kuumenee enemmän...poks.
...Tätä joutilasta kavahtakaa...
uM
14.02.2003 20:44:55
Ei oo putkivahvistin, eli normaali trankku. Kyllä sekin tietysti pikkuisen aikaa ottaa "lämmetä" mutta toi asia mitä ihmettelin on että se on joskus monta minuuttia, voi olla yli kymmenenkin, että volumet pitää olla puolilla jos normaalisti neljäsosa riittäisi.
lare
15.02.2003 13:12:05
Ei oo putkivahvistin, eli normaali trankku. Kyllä sekin tietysti pikkuisen aikaa ottaa "lämmetä" mutta toi asia mitä ihmettelin on että se on joskus monta minuuttia, voi olla yli kymmenenkin, että volumet pitää olla puolilla jos normaalisti neljäsosa riittäisi.

Kuuluuko siitä joku poks tai vastaavaa, kun siitä alkaa kuulumaan kunnolla vai voimistuuko ääni pikku hiljaa.
Nii tuli vaa mieleen et jos kyse on jostain kosketushäiriöstä esim. jossai potikassa ja sitten kun kone lämpenee nii kunnon kosketus syntyy jälleen.
Sähkörummut on kivat lelut
Vimpo
16.02.2003 13:43:11

Mulla joskus sama homma. Vahvistimena Marshall MG-10 mk2. Potkiminen auttaa. En suosittele kalliisiin vahvistimiin.
Jormaz
16.02.2003 15:50:19
Suoralta kädeltä veikkaisin että vola-potikassa on kosketushäiriö.
Back to the 80's
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)