Snakepit 21.12.2004 21:07:02 | |
---|
Eli nyt olis rahaa ostaa uusi kitara tai vahvistin. Eli, rahaa on käytettävissä noin 2000e. Pitisikö ostaa uusi kitara vai vahvistin (ja kaappi). Siis molempiin ei ole varaa, joten älkää ehdottako mitään kompromisseja. Nykynen kitara on tuo epi LP classic plus ja nuppi on AVT-50(mg412-kaappi). Etsiskelen tollasta GNR-soundia. Vahvistimeksi olen harkinnut Marsun jcm800 reissueta tai 1987x:ää ja kitaraksi Gibson Les Paul std (2003-2004). Selkeytetään asiaa hieman. Eli, kumpi vaikuttaisi saundiin enemmän, kumman itse ostaisit ? Itse olen ihan 50-50 joten meilipiteitä tulemaan. Ps. Tästä on varmasti puhuttu jonkin ketjun yhteydessä, mutta en jaksa lukea satoja viestejä. Se ei kuullosta hyvältä, jollei Slash ole mukana |
Joees 21.12.2004 21:11:28 | |
---|
Oletko aivan varma että haluat uuden LP:n? Minä etsisin sitä ehdottomasti käytettynä. Custom-Soundsilla on/oli yksi Tobacco Sunburst LP muistaakseni 1500e pintaan? Ja halvemmallakin löytää jos jaksaa etsiä ja kokeilla. LP:ssä kannattaa ehdottomasti kokeilla niin montaa kuin mahdollista jotta löytää sen hyvän itselle sopivan. Nuo JCM800 nupithan eivät taida käytettyinä kauheasti maksaa? Joskin moni niistä ylihintaa näyttää pyytävän. Groooove is in heart! |
Snakepit 21.12.2004 21:18:04 | |
---|
En toki tarkoita uudella välttämättä uutta, vaan uutta itselleni :D Se ei kuullosta hyvältä, jollei Slash ole mukana |
LaXu 21.12.2004 21:19:57 (muokattu 21.12.2004 21:22:24) | |
---|
Eiköhän siitä vahvistimesta olisi enemmän iloa, mutta muistutetaan vielä, että noiden mainitsemiesi Marsujen kaveriksi olisi keinokuorma todellakin paikallaan. Käytettynä etsisin kyllä ensimmäiseksi, noita JMP ja JCM800 sarjan Marsuja putkahtelee esiin aina silloin tällöin. Jos nyt päädyt kuitenkin kitaraan, niin testaahan ne vaihtoehdotkin (ellei sen nyt ihan pakko ole olla Gibson), niin kopiot kuin samanhenkiset kitarat (esim. jenkki-Hamerit). |
lexa53 21.12.2004 21:26:22 (muokattu 21.12.2004 21:27:24) | |
---|
Mitenkäs olisi uusi vahvistin ja kitaraan vaikka jotkut toiset mikit? K100#9 |
Snakepit 21.12.2004 21:31:13 | |
---|
no tossa epissä on jo Duncanin alnico pro II:set. Vaihtaisin varmaa noi mikit siihen uuteen kitaraan. Se ei kuullosta hyvältä, jollei Slash ole mukana |
lexa53 21.12.2004 21:35:53 | |
---|
no tossa epissä on jo Duncanin alnico pro II:set. Vaihtaisin varmaa noi mikit siihen uuteen kitaraan. Ahaa, no siinä tapauksessa suosittelisin ensin ostamaan tuon vahvistimen. K100#9 |
Torniojaws 21.12.2004 21:52:13 | |
---|
Vahvistinhan se, JCM800 2203 käytettynä niin jää rahaa sitten tulevaan uuteen kitaraankin ja vahvistinpuoli kerralla kuntoon. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Kassu 21.12.2004 22:04:03 | |
---|
Turha pelkkää vahvaria ostaa, kaappi gans. |
PoLFus 21.12.2004 22:06:18 (muokattu 21.12.2004 22:09:06) | |
---|
Itse ostaisin uuden kitaran SEKÄ vahvistimen. Hmm. JCM800+ kaappi varmaan jotain alle tonni. Sit reilulla tonnilla ostat uuden kitaran, Varmasti löytyy Les Pauleja (Gibsoneitakin) käytettynä tonnin pintaan. Tai sitten noita Marshallin silver jubileeitakin välillä näkyy (50w nupit reilusti alle tonnin). Että miten olis GNR-diggarille Gibson LP ja Marsu? 2000 e riittää niihin aivan mainiosti. |
opuh 21.12.2004 22:10:50 | |
---|
Turha pelkkää vahvaria ostaa, kaappi gans. Kyllähän miehellä siellä suluissa lukeekin että kaappia myös. Hahahah |
Groove Man 21.12.2004 22:36:01 | |
---|
Eli, kumpi vaikuttaisi saundiin enemmän Tässä tapauksessa vahvistin totta kai. kumman itse ostaisit ? Mikäli Epin soitettavuus on (riittävän) kohdillaan niin kyllä vahvistimeen kallistuisin. |
Snakepit 22.12.2004 00:47:24 | |
---|
Taidanpa ton vahvistimen todellakin ostaa, voisin antaa ton AVT:n ja MG-kaapin sit vaihdossa, nii eihän siinä paljoo pitäis väliä maksaa.... Nyt vaan on sit avoinna, et mikä nuppi. Oon nyt kattellu myös noita orangen ja mesan nuppeja. Mutta mikä v#&%? noissa mesoissa maksaa !!!! Se ei kuullosta hyvältä, jollei Slash ole mukana |
LaXu 22.12.2004 00:54:18 | |
---|
Mutta mikä v#&%? noissa mesoissa maksaa !!!! Tuon minäkin haluaisin tietää. Mikään muu jenkkivahvistin ei hinnoiltaan taida nousta tänne pohjolaan saapuessaan niin paljon kuin Mesat. |
Exhausted 22.12.2004 01:04:41 | |
---|
Vahvistin vaikuttaa saundiin enemmän. Jos soittelet tuon trankkuhirvityksen läpi niin se on aika sama onko se Gibson vai Epipää, mutta jos saat kunnon putkivehkeen niin sitä on jo vaikea pilata huonolla kitaralla |
Snakepit 22.12.2004 02:03:26 | |
---|
Olen nyt tutkinut hieman tuota jcm800:sta. Siinä kuulemma on vain yksi kanava (ainakin etsimässäni mallissa), jonka takia särön ja cleanin vaihto on "mahdotonta". Olisiko mitenkään mahdollista käyttää a/b (?) laatikkoa jakamaan signaalin clean --->AVT-50 ja särö---->JCM800 ? Mites homma toimii, jos käytän vain yhtä kaappia ? Onko sellaista laitetta olemassa, joka vaihtaisi samaan aikaan nuppia ja ohjaisi käytössäolevan nupin kaappiin ja samalla sulkisi toisen nupin luupista. Hieman sekavaa, mutta koittakaa pysyä mukana :) Se ei kuullosta hyvältä, jollei Slash ole mukana |
Olen nyt tutkinut hieman tuota jcm800:sta. Siinä kuulemma on vain yksi kanava (ainakin etsimässäni mallissa), jonka takia särön ja cleanin vaihto on "mahdotonta". Olisiko mitenkään mahdollista käyttää a/b (?) laatikkoa jakamaan signaalin clean --->AVT-50 ja särö---->JCM800 ? Mites homma toimii, jos käytän vain yhtä kaappia ? Onko sellaista laitetta olemassa, joka vaihtaisi samaan aikaan nuppia ja ohjaisi käytössäolevan nupin kaappiin ja samalla sulkisi toisen nupin luupista. Hieman sekavaa, mutta koittakaa pysyä mukana :) Nynnyt tekee tollai. Tosimies kääntää volapotikasta säröt helvettiin. Etkä 800-mallista saa oikeastaan ees kauheesti säröä ilman jotain pedaalia siinä edessä. |
nothingnes 22.12.2004 06:11:58 | |
---|
mä ainaki soitan kitaraa en vahvistinta! osta se gibsoni huominen on aina tulevaisuutta -m.nykänen- |
vanttera 22.12.2004 06:24:33 | |
---|
No totanoin, muuten en ota kantaa, mutta meinaatko vanhat pitää? Meinaan saahan niistäkin myydessä jonnin verran, mahdollisesti juuri sopivasti kattamaan yli ton 2000 euron menevän osan, jolloin voisit uusia koko kavalkaadin kerrasta. "Life is a bitch, first you marry one, then you buy contry-record, then you die." - steelingi Ilmajoelta |
ReBeat 22.12.2004 06:59:11 (muokattu 22.12.2004 06:59:54) | |
---|
Onko sellaista laitetta olemassa, joka vaihtaisi samaan aikaan nuppia ja ohjaisi käytössäolevan nupin kaappiin ja samalla sulkisi toisen nupin luupista. On olemassa, mutta ovat haitekkia ja maksavat. Brunetti Matrix on räkkimallinen ja maksaa noin tonnin. Siinä on myös ohjelmoitavia luuppeja efekteille, midi-ohjaus ja jotain muutakin. Radial Headbone on pedaalimallinen ja maksaa n. 260$. Siitä on kaksi versiota: putkinupeille Headbone VT ja trankuille Headbone SS. Tuo Headbone kytkee aina suojakuorman sille nupille, joka ei ole kytkettynä kaappiin. Kaiutinkaapelit pitää siis vetää tälle Headbonelle asti, mutta sitä ei ole pakko sijoittaa jalkoihin. Headbonessa on näet Slingshot™, joten pedaalia voi kauko-ohjata jollain tavallisella kitarapiuhan päässä olevalla kytkimellä. Erittäin mielenkiintoinen laite kyllä, jos siihen uskaltaa luottaa. http://www.tonebone.com/tbone-headbone-vt.htm Kannattaa muuten tsekata aivan tuon sivun alaosasta kaavio, joka kertoo mitä Radial Loopbonen kanssa voi tehdä. Se on luuppiboksi, joka pystyy ohjaamaan myös Headbonea ja Cabbonea. Noiden avulla pystyy siis rakentamaan systeemin, jossa napin painalluksella valikoituu kahdesta pedaaliketjusta toinen + vaihtuu vahvistin + vaihtuu kaiutinkaappi. Mielenkiintoista, eikö! Pojat kivittävät sammakoita huvikseen, mutta sammakot eivät kuole huvikseen vaan tosissaan. |