Aihe: Kitarakamoista mitään tietämätön hakee hyvää (putki)vahvaria
1 2 3 4 5
Eddie
21.12.2004 16:01:03 (muokattu 21.12.2004 16:01:11)

Aiemmin jo kirjoitin että molemminpäin onnistuu. Voit käyttää comboa myös pelkästään "nuppina" tai voit käyttää lisäkaappia sekä combon omaa kaiutinta. No prob.

Asia selvä. Nyt riittää tää kysely vähäksi aikaa, lähden kotiin syömään ja voisin käydä testailemassa Screamer komboa. Palailen asiaan myöhemmin. Kiitos kärsivällisyydestä.
Mureke, mureke, mureke lihaisa mureke!
Apricot
21.12.2004 16:09:46
Jos ostan Screamer kombon ja siihen kaapin, onko saundi yhtä munakas kuin Screamer nuppi+kaappi viritelmällä?

On se. Mukaan saadaan vielä sitä kombon takaheijastusta, että tilasoundi olisi oikein optimaalinen. Ja kombon oman kaiuttimen voi kytkeä poiskin, jos kokee ongelmaksi jossain.

Eniten on kysymys kaiutinpinta-alasta. 2x12 on aina tuhdimpi, miten ikinä se onkin saatu aikaan.
No problemo!
Eddie
21.12.2004 19:34:41

Kokemuksesta voin sanoa että rokkaa! Olen soitellut Screamerillani sekä Marsun 4x12" kabiinilla että vanhalla Monsterin 1x15" Celestion -kaapilla ja voi pojat. Tällä hetkellä molemmat kaapit on ENGLissä kiinni ja soundi on mitä parahin.

Kuulostaa hyvältä. Tänään piti mennä Screamer komboa testaileen, mutta liike oli just mennyt kiinni kun ehdin paikalle. Huomenna uusi yritys.
Satariel
22.12.2004 14:47:09 (muokattu 23.12.2004 10:11:17)
Kuulostaa hyvältä. Tänään piti mennä Screamer komboa testaileen, mutta liike oli just mennyt kiinni kun ehdin paikalle. Huomenna uusi yritys.

Itse juuri shoppailin vahvistimia jonkin aikaa, ennenkuin sitten viimeviikolla tärppäsi.

Alkutyön tein tutkimalla kaikki mahdolliset tiedot ja clipit netistä. Sitten kun sopivia ehdokkaita löytyi, ei muuta, kun testimatkalle ja testaamaan kaikkia speksien puolesta sopivia & mahdollisesti clippien perusteella kiinnostavan kuuloisia.. Jos kaupasta löytyy hyllystä vehkeitä, niin niitä kannattaa kyllä testata, vaikka ei olisi ostamassakaan juuri sillä hetkellä. Jos kaupassa on testannut jotakin mieleistään peliä, niin kannattaa kyttäillä semmoista käytettynä niin kauan, kun vaan malttaa olla uutta hakematta :)

Itse olen ostanut lähes kaiken musiikkikamani käytettynä, ja aion niin tehdä edelleenkin. Jos vehkeitä ei särje, niin käyteyistä saa yleensä aina omansa pois. Sitäpaitsi käytetyillä pääsee yleensä astetta ylempään laatuluokkaan vähemmällä rahalla.

Itse kasaan settiäni osissa. Ensin ostin nupin kaikilla rahoilla, mitä vaan oli sijoittaa, ja sitten alkaa säästäminen kaappiin, ja kaapin jälkeen efektipuolta jne... Kärsivällisyyttä vaatii aika reippaasti, mutta kunhan setti on valmis, niin kylläpä tulee hyvä :)

Nuppi & kaappi / combo asioihin en osaa sanoa mitään. Itse ostin nupin, koska sopiva sellainen tuli vastaan. Ajattelin nupin tarjoavan enemmän vaihtoehtoja ja olevan helpompi roudattava erillisen kaapin (2x12 suunnitelmissa) vuoksi. (nojoo, tuo nuppi painaa varmaan 30kg, eli se siitä helppoudesta...)
Eddie
23.12.2004 15:30:05 (muokattu 23.12.2004 15:35:06)

No niin...

Eilen kävin testailemassa Screamer komboa, ja todella hyvältä peliltä vaikutti lyhyen testailun jälkeen. Säröpuoli kuulosti todella hyvälle ja siitä saisi kyllä varmaan ruuvattua kunnolla tutustuttuan mahtavan särön, kuten monet täällä jo sanoivatkin.

Screamer alkoi kyllä nyt todella kiinnostaa. Nyt alkaa ankara pohdinta siitä, hankinko nupin vai kombon.

Tässä ketjussa todettiin, että kombon alapäät eivät ole hirveän munakkaat. Testailun jälkeen olen varovasti samalla linjalla, vaikka totta puhuen vahvistin kuulosti mielestäni aika hyvältä. Tosin voi johtua siitä, että olen soitellut jo niin pitkään huonoilla kamoilla.

Kuitenkin, munakkaat alapäät ovat mulle soiton suhteen tärkeä juttu, koska haluan soittaa hyvin pitkälle raskasta heviä. Täällä kun muut vielä kehuivat vuolaasti nupin ja kaapin alapäitä, olen hiljalleen kääntynyt nupin puoleen luottaen sananaanne.

Saada kommentoida ja antaa vinkkejä.

Rupean näin alkuun kyttäämään, josko löytäisin nupin käytettynä.

Kertokaapa sitten mistä kannattaa kyttäillä käytettyjä vehkeitä? Paljonko olisitte itse käytetystä Screamer nupista olisitte maksamaan? En haluaisi tyhmänä aloittelijana maksaa ylihintaa.

Paljonko kaapit maksavat ja onko niissä paljon laatueroja halpojen/kalliiden merkkien välillä?
Paljonko kaapit painaa? Onko vaikeampi roudata kuin komboa?

Ja hyvää joulua!
JuSu
23.12.2004 16:36:57
Screamer alkoi kyllä nyt todella kiinnostaa. Nyt alkaa ankara pohdinta siitä, hankinko nupin vai kombon.....

Saada kommentoida ja antaa vinkkejä.

Luepas vaikka tämä ketju uudestaan, siellä on kyllä oikeastaan vastaukset näihin viimeisimpiin kysymyksiisi.

Kertokaapa sitten mistä kannattaa kyttäillä käytettyjä vehkeitä? Paljonko olisitte itse käytetystä Screamer nupista olisitte maksamaan? En haluaisi tyhmänä aloittelijana maksaa ylihintaa.

Esim. Muusikoiden.netin Tori, Keltainen Pörssi, Huuto.net, Riffin verkkotori. Ulkomailta eBay. Musiikkiliikkeistä.

Omasta nupistani maksoin rahteineen 650 euroa. Comboni myin 700 eurolla. Kohtuuhintoja, mielestäni.

Paljonko kaapit maksavat ja onko niissä paljon laatueroja halpojen/kalliiden merkkien välillä?

Halvimmillaan jonkun omatekemä loota sisältäen jotain no-name elementtejä voisi maksaa vaikka kympin. Ylärajaa tuskin on, mutta tonnin (uutena) kaappi on todennäköisesti varsin pätevä laadullisesti.

Sellainen perushyvä kaappi on joku Marshall, jcm-800 tai -900 -sarjaa. Käytettynä 2x12" n. 200-250 euroa, 4x12" 300-400 euroa. Enempää ei kannata maksaa, noihin hintoihin noita löytyy. Itse maksoin Marshallin 2x12" 250 euroa (kohtuuhinta), ja 4x12" 300 eemeliä (tämä oli jo aika halpa).

Paljonko kaapit painaa?

1-100 kg. Karkeasti arvioituna. Riippuu ihan koosta ja rakenteesta. Yllättäen. 4x12" painaa n. 35-50 kg, 2x12" vähän yli puolet tuosta, ehkä 20-30 kg... Olipas muuten vaikea yhtäkkiä arvioida noita painoja, toivottavasti ei mennyt pahasti metsään... =)

Onko vaikeampi roudata kuin komboa?

Riippuu. Itse kypsyin kanniskelemaan sitä comboa, hurjasti mukavampaa on kantaa tuota nuppia, onhan se kymmenisen kiloa kevyempi ja mukavamman muotoinen. Kaappia varten täytyy toki tehdä toinen reissu. Voipi tarvita kaverinkin, jos messissä on 4x12" ja matkalla on vaikkapa portaita. 2x12":n kantaa helposti yksin.

Mielipiteeni välillä combo/nuppi ilmenee aiemmista höpinöistäni.

Ja hyvää joulua!

No sitä samaa vaan!

JuSu
Minä olen myyrä. * MYYTÄVÄNÄ ESP/LTD HYBRID 300! KATSO TORI! *
mg
23.12.2004 16:52:34 (muokattu 23.12.2004 16:53:38)

Kuitenkin, munakkaat alapäät ovat mulle soiton suhteen tärkeä juttu, koska haluan soittaa hyvin pitkälle raskasta heviä. Täällä kun muut vielä kehuivat vuolaasti nupin ja kaapin alapäitä, olen hiljalleen kääntynyt nupin puoleen luottaen sananaanne.

Siinä tapauksessa olen ehdottomasti nupin ja kaapin kannalla.

Itse olen soitellut Laney LC-30II kombolla perinteisempää heviä mielestäni asiallisella soundilla. Bassotoisto ei ole erityisen hyvä, mutta eipä tarvitsekaan olla.
http://www.eradicationband.net
Satariel
24.12.2004 12:39:34

Ja hyvää joulua!

Hyvä nyrkkisääntö on, että hyväkuntoisesta toimivasta (laadukkaasta) käytetystä voi maksaa 2/3 uuden hinnasta (tietenkin halvimmasta, mitä löytää). Vähän väliä törmää porukkaan, joka on ostanut laitteita jostakin pirun kalliista liikkeestä ja sitten pyydöt ovat käytetystä samaa luokkaa, kun halvimpien liikkeiden uusien hinnat. Jos kyseessa on ihan halpis tavaraa, niin 1/2 voisi olla lähempänä käytetyn hintaa.

Noista osoitteista voi kattella suuntaa antavia kohtalaisen edullisia Engl hintoja. Musik Produktiv on ainakin kohtalaisen edullinen.

www.musik-produktiv.de
www.thomann.de
päänahka
24.12.2004 13:18:05
Paljonko kaapit painaa? Onko vaikeampi roudata kuin komboa?

Punnitsin (vaikea homma muuten henkilövaa'alla) 2x12"-kaappini ja painoa oli muistaakseni n. 40 kg, mikä on käsittääkseni aika paljon kahden elementin kaapille.

Minulla on siis Engl Thunderin alla Mesa Boogien kaappi. Näiden valmistus on lopetettu, ja uusien Mesan kaappien hinnat ovat aika huikeita. En kyllä epäile laatua yhtään. Oma Mesani tulee hyvin toimeen Englin kanssa.
Soolot on perseestä.
Eddie
24.12.2004 19:50:15 (muokattu 24.12.2004 19:50:28)

Nyt kun etsii kamoja käytettyinä, tympäsee vähän se, ettei yhtään tiedä milloin löytää sen, mitä on etsimässä. Täytyy vaan yrittää pitää silmät auki ja toivoa kädet ristissä.

Paljonko tulee muuten hintaa, jos kamat tulee vaikka jostain eri puolelta Suomea tai Eurooppaa? Mieten vaan, jos joku vaikka jossain Utsjoella kauppaa sopivia kamoja. ;)
Volle
24.12.2004 20:09:48
Paljonko tulee muuten hintaa, jos kamat tulee vaikka jostain eri puolelta Suomea tai Eurooppaa? Mieten vaan, jos joku vaikka jossain Utsjoella kauppaa sopivia kamoja. ;)

Matkahuollolla tuli 42-kiloinen 4*12" kaappi ja se rahti maksoi jotain n. 25 €.
Nam.
Eddie
24.12.2004 20:21:58 (muokattu 24.12.2004 20:22:08)

Matkahuollolla tuli 42-kiloinen 4*12" kaappi ja se rahti maksoi jotain n. 25 €.

Mun mielestä toi rahtihinta vaikutti oikein kohtuulliselta. Kuinka pitkän matkan toi sun kaappi matkasi?
tommi_899
24.12.2004 21:20:37 (muokattu 24.12.2004 21:22:00)

en viitsi aloittaa uutta joten laitan tähän,, eli rahaa on nyt n.400€ plus marsun MG100dfx(janka myyn pois). ja tarvitsisin uutta vahvistinta, ensinnäkin mitä tosta marsusta uskaltaa pyytää? 400€? jos saa niin sitten olisi jotain 750-900€ varaa. mitä vahvistinta kannattais katella, kun vahvistimen pitäisi suht moneen esim, iskelmästä rockiin ja rockista mätömpään, tietty noita saa pedaaleilla sitten, mutta yleisesti sellaiseen rock/hardrock/metalli/hevi linjalle..

selostan lisää jos ei joku ymmärrä
aarre on siellä mistä sen löytää http://www.brokenfuture.tk/ pastilli
Volle
24.12.2004 22:00:56
Mun mielestä toi rahtihinta vaikutti oikein kohtuulliselta. Kuinka pitkän matkan toi sun kaappi matkasi?

Matkalla ei mun käsittääkseni ole väliä vaan hinta riippuu vain painosta. Joensuusta Tampereelle se kuitenkin tuli eli aika monta sataa kilometriä.
Nam.
Olli
25.12.2004 02:36:24

en viitsi aloittaa uutta joten laitan tähän,, eli rahaa on nyt n.400€ plus marsun MG100dfx(janka myyn pois). ja tarvitsisin uutta vahvistinta, ensinnäkin mitä tosta marsusta uskaltaa pyytää? 400€?

300€ vois olla realistisempi pyynti
Eemil
25.12.2004 12:02:54
Voisin minäkin vähän sekoittaa pakkaa kun on melkein sopuun päästy.

Minkälaisia saundeja tarvitset vahvistimelta? Riittääkö puhdas ja hevisärö? Vai tarvitsetko hevisärön rinnalle esim. rokkisärön? Eli montako erilaista saundia ja minkälaiset, siis ne joita OIKEASTI tarvitset?

Screameria on turha ostaa jos ei kaikkia saundeja käytä, vaan juurikin thunder tai fireball noista Engleistä voisi olla oikeampi ratkaisu.

Kombo vai nuppi+kaappi-kiistaa voisin myös sotkea. Käytännössä keikoilla ei käytetä kuin yhtä elementtiä kaiuttimesta koska vain yksi elementti mikitetään PA:han. Joten vaikka 4x12 kaapissa tulee turhaan roudattua kolme elementtiä paikalle. Periaatteessa noita isompia kaappeja tulee siis kuunneltua ainoastaan treeniksellä. Ja takaa avoimesta kombosta tekee väliaikaisesti suljetun vaikka laittamalla maton roikkumaan takaseinän yli.
Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles K100 #2
Torniojaws
25.12.2004 13:34:21

2x12" vähän yli puolet tuosta, ehkä 20-30 kg...

Oma Engl Vintage 2x12" painaa sen 36 kiloa.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
myrtonen
25.12.2004 13:42:32
Mun Marshall 1936 2x12 painaa 25 kiloa.

Matkahuollon rahtina matkasi 45 kilometriä ja hintaa matkalle tuli 26 euroa...
Pastilli?
The Fuel
trih
25.12.2004 13:43:06
en viitsi aloittaa uutta joten laitan tähän,, eli rahaa on nyt n.400€ plus marsun MG100dfx(janka myyn pois). ja tarvitsisin uutta vahvistinta, ensinnäkin mitä tosta marsusta uskaltaa pyytää? 400€? jos saa niin sitten olisi jotain 750-900€ varaa. mitä vahvistinta kannattais katella, kun vahvistimen pitäisi suht moneen esim, iskelmästä rockiin ja rockista mätömpään, tietty noita saa pedaaleilla sitten, mutta yleisesti sellaiseen rock/hardrock/metalli/hevi linjalle..

selostan lisää jos ei joku ymmärrä

Uutenahan tuo MG100-nuppi on vähän yli 400€ eli tuo aiemmin mainittu 300€ varmaan aika lähellä sitä mitä joku voi maksaa. Markkinoille kokeilemaan vaan.

Mikä tuossa MG:ssä sitten mättää?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)