Aihe: Onko järkeä muuttaa tomien ripustuksia?
1
Woodoo
21.12.2004 09:17:30 (muokattu 21.12.2004 09:29:07)
Niin miulla on exportit ja virittelin ne taas eilen. Niissä on todella suurena ongelmana niiden se ripustus systeemi. Toisaalta ihan näpsä, mutta kun tomin sylissä virittää ja laittaa sen ripustus härvelin vanteeseen, niin paino tulee vanteelle täysin ja tottakai sen vire on heti mennyt.. onko siis mahdollista viritellä niihin jotain parempia ripustimia?

Mutta ensimmäistä kertaa tosin sain ne loppujen lopuksi omaa korvaa mielyttävään vireeseen j apirun hyvään vireeseen ne sainkin :P...
pasij66
21.12.2004 09:47:47
Tää nyt menee vähä ehkä tosta sun ongelmasta ohi mutta, kerron oman viritykseni :)

Eli, mulla on aika vanhat Tama Artstar II pöntöt ja niissä oli vanha perinteinen ripustus. Eli kannu oli kiinni rungon kyljestä telineessä. Ongelma oli että kun viritin niitä niin vanteesta "roikottamalla" saundi oli saatanan hyvä, mutta kun laitto telineeseen soiminen loppu täysin.
Ostin Rockstarien rimssit ja niihin sopivat L-raudat, asentelin ne ja sointi parani selkeesti. (Katso omakuva).

Lisäksi vasta tänä vuonna laitoin pönttöihin ekaa kertaa ambassadorit, aiemmin aina pin stripee ja emperorii ja muita paksumpia kalvoja.

Enivei! Näillä jutuilla mä VIHDOINKIN vuosien "säätämisen" jälkeen oon päässy jo tosi lähelle "SITÄ" soundia joka saa erektion aikaiseksi.

PS: Hyvät Joulut kaikille lyömäsoitin taiteilijolle :D
On kiva rovasti, sanoi onkiva rovasti ja onki varovasti
HeavyMachinery
21.12.2004 11:22:18

Toi taman uudempi star-cast systeemin voi laittaa mihin tahansa rumpuihin kiinni kun se tulee ylempään rimssiin kiinni. Soita levytukkuun ja kysy hintaa siellä niitä on , ja muistelisin ettei oo hyvin kallis.
No niin, sano napoleon !
Woodoo
21.12.2004 11:42:06 (muokattu 21.12.2004 12:57:41)
Onko tuohon mahdollista laittaa sellaista mikä tulee periaatteessa lugeihin kiinni? Lugien vaihtokin voi tulla kysymykseen, kunhan vain lugien ruuvien väli on sama, eikä tarvitse tehdä enempää seikiä. Mutta nuo star castitkin kuulostavat paremmilta, mitä exporttien alkuperäinen..
miän vain
21.12.2004 12:13:55

Onko exporteissa se kolme kynttä vanteeseen -viritelmä? Ajattelin jossain vaiheessa sijoittaa sellaisiin, kun ovat pienet eivätkä vaadi reikien porailua.

Jos on, niin säästyypä nekin rahat.
I said well, I betcha cloaking devices are illegal too. Goodbye.
----
Monochromatic
Woodoo
21.12.2004 12:44:32 (muokattu 21.12.2004 13:00:34)
Siinä on kahdesta kohtaa kiinnitys vanteeseen... Mutta se siinä on kun sen pöntön paino vetää tomia alaspäin niin pieneltä alueelta, niin sehän vaikuttaa vireeseen ja tuntuu vaikuttavan minulla aivan liikaa, kun en pidä virettä kovin kireällä kireämmällä vireellä se saattaisi toimia paremmin.

Edit:10" ja 12" 13" tomeihin ne hankin, siis seuraavan kerran kun treelle nii katselemaan ja tilaan nuo, tuskin hyllytavarana? Lisäsin omakuvan joka on tosin hieman huono, mutta nykyinen tomin ripustus systeemi siitä näkyy hyvin.

Edit2: Pasij66 tutkailin tuota siun systeemiäsi vähän tarkemmin, niin tuleeko noi ollenkaan vanteeseen vai mihin ne tulee kiinni?
pasij66
21.12.2004 13:43:41 (muokattu 21.12.2004 14:26:19)
Se on nimenomaan kiinni vanteessa. Eikä mitään lugien yms. vaihtoa tarvita itse pöntössä. Pearlin pönttöön sen varmaan kyllä saa kiinni.

Ongelmia tulee kiinnitysessä. Star-Cast tulee kiinni ns. L-raudalla tomiholderiin. Pearlissa taas on "kiinnitysvarret" joissa on jonkinlainen nivel. Eli suoraan näitä Star-Casteja tuskin Pearlin varsiin saa sopimaan millään.????
Näyttäisi siltä että joutuisit hankkimaan Taman tomiholderit jos näihin päädyt. Se vaan voi olla ehkä vähän tyyris systeemi.

http://www.tamadrum.co.jp/world/par … hardware/tom_holder/tom_holder.html
Näitä tarkoitin :)
Niihin saa Star-Castin kiinni.

Se miksi juttuni kirjoitin oli se että tomi ripustus vaikuttaa soundiin ja viriykseen, oman koemukseni mukaan, melkoisesti. Ja kannattaa kokeilla, itsellä vaikutus melkoinen. :D

Olen kuullut että Premierin "rimssi" sopisi moniin rumpuihin suoraan. Pearlista en tiedä, tutki asiaa.

Yritä saada jotain selvää tosta sekamelskasta omaan silmään näyttää aika sekavalta

Onnea yritykselle :D

Tossa kuvaa systeemistä. http://www.tamadrum.co.jp/world/parts/drum/star_cast/hoop_grip.html
moderndrummer88
21.12.2004 17:25:17
Jaa, siinäkin on säästetty. Ennen oli kolmella. Sama systeemi kyllä.
on niitä nykyäänkin kolmella niitä on vissiin kahta mallia eli kahdella ja kolmella kynnellä olevia nämä kolmella olevat ovat vähän kalliimpia ja kait sitten jollain tavalla parempiakin(?).
että tämmöstä tällä kertaa...
pasij66
21.12.2004 18:42:59
Niitä tama systeemejä on sitten kahdenlaisia. Toiset tulee kiinni vanteisiin tuollaisilla klipseillä, toisissa on omanlaisensa vanteet.

Näin on..
Kalliimmat on starclassicin systeemi ja vaattii tosiaan oman vanteen.
Tämä mikä mulla on, se on rockstarin versio. Ja käy lähes kaikkiin vanteisiin.

Hyvä että on tarkkaa jengiä täällä :D
HooHoo
22.12.2004 07:20:18
Pearlien kanssa kun tappelet, niin yksi vaihtoehto on ostaa nää uudemmat Optimountit, jotka roikottaa tomeja ylä- ja alapuolen viritystapeista. Kalliimmat on, kuin nää vanteisiin kiinnitettävät I.S.S.:t, mutta ainakaan tuota vireongelmaa ei pitäis olla, eikä tarvi porata, sahata tai viilata sen kummemmin: I.S.S:t rumpuavaimella irti, 4 viritystappia auki ja Optimountit loks paikalleen. SMI:llä on varmaan ihan hyllytavarana moisia. Itse en muuten ole tuota vireongelmaa tanssi/humppa -exporteissani huomannut: tosin viritän kyllä melko korkealle tomit...
Woodoo
22.12.2004 09:35:04 (muokattu 22.12.2004 15:24:59)
Heiiij ,,/ :) On muuten todella paljon edullisemmat mitä muita olen katsellut, siis nuo optimountit...

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop03.asp/ob_id/332/sid/!06082002

Mutta tuotakin kyllä pitää testata ennen kun kaikkiin tomppiin sen ostaa...
Työpäivän pelastus -muusikoiden.net-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)