Aihe: Kitarakamoista mitään tietämätön hakee hyvää (putki)vahvaria
1 2 3 4 5
Super-Jari
21.12.2004 15:27:38
Käu kaupassa kokeilemassa kuitenkin ja totea saundin hyvyys/huonous itse, äläkä usko kaikkea mitä sanotaan.

Väittäisin kuitenkin, ettei Screamerin kanssa kovin pahasti menisi pieleen.

Kaupassa kokeilu on yleensä todettu kuivana kakkoseen-tyyliseksi ratkaisuksi.
Jättääkö kukaan pyyhkimättä ikinä?
Tunnustan, että joskus muutama vuosi tuli unohdettua, sitten mietin, että miksi takapuoli oli kostea, housut oli hieman ulosteessa...
- KMT
Apricot
21.12.2004 15:28:19
Onko ne alapäät tossa merkittävästi kaappia heikommat?

No, eihän se yhtä tiukka ole. Bassoahan saa ruuvaamalla bass -potikkaa, mutta se ei ole sama asia. Vanerista voi tehdä sellaisen takalevyn, joka estää ääniaallon pääsyn edestä taakse "itseään syömään".
No problemo!
JLM
21.12.2004 15:29:21

Mites olis Ashdown Fallen Angel kombo?
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=15&t=78409&o=0&co=120

Aattelin ehdottaa vaan ihan kustannussyistä. Screamer on tietty eri hyvä vaihtoehto sekin. Varsinkin jos löydät käytettynä.
Apricot
21.12.2004 15:32:59
Sellaisesta ei kannata maksaa, jota ei omin korvin kuule. Jos myöhemmin tuntuu, että haluu tiiviimmän alapään, niin voi ostaa sen lisäkaapin. Kyllä sillä kombolla hoituu kaikki mihin sitä tarviit, tällaisen perstuntuman oon tässä nyt saanut.

Kitarakamojen osteleminen on loputonta. On ihan sattumaa, jos löytää sellaisen vehkeen jonka kanssa viihtyy lopun elämäänsä.
No problemo!
Eddie
21.12.2004 15:33:15 (muokattu 21.12.2004 15:34:30)

Mieltä olisitte ratkaisusta, että hankkisin Screamer kombon nyt kotikäyttöön ja sitten myöhemmin soittelin sillä bändissä? Silloin olisi mahdollista myös roudata vahvaria suht helposti. Näin pääsisin myös nauttimaan vahvarista heti, enkä vasta bändin ilmaannuttua.
Mureke, mureke, mureke lihaisa mureke!
JuSu
21.12.2004 15:38:17
Mieltä olisitte ratkaisusta, että hankkisin Screamer kombon nyt kotikäyttöön ja sitten myöhemmin soittelin sillä bändissä? Silloin olisi mahdollista myös roudata vahvaria suht helposti.

Heh. Ihan hyvä ratkaisu tuo, mutta varaudu silti sen lisäkaapin hankintaan sitten kun bänditouhut alkaa. Voi olla, että et sitä kaipaa, mutta omassa käytössäni lisäkaappi oli tuiki tarpeellinen. Ja koska en juuri ikinä comboa käyttänyt (kyllä, mulla oli aiemmin combo) ilman lisäkaappia, vaihdoin sen nuppiin. Se combo painaa 27 kg, ja on muotonsa sekä yhden ainoan kantokahvan takia melkoisen ikävä kanniskeltava. Mieluummin kanniskelen nuppia ja kaappia.

Mutta tuumaamasi llähestymistapa ostoksiin on oikein hyvä.

JuSu
Minä olen myyrä. * MYYTÄVÄNÄ ESP/LTD HYBRID 300! KATSO TORI! *
Dr. Muff
21.12.2004 15:39:53 (muokattu 21.12.2004 15:46:12)
Siihen saa ihan takuulla tingattua pedaalin kaupanpäälle.
Jos et käytettynä osta niin kilpailuta liikkeitä keskenään. Hinta tulee varmaan alas ainakin satasen.

Soitinkeskuksen hinta taitaa olla sama kuin Thomannilla. Eli kukka käteen ja onnea jos saat Z-5n tingattua kaupanpäälisiksi.

Mene nyt hyvä mies kokeilemaan Soitinkeskukseen Englin comboa josko se olisi sua varten noin soundien puolesta. Ominaisuuksiltaan se on aika lyömätön, kaksi kanavaa, molemmille gain-boostit, sooloboosti, hyvä kaiku ja vitun epämukava kahva ja painaa paljon. Sylissä mä ite sitä roudaan, eli molemmat kädet tulee käytettyä sen kantamiseen mutta niinhän tulee nuppi+kaapin kanssakin tehtyä. Vois muuten periaatteessa laittaa fillarit alle tohon komboonkin. Kaappiin jonka tein (tai päällystin ja verhosin) asensin pyörät alle ja sen roudausmukavuus tasaisilla pinnoilla on kyllä ihan huippuokkaa. Kahvasta tota ei pirukaan kanna kovin montaa sataa metriä. Ei sillä ettei olis jerkkua, mutta kahva on niin epämukava =)

Soi ihan hyvin myös hiljaa, tai minun mielestä hiljaa.

Eikö muuten Screamerissa ole tätä nykyään eri elementti? Joku Celestion V60?
I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin
Eddie
21.12.2004 15:39:55 (muokattu 21.12.2004 15:44:19)

Mutta tuumaamasi llähestymistapa ostoksiin on oikein hyvä.

Kuinka paljon tappiota suunnilleen tulee, kun myy tavaraa eteenpäin käytettyinä?
Eddie
21.12.2004 15:42:32

Mene nyt hyvä mies kokeilemaan Soitinkeskukseen Englin comboa josko se olisi sua varten noin soundien puolesta

Aa, olet näköjään Tampereelta ja puhut Tampereen liikkestä. Pitänee käydä. Paljonko tommosella pelillä on muuten hintaa ja paljonko sitä voi tinkiä?
Eddie
21.12.2004 15:48:04

Olen kokeillut tuota Screameria myös ENGLin 1x12 kaapilla ryyditettynä ja silloin tuntui vahvistin heräävän eloon ja potkivan oikein kunnolla. Eli se lisäkaappi on ihan suositeltava ostos

Kaikki tuntuu suosittelevan mulle nuppi+kaappi -viritelmää.'
JuSu
21.12.2004 15:48:08
Kuinka paljon tappiota suunnilleen tulee, kun myy tavaraa eteenpäin käytettyinä?

Karkeasti kaman arvo tippuu samantien 30%, kun kannat sen kaupasta ulos.

Erittäin hyväkuntoisesta käytetystä voi saada juuri tuon -30% (halvimman) kaupan hinnasta. Yleensä käytetyt menee n. -40-50 % uuden hinnasta.

Nämä siis todella karkeita yleistyksiä, riippuu paljon myös tavaran haluttavuudesta ja saatavuudesta.

JuSu
Dr. Muff
21.12.2004 15:48:59
Aa, olet näköjään Tampereelta ja puhut Tampereen liikkestä. Pitänee käydä. Paljonko tommosella pelillä on muuten hintaa ja paljonko sitä voi tinkiä?

Emmää viitti kertoa =) Mun ja kauppiaan välinen salaisuus mutta sain oleellisesti halvemmalla ton paketin kun esim thomannilta tai musik-produktivilta.
Eddie
21.12.2004 15:49:32

Kysyn tämän vielä kerran saadakseni varmuuden.

Jos ostan Screamer kombon ja siihen kaapin, onko saundi yhtä munakas kuin Screamer nuppi+kaappi viritelmällä?
Eddie
21.12.2004 15:50:14 (muokattu 21.12.2004 15:56:11)

Mun ja kauppiaan välinen salaisuus mutta sain oleellisesti halvemmalla ton paketin kun esim thomannilta tai musik-produktivilta.

Eli tinkimävaraa on. Paljos ne Thomannilla pyytää?

EDIT: Ahaa, reilun tonnin.
Dr. Muff
21.12.2004 15:50:59
Kysyn tämän vielä kerran saadakseni varmuuden.

Jos ostan Screamer kombon ja siihen kaapin, onko saundi yhtä munakas kuin Screamer nuppi+kaappi viritelmällä?

Vahvistinosahan niissä on sama että kyllä.
Eddie
21.12.2004 15:51:34

Erittäin hyväkuntoisesta käytetystä voi saada juuri tuon -30% (halvimman) kaupan hinnasta. Yleensä käytetyt menee n. -40-50 % uuden hinnasta.

Eli on siis taloudellisesti fiksumpaa tehdä oikeita päätös ennen ostamasti, eikä lähteä sen jälkeen vaihtelemaan kamoja.
Eddie
21.12.2004 15:52:39

Vahvistinosahan niissä on sama että kyllä.

Vasara taisi todeta, että lisätessä komboon kaapin mölyä tuli sekä kaapista että kombosta.
JuSu
21.12.2004 15:55:36
Eli on siis taloudellisesti fiksumpaa tehdä oikeita päätös ennen ostamasti, eikä lähteä sen jälkeen vaihtelemaan kamoja.

Tottakai. Paitsi jos ostat käytettynä, silloin kaman voi oletettavasti myydä samaan hintaan kuin sen osti, ellei se ole olennaisesti käytössä kärsinyt tai muuten muuttunut.

Noh, riippuu taas kaapeista. Mutta, jälleen noin karkeasti sanottuna, kyllä. Mielestäni combo + lisäkaappi on myös hyvä ratkaisu.

JuSu
Dr. Muff
21.12.2004 15:58:03
Vasara taisi todeta, että lisätessä komboon kaapin mölyä tuli sekä kaapista että kombosta.

Aiemmin jo kirjoitin että molemminpäin onnistuu. Voit käyttää comboa myös pelkästään "nuppina" tai voit käyttää lisäkaappia sekä combon omaa kaiutinta. No prob.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)