Aihe: Mies vailla menneisyyttä tänään Kotikatsomossa
1 2
riimu
20.12.2004 23:09:00
Sairaan loistava elokuva oli! Dialogi aivan uskomatonta.
Let us go in; The fog is rising.
NHR
20.12.2004 23:11:44

Ensimmäistä kertaa näin.

Samoin, ihan hyvä leffa, vaikkakin minusta hieman loppua kohti väsähti. Kuivaa huumoria taisi olla jopa enemmän kuin näissä Kaurismäki-tuotoksissa keskimäärin. Ja Pellonpää-vainaan kuva taisi olla siellä baarin seinällä, hienoa...
Kaljapaimenet-saljakuva. Lue, senkin tissiPÄÄÄÄÄ!
Hotakainen
21.12.2004 07:59:05
Tämäkin elokuva hehkutettiin aikoinaan pilalle. Pelkkää ylistystä tuli joka taholta, joten ajattelin sen katsoa ja täytyy myöntää, että raakasti petyin. Ei ollut kummoinen.
Mika Antero
21.12.2004 08:39:01
Hyvä elokuva, mielestäni parasta A. Kaurismäkeä. Vaikka 80-luvulla olin mahoton fani, niin jossain vaiheessa henk.koht. kyllästyin hänen tyyliinsä. Tämä Mies vailla menneisyyttä olikin positiivinen yllätys mukavan leppoisan tunnelmansa takia.

Ja soihan siellä Blind Lemon Jeffersonin That crawlin' baby blues.
Bee-äf
21.12.2004 08:58:55
entä jos ei ymmärrä Aki Kaurismäen teoksien hienoutta, miten tyhmä silloin on asteikolla 1- 5?

Ei kai (Aki) Kaurismäet mitään älyllisesti monimutkaisia elokuvia ole.

Hän tekee perinteisen sentimentaalisia, kuivalla huumorilla maustettuja tyyliteltyjä retropläjäyksiä.

Toiminnan ystävät todennäköisesti inhoavat hänen elokuviaan, ja mies on tuskin siitä tippaakaan pahoillaan.
AP
21.12.2004 09:17:48
Ei kai (Aki) Kaurismäet mitään älyllisesti monimutkaisia elokuvia ole.

Hän tekee perinteisen sentimentaalisia, kuivalla huumorilla maustettuja tyyliteltyjä retropläjäyksiä.

Toiminnan ystävät todennäköisesti inhoavat hänen elokuviaan, ja mies on tuskin siitä tippaakaan pahoillaan.

Näin. AIna jaksaa ihmetyttää Kaurismäen leffojen maisema, joka on samalla Helsinkiä ja samalla joku ihan kuvitteellinen kaupunki. Lisäksi aikakaudesta ei sano mitään, eilisessäkin leffassa oli kohtauksia joissa oli tavoitettu mahtavasti välähdyksiä 70-80-luvun Suomesta...

Ehkä, jos tuosta Miehestä vailla menneisyttää jotain puuttuu, niin Matti Pellonpää.
Kyllä tarina jaksaa kantaa Markku Peltolankin voimin, mutta Pellonpää on jotenkin näiden leffojen "se ainoa oikea".
K100 #7
Rattata
21.12.2004 10:06:49 (muokattu 21.12.2004 10:07:31)
Tykkäsin paljon. Oli todella lämminhenkinen. Tuo vanhanaikainen meininki pisti kyllä hymyilyttämään, ei paljon hienoilla repliikeillä juhlittu, mutta eihän sitä tarvikkaan. Todella erilainen nykyleffojen seassa joten siitä pisteet kotiin.
"Usotteko jotta miulla on perempi perse ku kellään teistä!" -mie
superfly
21.12.2004 10:32:06
Tylsähän tuo oli, mutta niinhän ne ovat kaikki Kaurismäkien elokuvat.
Juzzu
21.12.2004 11:32:46
"et voi tupakoida suihkussa"

Hyvä leffa, mie tykkään.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
tillotson
21.12.2004 12:31:27
Luoja tietää, mutta antaa heidän tanssia.
Ei kiitos
Peoplez
21.12.2004 12:42:10
-joudun pidättämään teidät, mutta voin antaa asian olla jos teillä olisi savuke

-minulla on vain sätkiä

-sitten se on linnareissu!
"With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done"
AP
21.12.2004 12:56:54
-joudun pidättämään teidät, mutta voin antaa asian olla jos teillä olisi savuke

-minulla on vain sätkiä

-sitten se on linnareissu!

- Kiitos oluesta.
-Ei kestä. Sainpa itse tekosyyn juoda kahdeksan.
K100 #7
hannes_ko
21.12.2004 14:00:30 (muokattu 21.12.2004 14:02:23)

- Te kaupunkilaiset olette hetken lapsia.
- Mistäs tiedät ettet itse ole kaupunkilainen.
- Ja saanut tällaisen sadon? Mahdotonta.

-Tapellaanko?

-Meillä Pohjanmaalla ei jäädä velkaa.

Paras suomalainen elokuva.
Peoplez
21.12.2004 14:50:47
lisää:

-sain palkan tänään. en paljoa, mutta riittävästi jotta Kaisa(oliko se tämän niminen?) ei ehkä huomaa jos otamme yhden keskioluen.

:)
"With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done"
anttipoeka
21.12.2004 14:57:09
Kaikinpuolin hieno elokuva. Dialogi ja kuiva huumori parhautta.

-Tässä sikari.

Ehkä, jos tuosta Miehestä vailla menneisyttää jotain puuttuu, niin Matti Pellonpää.

Pellonpää elää! Olen nähnyt jo kahdesti Tampereella.
Ei tässä sen kummempaa.
aleksi
21.12.2004 15:07:34
En ehtinyt maanantaina katsoa kokonaan, mutta aikasemmin olen kyllä leffan nähnyt ja tykkäsin oikein paljon. Paras Kaurismäen leffa.
"open hands to the wind"
PL
21.12.2004 15:08:47

Kyllä tarina jaksaa kantaa Markku Peltolankin voimin, mutta Pellonpää on jotenkin näiden leffojen "se ainoa oikea".

Ehkäpä siksi se kuva olikin juuri siinä paikassa.
Henkeen ja Vereen
22.12.2004 10:52:39
Ehkäpä siksi se kuva olikin juuri siinä paikassa.

Samoin elokuvassa Kauas Pilvet Karkaavat...
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
jcps
30.12.2004 16:41:17

en katsonut enkä perkele tule katsomaankaan niin kauan kuin siitä itse pystyn päättämään
en ole koskaan pitänyt klovneista, itseasiassa olen pitänyt niitä jokseenkin pelottavina. en tiedä mistä se johtuu, mutta luulen sen saaneen juurensa siitä kun olin pieni menimme sirkukseen isäni kanssa ja klovnit tappoivat hänet
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)