Aihe: Kitarasoolomedley, tekijöinä #kitara sakki
1 2 3
tatti
19.12.2004 02:16:10
jaahas
petrutsi
19.12.2004 02:46:56 (muokattu 19.12.2004 02:47:15)
Olihan siitä ;) taas nukuit "töissä"

Heh, niin taisin. No ens kerran sit :)
Spiralmind
19.12.2004 05:34:10

Hyvää soittoa.
I am the flame that burns in every heart of man, and in the core of every star. I am Life, and the giver of Life, yet therefore knowledge of me is the knowledge of death.
Härski
19.12.2004 09:52:35
Olihan se, hoho.
Jzci
19.12.2004 12:05:07

Olipas aika mielenkiintoinen veto :)
Morgathan taitaa olla Antti keminmaasta?
Ja tuo tausta oli aika helvetin "munakas"!
mr_tuomittu
20.12.2004 10:16:21

hahaa, tilua... kimalaisen lento siellä välissä oli hyvä

joo sting of the bumblebeetä joku veti :)
Kitarajeesus
20.12.2004 13:51:21
Tausta oli kova.
Musiikki on elämä.
SDMF
20.12.2004 14:17:18
Jees , hienoa kamaa !
R.I.P Dimebag darrell
Jäsen X
20.12.2004 17:05:40
hmm.....
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
morgathan
21.12.2004 11:20:02

olihan tännekin nyt tämän kunniaksi kirjauduttava :)
ja tuossa kai oli tarkoitus kovaa ja korkealta? vaiko nopeaa ja vielä nopeammin.. empä tiiä
drvulter
21.12.2004 12:37:05
Voipi olla nopeata, mutta aivan paskalta sevaan kuulosti.
Shackle-razzle-futzal-craz
Torniojaws
21.12.2004 13:11:38

Voipi olla nopeata, mutta aivan paskalta sevaan kuulosti.

Kritiikki on hyvä asia, kunhan perustelut on kunnossa. "Se on paska" ei täytä tuota kohtaa.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
JS
21.12.2004 13:20:56
Kritiikki on hyvä asia, kunhan perustelut on kunnossa. "Se on paska" ei täytä tuota kohtaa.

Täyttääkö epätarkkuus ja epäpuhtaus?
Tavikset pääsee kyllä helpommalla kun niille kelpaa joku perushutsu
Torniojaws
21.12.2004 13:24:11

Juuh
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Ostinaatio
21.12.2004 13:47:01

Tämä on itseasiassa täysin mielipidekysymys, mutta olen aina pitänyt outona sitä, että tekniset seikat liitetään makukysymyksiin.

Siis sinällään on selvää, että rakentavaan kritiikkiin kuuluu toki teknisten mokien ja muiden huomauttaminen, mutta tämä ei tietyllä tavalla liity ainakaan suoraan teoksen laatuun.

Siis minusta on ainakin täysin selvää, että voi olla täysin "tarkasti" ja "puhtaasti" soitettuja kappaleita vaikka miljoonia, jotka kaikki ovat täysin paskoja. Toisaalta voi olla epätarkasti ja epäpuhtaasti soitettuja jotka ovat hyviä.

Tietysti jos oma maku on sellainen, että hyvänmusiikin määritelmä on joku tarkkuus niin ehkä sitten, mutta se on kyllä empiirisen kokemukseni mukaan aika harven todellinen mielenkiinnon kohde musiikissa.

Se on enemmänkin sivuseikka.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
toxic
21.12.2004 14:02:48
Siis minusta on ainakin täysin selvää, että voi olla täysin "tarkasti" ja "puhtaasti" soitettuja kappaleita vaikka miljoonia, jotka kaikki ovat täysin paskoja. Toisaalta voi olla epätarkasti ja epäpuhtaasti soitettuja jotka ovat hyviä.

Sähän luet mun ajatuksia :D

Ei tarvitse olla teknisesti hyvä jotta saa soiton kuulostamaan hyvältä.
Ostinaatio
21.12.2004 17:37:15
Olen itseasiassa olen hämärmielisenä miettinyt, josko G.E.Mooren naturalistista virhepäätelmää voitaisiin soveltaa tässä.

Naturalistinen virhepäätelmä kyllä koski moraalisääntöjä. Se koskee tällaisia tilanteita:

Joku perustelee valintansa moraalisuutta: "Valintani tuottaa ihmisille eniten hyvinvointia (nettona)"

Tästäkin perustelusta voidaan ja pitää kysyä "Oliko se moraalisesti oikein?"

Jos kysymys ei ole mieletön (eikä se todellakaan vaikuta siltä), se tarkoittaisi sitä, että moraalinen hyvä ei ole oijottavissa tarkoittamaan yhtä tiettyä luonnollista ominaisuutta.

Tämän voi soveltaa musiikkiin mielestäni helposti.

"Tämä soolo on todella nopea!" "Niin, niin mutta kuulostaako se hyvältä?"

"Tässä soolossa on intonaatio täysin kohdallaan ja soundit ovat erittäin puhtaat" "Mutta kuulostaako se hyvältä?"

"Tässä biisissä moduloidaan viiteen eri sävellajiin ja tämän soittajan on tarvinnut tietää paljon teoriaa".... you get the idea.

Saman voisi yleistää soittajiin:

"Yngwie Malmsteen on helvetin nopea tiluttaja!" "Niin, mutta kuulostaako Ynkän soitto hyvältä?" Ja tämän toimiessa varmasti suurimpana kriteerinä hyvälle soittajalle voidaan kysyä "Niin mutta onko Ynkkä hyvä soittamaan kitaraa?"

"Timo Kotipelto osaa laulaa helvetin korkeelta!" "Mutta onko hän hyvä laulaja?"

Noniin, eiköhän nämä demonstraatiot riitä alkuun ;-)

Nyt muistakaan huomautella aina kun joku sortuu naturalistiseen virhepäätelmään :-)
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
morgathan
21.12.2004 18:01:29

Niin no joidenkin mielestä esim hippunen säröä on jo liikaa ja sitten kun säröä on reilusti niin se leimataan suoraa epätarkaksi ja paskaksi. empä tiedä siitä sitten. saahan sitä tietenkin kriittinen olla mutta itse olen aika huvittunut kun noin vihamielisesti ja kriittisesti kommentoidaan jotain kerralla purkkiin(tm) tiluleita. Pojat mitäs jos tehdään seuraava kitarous 100% puhtailla soundeilla :) empä tiiä..
Torniojaws
21.12.2004 18:15:47

Niin no joidenkin mielestä esim hippunen säröä on jo liikaa ja sitten kun säröä on reilusti niin se leimataan suoraa epätarkaksi ja paskaksi. empä tiedä siitä sitten. saahan sitä tietenkin kriittinen olla mutta itse olen aika huvittunut kun noin vihamielisesti ja kriittisesti kommentoidaan jotain kerralla purkkiin(tm) tiluleita. Pojat mitäs jos tehdään seuraava kitarous 100% puhtailla soundeilla :) empä tiiä..

Akustinen, ja kristillisillä riimeillä :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)