Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Seasick Steve
1 2 3 4
Veikko
07.12.2004 20:23:54 (muokattu 07.12.2004 20:24:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uudessa Soundissa oli juttua kaverista nimeltä Seasick Steve. Amerikkalainen hobo, joka on eksynyt matkoillaan Norjaan. Mielenkiintoinen heppu. Itse en ollut aikaisempaa kuullutkaan koko ukosta.Nyt kuunnellut/katsonut noin kymmenen kertaa läpi miehen videon kotisivuilta. Rouheaa menoa, Veikko tykkää.
 
http://www.seasicksteve.com/records/index.htm
 
edit: viilausta
 
"Plektralla soittaessa on varottava rämpyttämästä kieliä täysin umpimähkäisesti" Folk- blues kitarakoulu 1974. sivu 24.
reijoteppo
07.12.2004 21:42:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helkkarin hyvää kamaahan toi oli...
 
bluesman
08.12.2004 18:44:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-"täst mie pidän" -toimii!!
 
Viritä itsesi,- Älä kitaraa. J.LESKINEN ja HIGH STUCK ARE WIT TO!
KHTT
20.12.2004 16:08:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uudessa Soundissa oli juttua kaverista nimeltä Seasick Steve. Amerikkalainen hobo, joka on eksynyt matkoillaan Norjaan. Mielenkiintoinen heppu. Itse en ollut aikaisempaa kuullutkaan koko ukosta.Nyt kuunnellut/katsonut noin kymmenen kertaa läpi miehen videon kotisivuilta. Rouheaa menoa, Veikko tykkää.
 
http://www.seasicksteve.com/records/index.htm
 
edit: viilausta

 
Seasick on tulossa Suomeen
June 18th. Aulanko Blues Festival (Hämeenlinna, Finland)
 
Veikko
21.12.2004 11:22:26 (muokattu 21.12.2004 15:48:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seasick on tulossa Suomeen
June 18th. Aulanko Blues Festival (Hämeenlinna, Finland)

 
Perkule. Tämä oli hyvä uutinen.
 
Edit: Tulee muuten jo maaliskuussa poikkeen Suomessa:March 12th. Juke Joint Blues, Rock'n Roll Station (Helsinki, Finland)
 
Ostetaan: Pääkkösten cd-levy. Oikeesti.
C.F.D.T
03.01.2005 10:59:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seasick on tulossa Suomeen
June 18th. Aulanko Blues Festival (Hämeenlinna, Finland)

 
Just kelailin, että ois vaikka puistoblues voinut buukata tän, mutta onneksi joku sentään..
Hemmetin hyvä levy mielestäni! paras blues levy uuden R.l. Burnsiden ohella vuodelta 2004!
 
"You Can't Dis Hip Hop So Don't You Even Go There" KRS-One
McCulloch
08.01.2005 18:06:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seasick Steve esiintyy ennen Aulankoakin Suomessa: 12.3. Helsingin Rock'n'roll Stationilla (VR-makasiinit, vastapäätä eduskuntataloa.)
 
Veikko
05.06.2006 19:40:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Merisairaan miekkosen uudistuneilla kotisivuilla on kolme hienoa kipaletta. Käykääs kuuntelemassa: http://www.seasicksteve.com/downloads.htm
 
"Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja
Feggy
06.06.2006 09:55:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhden levyn olen kuullut ja hyvä oli meininki.
 
doktorkoo
07.06.2006 21:14:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

katos, kaveri keikkailee taas/edelleen. Viime vuonna Aulangon jälkeen oli huhuja että olis joku paha sairaus joka estäis keikkailun
 
Aulangolla oli kovassa vedossa. Kuljeskeli yleisön seassa, makas ruoholla, kiipes aidan yli terassille ja seiso pöydällä, palatessaan tipahti aidalta... ja soitti koko ajan. Dobrossa langaton lähetin, ja lauloikin välillä dobron mikkiin. Oli hauskaa....
 
PomppoK
12.06.2006 06:30:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

katos, kaveri keikkailee taas/edelleen. Viime vuonna Aulangon jälkeen oli huhuja että olis joku paha sairaus joka estäis keikkailun
 
Pumppuvikoja kaiketi. Taitaa olla sydänkohtauskin takana miehellä, ellen aivan väärin muista. Harmillisesti peruuntui tuo viime vuotinen Makasiinienkin keikka sairauden takia, mutta hienoa, jos mies on taas kunnossa!
 
Harmin paikka, olin itse asiassa toukokuun lopulla jo puolittain lähdössä Norjaan, olispa voinut nähdä Ss Stevenkin taas tuolla blues-festareilla, jos ylipäätään olis tiennyt tästä ja jatkanut matkaa Norjaan asti.
 
Aulangolla oli kovassa vedossa. Kuljeskeli yleisön seassa, makas ruoholla, kiipes aidan yli terassille ja seiso pöydällä, palatessaan tipahti aidalta... ja soitti koko ajan. Dobrossa langaton lähetin, ja lauloikin välillä dobron mikkiin. Oli hauskaa....
 
Kyllä, ehdoton showmies ja todella tanakkaa tavaraa oli musakin! Kaipa tuosta huolenaihettakin riittää joillekin, kun musastaan voinee helposti pitää ilman laajan bluesin oppimäärän suorittamistakin :) Mies tosin itse(kin) painottaa tekevänsä kunniaa juurillekin, vaikka moderniin muotoon pukeekin musansa.
 
"Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death "
Veikko
30.09.2006 13:10:45 (muokattu 30.09.2006 13:15:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pariin kertaan olen nyt kuunnellut Seasick Steven Dob House Music -levyä. Tämä on varmaan parhaimpia levyjä mitä olen viime vuosina kuullut. Yksinkertaista juuria kunnioittavaa musaa, jota ei olla tehty "myy helvetisti" -muotilla. Virkistävää ja aitoa musaa, missä kuuluu syvä kunnioitus juuria kohtaan.
 
"Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja
milkcow s calf
06.10.2006 14:36:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin ukon taannoin Helsinki Blues Festareilla, edesmenneillä Makasiineilla.
Kyllä oli hyvä! Yleisö ei tuntenut heppua lainkaan. Niinpä herra huvitteli ennen settiään saapastelemalla yleisön seassa lantsarit jalassa. Useimmat, itsekin, katselivat vähän huvittuneena, että mikähän joulupukki tuokin on. Sitten mies meni istumaan Makasiinin sisään raahattuun amerikanrautaan ja tarkkaili aikansa meininkiä sieltä käsin.
 
Soitto oli rouheaa, pelkistettyä ja risteili sujuvasti rootbluesin-funkin maastossa ja jotain kantrivaikutteitakin mielestäni siinä oli. Sanoitukset olivat ilmeisesti aika omaelämäkohtaisia. Kappaleiden välissä Seasick kertoili omasta elämästään HOBO:na, sydänsairaudestaan jne. Bändi toimi loistavasti. Yksinkertaista ja kaunista. Ja ennenkaikkea virkistävä esiintyjä siinä mielessä, ettei veivannut vanhoja klassikoita vaan omia kappaleitaan.
 
Netissä näkyy olevan levyjä myynnissä, mutta ei huvittaisi lähteä jenkeistä saakka tilailemaan. Tietääkö joku, onko levyjä Suomessa myytävänä?
 
Veikko
06.10.2006 14:59:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Netissä näkyy olevan levyjä myynnissä, mutta ei huvittaisi lähteä jenkeistä saakka tilailemaan. Tietääkö joku, onko levyjä Suomessa myytävänä?
 
Mää ostin omani Itunesin verkkokaupasta, itse levyähän noin ei saa sisällön kyllä.
 
"Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja
zekeode
13.01.2007 19:05:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=Ujm7UshfVk0 Seasick Steve - Live Jools Holland Hootenanny 2006
 
Ilmeisesti mainetta on tullut enemmänkin tuon esityksen jälkeen.
 
And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Veikko
18.10.2008 16:53:40 (muokattu 18.10.2008 16:54:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seasick Stevelta on tullut uusi levy. Parin kuuntelun jälkeen kuulostaa hyvältä. Ei tosin ihan yhtä hyvä kuin edellinen Dog House music, joka on yksi suosikkilevyistäni. Mutta menevää Seasick-poljentoa tämä uusikin on, nyt mukana on vähän muitakin soittimia kuin Steven kitara.
 
http://www.seasicksteve.com/
http://www.myspace.com/seasicksteve
http://www.youtube.com/user/SeasickSteveOfficial
 
Jos sitä ei ole youtubessa, ei sitä ole olemassa.
Tinmo
21.10.2008 18:49:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hittoku oliki tujuu kamaa. Vähän Billy Gibbonsia tos laulusaundissa. Kiitos tästä.
 
Dunga
22.10.2008 15:26:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä oli kyllä piristävä "uutuus" itelle. Soundista bongasin arvostelun ja piti ottaa kuunteluut näin tuubin kautta ensihätään. Vois levyjäkin hommailla.
 
batvik
05.11.2008 16:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan mahtava lätty tuo "I started out with nothin and i still got most of it left", hommatkaa ihmeessä levy hyllyynne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Built for comfort, not for speed.
Rämppy
06.11.2008 22:25:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho. Täytyypä perehtyä tarkemmin tuotantoon. Tykkään.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «