lxi 19.12.2004 23:24:26 | |
---|
Time Out - levyllä (Dave Brubeck) se kuitenkin on... Nimeä en kyllä saa päähäni tässä ja nyt. Ja kun en oo kotona, ei voi tarkistaa levyltäkään... Eipä ole, vaan biisi on varta vasten tehty Take Five -pastissi. Alkuperäisen biisin käyttämisestähän olisi joutunut pulittamaan rahaa... The fact that no one understands you doesn't make you an artist. |
Mako 19.12.2004 23:36:00 | |
---|
Eipä ole, vaan biisi on varta vasten tehty Take Five -pastissi. Alkuperäisen biisin käyttämisestähän olisi joutunut pulittamaan rahaa... En oikein ymmärrä tätä että pastissi, kun on 5/4, foni, kolmen sävelen bassolinja.. Cee duuriin tehdyt kaikki biisitkin on varmaan pastisseja toisistaan. "I must create a system or be enslaved by another man's;
I will not reason and compare: my business is to create."
-William Blake |
arse 19.12.2004 23:52:04 | |
---|
Mikäs ralli semmoinen on, jossa on torviriffi kuin suoraan Tom Jonesin "It's not unusual":ista repäisty? Joku mimmi siinä laulaa nätillä äänellä. Tempo n. 87 bpm. Tämän vuoden biisejä, tullut ainakin Radio Helsingistä muutamaan otteeseen. Ootsä ookoo? |
Paddle 19.12.2004 23:53:20 | |
---|
Oon jo kauan ettiny että kenen piisi ja minkäniminen on tämä piisi jossa muistaakseni kertsin kolme viimeistä sanaa ovat "...rakkauden, Mä antaudun" jonka jälkeen muistaakseni messevä kitarariffi. Iskelmäpuolella siis mennään, aina olen luullut Baddingin piisiksi mutta en ainakaan parilta kokoelmalevyltä ole löytänyt. |
lxi 20.12.2004 00:05:01 | |
---|
En oikein ymmärrä tätä että pastissi, kun on 5/4, foni, kolmen sävelen bassolinja.. Cee duuriin tehdyt kaikki biisitkin on varmaan pastisseja toisistaan. No älä ymmärrä. Pastissi eli tyylillinen jäljittely on nähdäkseni osuva termi kuvaamaan kappaletta, joka on selkeästi tehty Take Five huomioiden ja tuo monille kuulijoille välittömästi mieleen juuri sen. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. |
Ostinaatio 20.12.2004 00:34:30 | |
---|
No älä ymmärrä. Pastissi eli tyylillinen jäljittely on nähdäkseni osuva termi kuvaamaan kappaletta, joka on selkeästi tehty Take Five huomioiden ja tuo monille kuulijoille välittömästi mieleen juuri sen. Juu minulle ainakin. Höpöähän olisi väittää, että suoraa jäljittelyä tuossa ei ole tapahtunut. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
baron 20.12.2004 08:33:34 | |
---|
Oon jo kauan ettiny että kenen piisi ja minkäniminen on tämä piisi jossa muistaakseni kertsin kolme viimeistä sanaa ovat "...rakkauden, Mä antaudun" jonka jälkeen muistaakseni messevä kitarariffi. Iskelmäpuolella siis mennään, aina olen luullut Baddingin piisiksi mutta en ainakaan parilta kokoelmalevyltä ole löytänyt. Oisko niin yksinkertainen ratkaisu, että "Antaudun", originaali "Fools Rush In", johon Kääriäinen väsännyt suomalaiset sanat ja ilmestynyt muutamalla Agentsin levyllä. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Meisseli 20.12.2004 09:25:11 | |
---|
Mun käsittääkseni se riffi 5/4 biisi ois Take five. Mainoksessa soiva kohta ois pätkä fonisoolosta.. ..Mustalaiseks olen syntynyt.. ois alunperin sellainen kansanlaulu kuin mustalainen. Agentsilla on se kulkee eri nimellä en vaan muista että millä. Moses on kova bändi, mutta Strange fruit kovempi!
osta levy josta mediat kohahtelevat!
www.strangefruitband.net |
Thomy 20.12.2004 10:37:18 | |
---|
Eipä ole, vaan biisi on varta vasten tehty Take Five -pastissi. Alkuperäisen biisin käyttämisestähän olisi joutunut pulittamaan rahaa... Joo, pastissi on varmaan oikein sanottu, tai mainosmaailmassa puhutaan myös "soundalike"-kappaleista. Eli pöllitään jonkun biisin fiilis, mutta muutellaan teemoja & harmonioita sen verran, että voidaan sanoa kyseessä olevan "oma" teos. Kyseinen kappalehan oli ennen Elisaa ja fuusioita jo Radiolinjan mainoksissa ja niihin aikoihin eräs mainosmusaa tekevä kaveri kertoi sen olevan napattu joltain teostovapaalta varta vasten mainoskäyttöön tehtyä "bulkkimusaa" sisältävältä levyltä. (Teostovapaus tarkoittaa tässä siis sitä, että korvaukset maksetaan suoraan musiikkia hallinnoivalle kustannusyhtiölle.) |
Mako 20.12.2004 17:16:50 (muokattu 20.12.2004 17:19:23) | |
---|
Juu minulle ainakin. Höpöähän olisi väittää, että suoraa jäljittelyä tuossa ei ole tapahtunut. Kolmen sävelen, yhden soinnun verran edelleen. Aika anonyymia. Jos olisi kehissä yksikin riffi tai kuljetus tuon alkuperäisen liidin mukaisesti niin asia olisi eri. Sano rumpalille ja basistille (jotka eivät ole kuulleet tai ovat kuulleet take fivea) että soitetaan semmosta jatsahtavaa 5/4 meininkiä, niin lopputulos tuskin poikkeaa elisan jutusta kauheasti. Olette te aika höpöjä. ..Mustalaiseks olen syntynyt.. ois alunperin sellainen kansanlaulu kuin mustalainen. Agentsilla on se kulkee eri nimellä en vaan muista että millä. Katselin erästä diskografiaa..eihän tuo Romanialainen kitara voi olla se? Pitänee vaan lainata kirjastosta kaikki mitä löytyy. Kiitoksia jelpistä! "I must create a system or be enslaved by another man's;
-William Blake |
DeWilde 20.12.2004 17:24:34 (muokattu 20.12.2004 17:32:22) | |
---|
Katselin erästä diskografiaa..eihän tuo Romanialainen kitara voi olla se? Pitänee vaan lainata kirjastosta kaikki mitä löytyy. Kiitoksia jelpistä! Se on eri biisi. Am E7 Am Dm H7 E7 Mustalaiseks olen syntynyt Am Dm G7 C Koditonna kuljeskelen nyt E7 Am G7 C E7 Luonnon lapsi mitä huolinkaan Am E7 AmDmE7 Am Kun vaan vapahana olla saan "Miksi kuljet?", multa kysytään Sit' en tiedä oikein itsekään. Tuuli, tuisku siihen vastatkoon Kiertotähti selvän antakoon Tätäkö tarkoitit? ALL WORK AND NO PLAY MAKES JACK A DULL BOY. |
DeWilde 20.12.2004 17:34:37 | |
---|
Mikä biisi oli Teknisten mainoksessa, jossa mies laittoi stereoita kovemmalle saadakseen tölkin käteensä. Siinä huudettiin "Hey you!" tai jotain vastaavaa. ALL WORK AND NO PLAY MAKES JACK A DULL BOY. |
Mako 20.12.2004 17:45:20 (muokattu 20.12.2004 18:04:09) | |
---|
Tätäkö tarkoitit? Kyllä. Melodia on vaan ihan hakusessa. Eli siis Romanialaisen voi unohtaa..arvelinkin ettei olisi se sama. Pitää etsiä ketkä ovat levyttäneet Mustalainen-nimistä biisiä sitten. EDIT: apua löytyy ainakin niin prkleesti. Kiitos kiitos niistä! Toivelaulukirja ykkösen sivulta 139 löytyy myös joku, mutten ole vielä katsastanut..toivon mukaan oikea, ja selviän sillä (+äänitteellä jonka olen kuullut, kunhan sen vielä löydän..) "I must create a system or be enslaved by another man's;
-William Blake |
baron 20.12.2004 18:00:39 | |
---|
Kyllä. Melodia on vaan ihan hakusessa. Eli siis Romanialaisen voi unohtaa..arvelinkin ettei olisi se sama. Pitää etsiä ketkä ovat levyttäneet Mustalainen-nimistä biisiä sitten. "Mustalaiseks olen syntynyt" nimellä Taisto Ahlgren ja Seppo Ruohonen. "Mustalainen" nimisiä kappaleita on pilvin pimein, eli et tiedä, että onko oikea, ennenkuin olet kuunnellut eli älä ainakaan sokkona osta. Kävin lähdeteosteni kimpuun: "Oikean" Mustalaisen säveltäjä on Elemér Szentirmay, Oskar Merikanto on sovittanut sen (Opus 22) ja siis alkuperältään unkarilainen. Eli jos jompikumpi edellä olevista on merkitty säveltäjäksi, oikea piisi. Lisäksi "Trad" voi olla oikea tai väärä. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Sertzo S 20.12.2004 18:36:56 (muokattu 20.12.2004 18:39:27) | |
---|
Oolrait, kuka esittää sen jatsahtavan/progehtavan version Finlandiasta. Tämä on kaivanut mieltä jo kauan. Pekka Pohjola taitaa olla ainakin sovittaja, esittää ...Wigwam? |
baron 20.12.2004 18:51:25 (muokattu 20.12.2004 18:52:43) | |
---|
Kyllä. Melodia on vaan ihan hakusessa. Eli siis Romanialaisen voi unohtaa..arvelinkin ettei olisi se sama. Pitää etsiä ketkä ovat levyttäneet Mustalainen-nimistä biisiä sitten. EDIT: apua löytyy ainakin niin prkleesti. Kiitos kiitos niistä! Toivelaulukirja ykkösen sivulta 139 löytyy myös joku, mutten ole vielä katsastanut..toivon mukaan oikea, ja selviän sillä (+äänitteellä jonka olen kuullut, kunhan sen vielä löydän..) Toivelaulu ykkösen sivu 139 on juuri oikea, ainakin sama kuin DeWilden kuvaama kappale. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Hööki 21.12.2004 00:25:46 (muokattu 21.07.2005 00:16:47) | |
---|
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz |
overtake 21.12.2004 01:41:01 | |
---|
Mikähän mahtaa olla se muutaman sekunnin pätkä Children of Bodomin Towards dead end biisin lopussa? Alkaa siinä 4:50 jälkeen ja kestää ehkä about 10 sekuntia. |
vakuutusmainos oli mun mielestä prokofjefin romeosta ja juliasta... dressman musa on kopioitu face/off soundtrackilta :) lentokenttäkohtauksesta.... |
Jarkko. 21.12.2004 18:53:35 (muokattu 21.12.2004 18:53:59) | |
---|
Ja lisää, mikä on se kappale mikä soi siinä siideri/kalja mainoksessa. Se "Mimimamamimamou" :DD Bad Manners: "Ne-Ne Na-Na Na-Na Nu-Nu" vuodelta 1980. Lapin Kullan mainoksessa. |