Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 512 13 14 15 16101 102 103 104 105
Teijo K.
12.12.2004 18:06:41

Jotain homeista progea olisi kiva taas soittaa. Kiipparit pitää bändissä ehdottomasti olla. Sitten rummut ja mie basossa. Mahdollisesti vielä skitaristi.
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Jelena
13.12.2004 11:35:50
A cappella bändin, jossa kaikki ois _älyttömän_ hyviä laulajia ja mukavia tyyppejä ja mie saisin gurun maineen, mikä sitten oikeuttas miut tekemään minkälaista musiikkia vaan. Ja aina vaan saisin kehuja.
Ei riitä että on onnellinen. Tarpeen on myös että toiset eivät ole.
sikanaama
13.12.2004 13:16:23
Minä soittamassa yksin melodicaa. Minusta tulee melodican soiton uudistaja, edelläkävijä, nero. Eka äänitykset tehdään pelkällä melodicalla. Sitten mukaan tulee vibrafoni ja tilu-kitaroita ja congat.
Mulla on kaikki sen hyvän pändin levyt, ei kuitenkaan ihan kaikki.
henkka8
13.12.2004 23:11:13
psykedeelinen toolin tapainen bändi... soittajia sen henkiseen musiikkiin on vaan harvassa. jos ketään kiinnostaa, ilmottele :)
Karipiirto
14.12.2004 14:52:05

Sellasta Thin Lizzyn hengessä tehtyä Countryrockia soittavan
4-5 henkisen orkesterin, jossa itse toimitan kitaristin virkaa.
Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli?
Keke Urlaub
14.12.2004 16:38:52

Soundgarden-tyylisen rokkipumpun, jossa jokainen soittaja jakaa yhteisen vision, hommaa tehdään vimmalla&näkemyksellä. Biisien teossa kaikkien soittimien mahdollisuudet ja soittajien ideat hyödynnetään loppuun asti. Nykyisellä porukalla tulee olemaan tuohon pyrkimys.
Et tiedä mitä menetät. En minäkään.
Playboy
14.12.2004 20:16:37
Sellane vähän teknisempi perusmetallipumppu (bodom,norther,sinergy), jossa hieman folk vaikutteita..tai sitten kunnon folkmetallia (ensiferum,finntroll etc.)..Ite soittasin kitaraa ja ehkä laulaisin, sitten vielä pirun nopea rumpali, tekninen kitaristi, laiska basisti :D ja syna voisi olla lisämausteena..
Pitäkää hauskaa päivin ja öin, sillä kuolema kuittaa univelat.. -Kristian Ranta-
Volle
15.12.2004 12:57:47
Taas tuli uusi idea. Bändi, jossa ei ole lainkaan kitaristia, ihan vaan sen takia, ettei sellaisia juuri pop- eikä varsinkaan rock-puolella ole. Kuitenkin, mä olisin säröbasisti ja kaveri vetäisi rumpuja. Puuttuisi enää kosketinsoittaja (tai joku muu soittaja, mutta ei kitaristi). Ehkä toinen basisti olisi hyvä, että mä voisin keskittyä enemmän laulamiseen tai siis ulvomiseen ja rääkymiseen.
Nam.
slapfinger
15.12.2004 16:45:03
Primuksen tyylisen bändin. MINÄ olisin tietysti Les.... noei. sellainen, jossa saa vapautta. jazz bändi olisi ehkä kiva....
Jumina5/6
17.12.2004 08:27:33
Lisää ideoita: The Fallos. Kukaan bändissä ei soittaisi normaaleilla soundeilla, vaan kaikissa soittimissa olisi aina niin paljon efektejä ettei soitosta saisi juurikaan selvää. Laulaja ei laulaisi, vaan puhisisi vaan mikkiin ja pyörittäisi sitä ympäri lattiaa, poraisi sitä porakoneella ja hakkaisi vasaralla. Bändi seuraisi koko ajan yleisöä, ja heti jos yleisön kiinnostus/meininki latistuu hetkeksikin, alkaisivat heittelemään lavalta mädäntyneitä kalan sisälmyksiä tms. Keikan lopuksi joku roudari/miksaaja painaisi 'punaista nappia' omatekoisesta laitteesta joka käräyttää koko paikasta sulakkeet. Ja kun valot tulisivat takaisin, koko bändi olisi jo häipynyt kamoineen.

Eikös taiteen tehtävänä kuitenkin ole vaikuttaa ihmisten mieliin, oli sitten positiivista tai negatiivista?
"Kaikkihan alkoi siitä, kun Tohtori YesBox ja Keskiyön Kemia saapuivat asunnolleni kello 14 päivällä, mukanaan kalsareihin kääritty mikseripöytä.."
krisse_sela
17.12.2004 10:41:46
vittu sellasen bändin joka tekis omia biisejä, heittäis keikkaa ja se rokkais niin että pallit lentää kattoon. sen pitäs olla kuin guns'n roses ja yhtä rankkaa kuin pantera
rock'n roll 4ever!!!!!!!!
Eddie
20.12.2004 10:28:39 (muokattu 20.12.2004 10:28:53)

Sitten kun Jumina vedätte
tolla bändillä joskus keikkaa, olen eturivissä!
Mureke, mureke, mureke lihaisa mureke!
JS
20.12.2004 18:08:14
Sellasen perinteisen neotilubändin: Kitaristi(minä), basisti joka luulee soittavansa kitaraa, synisti, urheilurumpalisti ja (mahd) laulaja joka yrittää laulaa äänialaansa korkeammalta. Nimi vois olla Supersonic, Hellracer tai muuta kornia :)
Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä.
overthewall
21.12.2004 00:09:02
Metal/Hard Rock/Heavy/Thrash/ bändi
Cutter
21.12.2004 00:47:46
Ihannebändi...

No, siinä olisi kaksi laulajaa: minä ja joku miespuolinen, sitten rumpali, basisti, kitaristi ja synansoittaja. Sitten joku monitaituri joka osais soittaa poikkihuilua, klarinettia ja saxofonia...Se vois sit soittaa vähän kaikkea vuorotellen. Tai vaik parikin sellasta.

Tyylilaji olis joku outo progressiivinen rok/jazz7funk- sekoitus. En tiedä sitten mitä siitä tulis...Jotain sekopäistä. Mut lähtökohta olis se, että kaikkia erilaisia soittimia ja ihmeyhdistelmiä pitää ehdottomasti kokeilla...heh.
Ei se, mitä sanotaan, vaan miten sanotaan.
Kassu
21.12.2004 02:18:16
Coverbändi. Ohjelmistoa laidasta laitaan, hevistä iskelmään ja vanhaan rokkiin ja suomirokkiin.
MrQ
21.12.2004 05:45:12
Jatkaa siitä mihin jäin kolmisen kuukautta sitten.

Osaavan porukan kanssa, kiitos. Kymmenen vuoden ammatillisen ja ystävyyssuhteen kariutuminen harmittaa vieläkin.
Feggy
27.12.2004 15:53:10

Pari cover-projektia olis kiva. Ensinnäkin Devo-coverbändi ja sitten Gun Club-coverryhmä. Tuskin tulevat toteutumaan.
Less is more.
Watsoni
03.01.2005 19:53:30
Miun bändiunelmat on jo toteutuneet. Miul on punk-bändi (punkrock) ja jazz-bändi. Aina olen halunnut olla laulaja bändissä. Nyt pelkkä laulaminen on alkanut vituttaa. Olisi mukavampi olla punkrock-bändissä vaikka laulaja-kitaristi ja jazz-poppoossa laulaja-pianisti.
Humppaa tai kuole.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)