Aihe: pedaleiden virranjakopiuhasta..
1
Micolo
20.12.2004 18:16:14
Elikkäs minkähänlaisen muuntajan tarviin kun ostin tässä taannoin tollasen bossin 7:lle pedalille tarkotetun virtapiuhan, joka ilmeisesti pitäis jotenkin liittää muuntajaan, mutta miten, kun siinä on vain uros littimiä?? Vai pitääkö mun nyt ostaa sit toisellainen muuntaja? ja jos pitää ni millanen?
Kassu
20.12.2004 18:17:16
Elikkäs minkähänlaisen muuntajan tarviin kun ostin tässä taannoin tollasen bossin 7:lle pedalille tarkotetun virtapiuhan, joka ilmeisesti pitäis jotenkin liittää muuntajaan, mutta miten, kun siinä on vain uros littimiä?? Vai pitääkö mun nyt ostaa sit toisellainen muuntaja? ja jos pitää ni millanen?

Mulla on ainakin ihan tavallinen. Vanhasta muuntajasta sitten uupui teho. Osta joku sellainen missä varmaan riittää, boss tms.
Micolo
20.12.2004 19:06:03
Muttas muttas... Joo kyllä mulla on muuntaja (Ibanez) ja lähinnä haluisin tietää, että miten saan kaks samanlaista liitintä toisiinsä kiinni (muuntajan uros liittimen ja jakopiuhan urosliittimen) ?? tarviinko kenties adapteria tai jotain vastaavaa? ehkä vain jakopiuha on surkea???
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … stromversorgungskabel_prodinfo.html
Micolo
20.12.2004 19:24:38
No voi P***le paskan möivät...
Tompsi
20.12.2004 19:39:49
No voi P***le paskan möivät...

Joo, bossin piuha vaatii semmoisen palikan joka osaa jakaa eteenpäin virtaa niihin muihinkin palikoihin, eli siis jossa on kaksi naaraspäätä. Toiseen adapteri ja toiseen yksi jakopiuhan päistä.
Lilli
20.12.2004 20:26:45

Katsopas vielä kerran, että ettei vaan yksi piuhanpää vaan olisi ns. narttu. Kyllä kaikissa mun ostamissa 'jako'piuhoissa on yksi pää ollut nimenomaan muuntajasta tulevalle tarkoitettu ja muut nupit sitten pedaalikatraaseen kiinni. - Ei kai sinua nyt huijattu ole.
- Minne hoppu, poju?
Tompsi
20.12.2004 20:37:55
Katsopas vielä kerran, että ettei vaan yksi piuhanpää vaan olisi ns. narttu. Kyllä kaikissa mun ostamissa 'jako'piuhoissa on yksi pää ollut nimenomaan muuntajasta tulevalle tarkoitettu ja muut nupit sitten pedaalikatraaseen kiinni. - Ei kai sinua nyt huijattu ole.

Se Bossin oma jakopiuha on todellakin pelkkää urosta, sitten esim NS-2, TU-2 tjms palikasta lähtevällä pistokkeella sen voi jakaa muihin efekteihin.
Miikathebest
20.12.2004 22:32:39

Minä juotin 2 urosliitintä yhteen... Toimii loistavasti.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Kassu
20.12.2004 23:47:27
Minä juotin 2 urosliitintä yhteen... Toimii loistavasti.

Juu, piuhat poikki ja kutistesukka päälle ja rok.
Miikathebest
20.12.2004 23:55:32 (muokattu 20.12.2004 23:55:56)

Juu, piuhat poikki ja kutistesukka päälle ja rok.

Minä en poikkeloinut piuhoja.
Liitimet yhteen tinalla ja kuparilangalla :)

Tuli ihan siisti ja toimii hyvin.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Kassu
21.12.2004 00:05:44
Minä en poikkeloinut piuhoja.
Liitimet yhteen tinalla ja kuparilangalla :)

Tuli ihan siisti ja toimii hyvin.

Hehe. No, sehän on pääasia.
Jucciz
21.12.2004 00:12:45 (muokattu 21.12.2004 00:13:43)
Ei tuommosissa "uros only"-haaroituspiuhoissa kyllä ole mitään ideaa kun suurin osa virtalähteistäkin on urosliittimellä varustettuja. Molemmissa omistamissani haaroituspiuhoissa on naarasliittimet, kuten kuuluukin. Toisaalta... Mascotin muuntajan ulostulot ovat samanlaiset kuin monien stereovahvistimien takana, eli sinne tungetaan ne "karvat" suoraan, plussa toiseen ja miinus toiseen, ei mitään varsinaista liitintä.

Hahaa! Löysin vanhan kaavakuvan aiheesta:
http://jucciz.com/kuvia/kitarat/piuhat.jpg

EDIT: Kuvaamataito 7
Kassu
21.12.2004 01:34:58
Hahaa! Löysin vanhan kaavakuvan aiheesta:
http://jucciz.com/kuvia/kitarat/piuhat.jpg

EDIT: Kuvaamataito 7

Hoho, komea kuva.
Jucciz
21.12.2004 01:36:52
Hoho, komea kuva.

*hali*
PoLFus
21.12.2004 07:31:39

Haha. Ja miksköhän toi piuhat on alunperin piirretty ;)
IRC-lakko-päiväkirja , menestys, vai menetys?
goose
21.12.2004 15:54:56 (muokattu 21.12.2004 15:58:17)
Sun virranjako piuha on nimenomaan tarkoitettu jakamaan sitä virtaa bossin tunerin, line selectorin, powerswitchin tms. kautta. Siinä kuuluu olla kaikki uroksia, koska muuntaja tulee jakavaan pedaaliin ja pedaalin toisesta naaraasta lähtee muille polkimille. Mulla esim. on laudassa Bossin PSM-5 jakamassa virtaa muutamalle pedaalille. Hyvin toimii. Suosittelen Boss TU-2:n hankkimista, jos sitä sulla ei jo ole. Sillä virtaongelma ratkeaa ja viritinmittari on kuitenkin aina ehdoton kone laudassa kun laudassa.
me olemme kuin veljet?
Micolo
22.12.2004 01:04:49
joo kitti kaikille vastauksista.. eiköhän tässä sitten aleta säästämän tuuneriin....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)